Gå til innhold

Amerikansk Macbook. Endre tastatur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

For et par dager siden kjøpte jeg meg en Macbook i USA. Som de fleste vet, har den et annerledes tastatur. (tegnsetting osv) Noen som vet om Apple kan bytte om tegnene, så jeg får et 100% norskt tastatur, mot en slump penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, vi tar 2500 for dette hos oss. Delen koster en fin sum penger, da man må bytte hele toppdekselet, som inneholder touchpad, tastatur og powerknapp, i motsetning til på en MacBook Pro, der man kan bytte kun tastaturet.

Skrevet
Serriøst... :ph34r::hrm:

Hvorfor skal du bytte tastatur? man ser vanligvis ikke på tastene uansett. Du blir nok vant til det...

æøå-dedikerte knapper pleier å være noe vi normenn liker å tilgjengelig.

Skrevet
Serriøst... :ph34r::hrm:

Hvorfor skal du bytte tastatur? man ser vanligvis ikke på tastene uansett. Du blir nok vant til det...

æøå-dedikerte knapper pleier å være noe vi normenn liker å tilgjengelig.

Ja? Du kan fortsatt ha Norsk på OSet ditt. Med andre ord: du får ÆØÅ ved at du har stillt inn til norsk språk selvom du har Amerikansk Keyboard. I tillegg kan du lett bytte mellom US og Norsk ved og ha hotkeys for dette..

• 2 uker senere...
Skrevet
Jepp, vi tar 2500 for dette hos oss. Delen koster en fin sum penger, da man må bytte hele toppdekselet, som inneholder touchpad, tastatur og powerknapp, i motsetning til på en MacBook Pro, der man kan bytte kun tastaturet.

Hvor mye tar dere for å skifte tastatur på MacBook Pro?

Skrevet

Funnet en bedre løsning jeg ass.

Såkalte klistremerker.

Setter på utifra et vanlig norskt-mac-tastatur og så vips, sparer man mye penger og får tastaturet som man vil! :D

Skrevet

skal kjøpe meg macbook pro fra usa og lurer på en ting angående dette: strømkabelen. kan jeg bare kjøpe en strømkabel i norge og plugge den i mac-en, eller må jeg bruke den amerikanske kabelen og bruke en adapter i tillegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...