Gå til innhold

Hvordan får jeg lyd fra pc til TV skjerm?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg får lyd fra min pc (Dinside Februar 08 pc fra muliticom) til min tv (37" lcd tv fra Daewoo). Jeg har klart å fått bildet over på tv skjermen. Men foreløpig ingen lyd. Kun fra pc-høytalerne. Bak i PC-en til TV'en bruker jeg en Jack/Jack kabel. Jeg har også prøvd en vanlig audio kabel (2 phono/1 jack). Bruker jeg feil utstyr? eller må jeg aktivere det fra PC-en på et vis? slik at lyden kommer til tv'en også. Jeg måtte justere innstillingene litt på PC-en for å få bildet til TV'en. Er det noe slik jeg må gjøre for lyden også da? evt. hva? innstallere et program?

 

Takker på forhånd

mvh Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får altså ut lyd til headsettet når du spiller av det du skal spille av på TVen?

I så fall ligger feilen i TVen et sted.

 

Jeg gjentar det for sikkerhets skyld: Du må koble på en lydinngang på TVen, IKKE en lydutgang.

 

Ellers ville jeg prøvd å se om du fant noen instillingsmuligheter i menyen til TVen, og kanskje lest litt i instruksjonsboken.

 

EDIT: jeg prøvde selv nå, og det ser ut til at min TV må ha signalene før den skrus på, så prøv å koble til og skru TVen av og på ...

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Foreslår at du leser manualen til TVen en gang til.

Husk at TVen kan ha flere lydinnganger. Ofte må man bruke en spesiell lydinngang for å få lyd når man bruker DVI/VGA inngangen. På min TV har jeg feks. en vanlig jack inngang jeg må bruke. Kobler jeg lyden til RCA inngangene får jeg ikke lyd (disse virker bare når jeg kobler til bilde via s-video/komponent/kompositt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...