Gå til innhold

Dual Screen - Noob spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en HP AMD athlon 64 x2 Dual Core prosessor 5000+ 2,6 GHz - 2 gig ram. Kjører Windows Vista Home Premium. Jeg har skjermkort innebygget på hovedkortet. I dag kjøpte jeg meg en ny skjerm (nå har jeg altså 2 x Samsung SyncMaster 940n). Jeg kjøpte også et Bliss GeForce 7200 128mb PCI ekspress skjermkort. (Nei, jeg skal ikke spille på dette oppsettet :) )

 

I alle fall; Det som skjedde, var at det nye skjermkortet og skjermen funket med engang, mens det gamle (og den skjermen som alltid har funket, ble helt svart). "Power-lyset" bare blinker.

 

Trykker jeg på skjerminstillinger, står skjerm 2 som ikke aktiv uansett hva jeg trykker på. (Altså "Utvid skrivebordet til denne skjermen" funker ikke)

 

Trykker jeg "Kontrollpanel -> System -> Enhetsbehandling", står kun den ene skjermen listet under SKJERMER.

 

Noen som skjønner hva som skjer? Takker for alle non "google" og "har du prøvd søkefunksjonen" svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, merkelig jeg har nvidia+nvidia+vista og 3 skjermer (ok 2 skjermer og en TV) og har absolutt ikke noen problemer

 

Har du prøvd å reinstallere alt av skjermkortdrivere etter at du satt inn det nye kortet? Merk det kreves for en eller annen grunn ettpar boots før nvidia driverene detekterer alle skjermkortene skikkelig, det var i alle fall tilfellet hos meg...

Lenke til kommentar
Hmm... nå har jeg satt i et PCI skjermkort (har nå PCI og PCI Express). Begge skjermene funker hver for seg, men ikke sammen. Har tidligere hørt om problemer med Nvidia+Nvidia+Vista :(

 

Fanken... får håpe SP1 kan fikse dette, ellers er det rett tilbake til XP!

 

Har ingenting med driverne eller Vista å gjøre. Begge skjermene må kobles på det dedikerte skjermkortet ditt. Det integrerte skjermkortet må enten slåes av manuelt eller automatisk (hvilket som ser ut til å ha skjedd i ditt tilfelle, that's a good thing :!: ).

 

Etterpå er det bare å åpne Nvidia kotrollpanel->avansert->skjerm->Konfigurer flere skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...