Gå til innhold

Hvilket program bør jeg bruke til utskrift av faktura?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv matrix fakturaprogram. Koster ca 1300. Anbefaler det sånn delvis. Skulle ønske det var litt sprekere interface osv. Jeg er derimot overhodet ikke villig til å betale for Mamut, som tar ca 3000 pr mnd.

 

Det stemmer at i 2007 ble det bestemt at alle måtte bruke et dedikert fakturaprogram (Word og excel går ikke lengre) ifølge ny lov.

Lenke til kommentar

Hvis du har fått tilbud om Mamut til 3000,- i mnd, så har du fått et latterlig dårlig tilbud. Jeg bruker Mamut Office, og det var ikke så ille dyrt. Ellers har de daTax-løsningene som er billigere.

 

Mamut har forsåvidt en veldig god kundeservice og oppfølging også. De svarer på alt du måtte ha av økonomiske spørsmål :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fakturaprogram? Vær litt smart, velg noen som du kan stole på i flere år fremover.

 

Jeg kan ikke annet enn å anbefale www.løv.no. Alle funksjoner - og en del ekstra. Jeg har prøvd utallige fakturaprogrammer, men med Matrix fakturaprogram som selges fra løv.no får man den kjappeste installasjonen og færrest tastetrykk for å få skrevet hver faktura. Hvis du har flere selskaper å fakturere for, så har de flerklientversjoner også. Hvis du driver utleie av lokaler etc., så har de også en bookingfunksjon som er helt ultimat.

 

Dette er fakturaprogrammet for den vanlige næringsdrivende som forventer driftssikkerhet. Matrix har holdt på i 20 år med dette programmet, og det inneholder aldri feil - i hvert fall har ikke jeg oppdaget det.

 

Last ned programmet gratis her, og begynn faktureringen umiddelbart: www.loev.no. Du får da en 40-dagers demo. Hvis du er fornøyd, kan du enkelt betale og fortsette der du slapp.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg ser denne posten begynner å dra på årene nå... men skyter alikevel inn litt erfaringer som jeg har opparbeidet meg siden sist:

 

Til å begynne med så likte jeg fakturalarsen best. Mest på grunn av at den skrev ut gulefakturaer (slik at jeg slapp å kjøpe fakturaark) Fungerer sikkert helt greit for veldig små mengder med fakturaer, men selv så ville jeg ha noe litt mer profesjonelt. Jeg mener man må tenke litt mer langsiktig når man skal starte for seg selv og velge ut fakturaprogram, slik at man slipper og støte borti problemer den dagen disse tjenestene plutselig skulle forsvinne.

 

Har prøvd mange fakturaløsninger de siste mnd. men jeg går alltid tilbake til Datax faktura Proffesional. Jeg har også opprettet en inkassoavtale med lindorff. koster ca. 1300,- i året.

 

Man har jo også Mamut office som er litt mer omstendelig (i positiv forstand) men jeg mener office er skikkelig overkill, så lenge man ikke har ansatte og dermed også lønnsutbetalinger og andre litt mer avanserte regnskapsoppgaver. Men Office er absolutt ett alternativ for meg hvis utvidelsen kommer. Men i dag er dette altså totalt overkill for ett enkeltpersonforetak uten ansatte.

 

Har også prøvd Visma. Veldig bra det også, og kan vel sammenlignes med Datax. Jeg valgte datax rett og slett forde jeg likte det best av disse. Smak og behag.

 

Så har man da Winvask, som jeg kanskje likte best av de gratisalternativene. Men hos meg så fikk jeg noen merkelige opplevesler av at pc'en hang seg litt og at menyer og annet flyttet seg litt rart. Førsteinntrykket ble derfor ikke det beste og programmet ble avinstallert før jeg i det hele tatt fikk prøvd det noe særlig. Utover disse merkelige feilene, så virket det ganske bra så langt jeg gadd og utforske.

 

Hvis du driver veldig smått og kanskje sender ut kun fakturaer til noen ytterst få, samt at du også har små ambisjoner om å bli noe større og eller utvide, så synes jeg følgende tjenester er helt geniale:

 

www.sendregning.no

www.fakturo.no

 

Sistnevnte likte jeg best, men det er smak og behag.

 

Jeg mener man ikke kommer utenom og måtte betale noen slanter for å få ett sikkert og brukenes fakturaprogram man kan stole på.

 

I fremtiden hvis behovet skulle være der, så kommer jeg med 90% sikkerhet til og prøve meg på onlinebasserte tjenester ala www.e-conomic.no og www.24sevenoffice.no

 

Ta forresten en titt på flashforklaringene hos sistnevnte(!). Er jo ikke sikkert dette gjenspeiler seg i produkter dem leverer, men veldig informativt og flott laget er det vertfall. Overbevisende også.

 

Konklusjonen er at jeg helt og holdent har slått fra meg gratis-tjenester når det gjeløder programvare til fakturering. Jeg synes rett og slett det blir litt sløvt og starte for seg selv, for så og spare inn på slikt.

 

Selv har jeg måtte kjøpe ny PC til langt over 10.000,- for bruk i virksomheten, så hvorfor skal jeg da spare inn på fakturaprogram liksom...

Datax faktura koster fra 490,- + serviceavtale som er valgfri, men høyst anbefalt. Selv så klinte jeg til med Datax Faktura Proffesional til 1.490,-. Tror jeg betaler ca. 160,- pr.mnd. i serviceavtale.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Selv bruker jeg fakturaprogrammet Faktum Faktura og kan anbefale det til alle som ønsker noe som ikke er så veldig vanskelig å sette seg inn i. Det dekker de fleste enkle faktureringsbehov, og fra versjon 5 kan en også skrive tilbud og en del andre type salgsdokumenter. Dette programmet koster riktignok 1190,- for første år og deretter 850,- for påfølgende år, men for det har en kompetent e-post og telefonsupport og alltid siste versjon.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Som et alternativ til de nettbaserte fakturaprogrammene som allerede eksisterer har Frilansinfo.no vært med å utvikle Conta Faktura (www.conta-faktura.no) med målsetning om å lage landets beste og mest brukervennlige system. 100% gratis. Vi har tenkt å be dere som bruker det om hjelp til å få det best mulig, så vi tar imot alle tilbakemeldinger med takk, enten her eller på e-post via kontaktskjemaet.

Endret av Hansson
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Enig at man bør holde seg langt vekk fra Office pakker fra DaTax/Mamut. Totalt overkill for fakturering, utrolig komplisert uansett og dyrt (ca. 15000kr over bare 6 år med support, som trengs fordi de er så komplisert) og hvis man glemmer å si opp support avtale tre måneder før må man betale et år til (på forhånd)! Dårlig, dyrt og grådig...

Endret av Petter1960
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...