Gå til innhold

OneCall kundeservice, en saga bløff?


Anbefalte innlegg

Har abn. hos Onecall og hatt det i ca 1 år nå.

For en stund siden så ble de kjøpt opp av Network Norway og dette betydde at vi gamle kunder ville få nye sim kort.

 

Dette skulle tre i kraft 26. mars 2008 noe det også gjorde. Men da begynte problemene. Har ikke kunne sendt sms siden det. Sendte mail omgående om problemet, men tenkte jeg også ville ringe for å høre. Etter 20 min i tlf svarte det endelig, jeg måtte endre nettverksforbinnelsen min til GSM, og passe på at tlf stod oppført med det nye meldingsentral nr. Dette stemte, jeg restartet tlf men nei, fortsatt kunne jeg ikke sende sms. Lastet også ned de nye MMS/GPRS/Internett innstillingene. Heiv meg på tlf til kundeservice igjen, men denne gang ringte det og det ringte og det ringte, så jeg ga opp til slutt og tenkte at de vil sikkert svare meg på mail.

 

Etter noen dager hadde jeg ikke hørt noe, og jeg sendte da en purring på mailen. Samtidig med dette var jeg inne på mine sider på Onecall.no og sjekket feilmeldinger og det viste seg at de hadde problemer med sending av sms. Dette problemet varte ca ett døgn og da var det rettet opp i ifølge Onecall sinde sider.

 

Jeg skulle gjerne ringt dem igjen, men det er her sjokket kom. I følge Onecall sine sider så skal det koste meg 0,89 øre pr. min å ringe til dem, på min faktura er jeg blitt belastet 5 kr pr. min!?! Og det har ikke jeg råd til da man må beregne ca 1 time eller mere for å komme igjennom. La også merke til at jeg var blitt belastet 1.05 Kr for meldinger som jeg har prøvd å sende under denne perioden.

 

Onsdag 9. April tok jeg mot til meg å prøvde å ringe dem igjen. Kom da igjennom etter ca 30 min. Snakket med en dame og vi ble enige om at jeg skulle få nytt simkort. Simkortet kom fredag 11. April og jeg fikk tom pinkode på mail. Men trur du det fungerte da? NEI!

Stakk da over til naboen min og fikk låne simkortet hans for å utelukke at det var min tlf det var noe galt med, alt fungerte utmerket med simkortet hans i min tlf. Prøvde simkortet mitt i tlf hans of det fungerte ikke. Bruker en Nokia N73.

 

Har sendt utallige mail til dem og jeg sitter her nå 14. april og kan fortsatt ikke sende sms.

Jeg er ikke veldig langt unna med å ta kontakt med forbrukerrådet nå, dette begynner å bli en jævlig sak for meg, og min grense er nådd!

 

Anbefaler ikke dette selskapet til noen, det skal nå sies at abn. er jo greit og billig, men får du først problemer, ja da kan det ta sin tid før noe blir gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også abb fra OneCall, og opplevde noe smårusk i forbindelse med det nye SIM-kortet jeg fikk tilsendt (sending av sms). Dette ordnet seg automatisk etter noen timer for meg, så det er veldig synd at du skulle bli så plaget. Det er også veldig dumt at kundeservicen dems er så dårlig, og at du i tillegg blir feilfakturert for samtale,- og meldingskostnader. Jeg ville tatt kontakt med Forbrukerrådet så snart som mulig og forklart problemet til dem, i tillegg til at du sender en mail til OneCall der du forteller at du har kontaktet Forbrukerrådet, så får vi håpe at det hjelper på å få fortgang i saksbehandlingen.

Lenke til kommentar

Har nevnt min historie før i en lingende post, da ble jeg flamet nedom og hjem fordi alle mente at OneCall var så bra osv. Så jeg prøver igjen nå ettersom det har dukket opp flere klager i forumet.

 

I mitt tilfelle begynte det ganske tidlig, jeg bestilte abbo. i 2006 og registrerte meg med min daværende epost. 2 mnd. senere fikk jeg ny epost igjennom jobben og sa defor opp min gamle epost. Ringte så til OneCall, kom igjennom på relativt kort tid, forklarte dette med mailen og at fakturaene måtte sendes til den nye mail adressen min. Gikk så en måneds tid hadde ikke sett noen faktura, så jeg skulle logge meg inn på mine sider for å sjekke. Dette var da umulig siden sidene deres var under ombygging.

 

Ringte så inn til kundeservice og måtte vente en halv time, fikk endelig snakke med en hyggelig dame som kunne fortelle meg at jeg hadde brukt mindre enn de inkluderte ringeminuttene og defor ikke fått faktura. Jeg understreket da at jeg hadde fått ny mail, og hun sjekket dette opp og svarte at dette hadde de fått registrert. Spurte også nårtid mine sider var opp igjen, men dette kunne hun ikke svare på. 2 uker senere, ingen faktura i innboksen, abbo. sperret for utgående trafikk. Jeg ble da forbannet, mine sider var fortsatt ikke oppe, fikk logget meg inn men ingen bruk var registrert.

 

Ringte igjen til kundeservice, dette tok ihvertfall 40 minutter. Fikk en mann denne gangen og jeg la frem problemet. Ble møtt med skepsisk fra første minutt, hvorpå han ikke så deres feil oppi alt dette. Jeg forklarte dette med mailen på nytt, han sjekket opp... "Oi sann, der ser jeg problemet, vi har nok ikke fått registrert mail bytte". Neivel sa jeg, håper dere fikser dette og får sendt fakturan rett denne gangen så la jeg på. Fikk ikke tilbud om å få dekket utgiftene jeg hadde hatt eller noe. Dette er i alle fall noe Telenor gjør etter mye krangling.

 

Etter dette var alt fryd og gammen, helt til i juni 2007 da mobilen min ble frastjålet. Mine sider var igjen nede (dette var når onecall skiftet designet på websiden) og jeg fikk ikke sperret sim kortet derifra. Ringte til kundeservice, ventet i ca en time uten svar. Ventet noen minutter for så å ringe igjen. Kom igjennom etter et par minutter. Fikk snakke med en dame og fikk lagt frem saken, så ble det brudd. Tenkte egentlig at hun hadde fått med seg alt, siden hun skulle sende ut et nytt simkort. men stolte ikke på dette, så jeg ringte inn på nytt. Fikk svar og la frem saken på nytt. Fikk et surt svar om at dette var registrert og at det ikke var deres problem at jeg hadde "mistet" mobilen. Nei det skjønner jeg også, svarte jeg men jeg må da få lov å forsikre meg om at saken er registrert.

 

Går så 2 uker uten noe nytt simkort, jeg puster dypt inn og ut før jeg hiver meg på telefon en siste gang. Får en mann i andre enden denne gangen, jeg legger frem saken for siste gang, hvorpå han ser igjennom systemet men kan ikke finne ut at jeg har sperret mobilen og skal ha nytt simkort. Jeg gidder ikke gjøre annet en å legge på, ringer da Telenor og legger frem problemet der. De foretar en hurtigportering og gir meg 3 måndeder gratis ringing. Ber meg om å gå til nærmeste forhandler for å hente meg ut et simkort som de spanderer. Jeg er en fornøyd kunde fra Telenor, hvis noen fra andre billigselskap ringer meg, legger jeg som regel frem denne historien. Da holder de kjeft:) Om jeg sparer 100-300 i måneden på billig operatører bryr deg meg fint lite, for kundeservicen er til syvende og sist viktigst!

Lenke til kommentar

Som jeg ser ut ifra flere poster på forumet så er vi vistnok ikke de eneste med OneCall problemer. I forbinnelse med Mine Sider på onecall.no, så fungerer ikke disse skikkelig enda. Får ikke opp noe samtale informasjon etter 26. Mars. Men hvis jeg laster ned PDF filen som ligger der så ser jeg at jeg er belastet 661kr for April og 221 kr for Mai mnd? Og dette er jo litt merkelig siden jeg ikke har fått brukt tlf min i April og Mai. Og i følge min kalender så er vi fortsatt i April ;-)

 

Men jeg har sendt mail igjen nå om at hvis jeg ikke hører noe fra dem innen kl 18:00 i dag så oversendes saken til forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

 

 

Heisann,

 

nå har jeg brukt litt tid på å lete på hjemmesiden til onecall og kan faktisk ikke finne noe om at det skal koste 5 kr pr min å ringe til kundeservice.

Ikke engang i avtalevilkårene: http://www.onecall.no/index.php?content=su...ct=vilkar_mobil

 

Nå skal det sies at de fleste såpass billige abonnement (Telenor Frifiks, NetCom Smart Talk, Tele2 Champion, Chess Knockout etc.) har en mye dyrere pris for å ringe til kundeservice, rett og slett fordi at om selskapene skal "ha råd" til å senke ringeprisene så mye må de beregne at de ikke trenger å budsjettere for kundeservice-drift for disse kundende, slik at når du da ringer til kundeservice betaler du for kostnaden selv :-)

 

(Se hva Ipea-sjef sier om driftskostnadene til "lille" Chess: http://www.amobil.no/artikler/men_priskrig...ke_over_/39218)

 

Ganske logisk, egentlig, men det kan ikke forventes at forbrukerne skjønner dette.

 

De skal jo opplyse om dette på prisliste eller vilkår, synes det er kjemperart at de ikke har gjort det, og at de ikke bare krediterte utlegget du har hatt.

Lenke til kommentar

greit nok at det koster å ringe support. Og det hadde ikke plaget meg så mye å ringe heller, hvis det ikke var for at man må stå minst(!!!) 15min i kø før man får svar. Blir rimelig irritert over å måtte betale for en samtale på 20 min når jeg har snakket i bare 1-2 av de. Og når onecalls mail-support er så godt som ikke eksisterende, så tvinges man jo til å ringe for å få ordnet opp i problemene som onecall selv har laget for deg. Synes det er ganske spekulativt og ikke minst korttenkt av en operatør som før var et verdig alternativ. Før...

Endret av zlinky
Lenke til kommentar

 

 

Heisann,

 

nå har jeg brukt litt tid på å lete på hjemmesiden til onecall og kan faktisk ikke finne noe om at det skal koste 5 kr pr min å ringe til kundeservice.

Ikke engang i avtalevilkårene: http://www.onecall.no/index.php?content=su...ct=vilkar_mobil

 

Nå skal det sies at de fleste såpass billige abonnement (Telenor Frifiks, NetCom Smart Talk, Tele2 Champion, Chess Knockout etc.) har en mye dyrere pris for å ringe til kundeservice, rett og slett fordi at om selskapene skal "ha råd" til å senke ringeprisene så mye må de beregne at de ikke trenger å budsjettere for kundeservice-drift for disse kundende, slik at når du da ringer til kundeservice betaler du for kostnaden selv :-)

 

(Se hva Ipea-sjef sier om driftskostnadene til "lille" Chess: http://www.amobil.no/artikler/men_priskrig...ke_over_/39218)

 

Ganske logisk, egentlig, men det kan ikke forventes at forbrukerne skjønner dette.

 

De skal jo opplyse om dette på prisliste eller vilkår, synes det er kjemperart at de ikke har gjort det, og at de ikke bare krediterte utlegget du har hatt.

 

Det koster ikke 5 kr pr minutt til One Call sin kundeservice hvis du ringer fra et One Call abonnement. Prisene finner du nederst på denne siden. Minuttprisen er 0,89 kr med en startpris på 0,59 kr.

Lenke til kommentar

Eg tykkjer dette ser veldig greit ut eg. Dersom ein ringer utanlandsnummeret frå eit One Call fakturaabonnement kan ein vel til og med ringe dei gratis. Men det er verre at så mange slit med at det går lang tid med venting i telefonen eller på mail.

 

Eg har slite litt med Canal Digital i samband med kjøp av ein parabol. Sender ein dei e-post må ein vente på svar i 14 dagar. Ringte ein fredags ettermiddag og trefte ei sur purke etter å ha venta i nesten 20 minuttar, ho hadde ikkje tid til å høyre etter det eg forklarte, og eg vart avbroten i eitt vekk av malplasserte spørsmål. Så det er ikkje berre One Call som har problem med sørvisen. Etter det har eg ringt på dagtid når det har vore noko, og kjem rett gjennom etter telefonsvararen. Kundebehandlarane virkar greie og prøver etter beste evne å ordne opp, sjølv om dei ikkje hadde så godt greie på saka, som gjaldt ein nrk-pakke (for dei utan dekning av det nye bakkenettet). Eg opplevde til og med å verte feilfakturert, men kundesørvis var greie og ordna opp. Eg kan tenkje meg at det kan vere lettare også å få kontakt med One Call på dagtid, og lurer på om de som klagar på sørvisen har prøvd det. Dersom svartider er det viktigaste er det vel få som slår Telenor på sørvisen, eg har stort sett fått svar på e-post i løpet av 24 timar (også på sundagar), og dei virkar stort sett greie, sjølv om dei heller ikkje alltid har greie på det dei balar med. Så er dette viktigast, så skift til Telenor. (Veit at det med sundagar ikkje gjeld lenger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...