Gå til innhold

kommentartråd The Beast of Aluaqua


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen Caliber.

 

Det som ser ut som en slags sirkler, ( som er laget av 30mm aluminiumsrør) skal ikke være foran, men imellom midtdelen av kabinettet slik at jeg kan

løfte kabinettet samtidig som det er fester til 2 føtter i bunn av ringen.

 

Det er kansje dette bildet som viser det best vist du forstørrer det max. Da kan du tenke deg at dette er et snitt på tvers av kabinettet. Selve innmaten er i midten, med røret som går rundt kabinettet. Det blir gode løftemuligheter og stabil. Det er 2 stk slike deler.

 

Desverre har jeg ikke fått sveiset den delen ferdig enda pga ferie hos sveiseren..

mye å gjøre osv, osv.. :cry: Det blir nok lettere å skjønne når den delen er ferdig.

 

Men alt dette tar en del tid og en haug med penger, så det er bare å være tålmodig og

glede seg til resultatet.

 

Det er det som er gleden med prosjektet, at det skal ta tid slik at man blir fornøyd.

 

Ser at du er aktiv også med serverkabinettet ditt :thumbup:

post-102329-1215213376_thumb.png

Lenke til kommentar
...

Tror jeg skjønner! Det blir et håndtak sånn at den blir enklere å løfte?

 

Det er det som er gleden med prosjektet, at det skal ta tid slik at man blir fornøyd.

 

Ser at du er aktiv også med serverkabinettet ditt :thumbup:

Ja, det er fint når man blir fornøyd. Serverkabinettet er gitt opp, og et Antec Three Hundred er bestilt :p

 

Mac-en, derimot, er et prosjekt jeg jobber og jobber på. I samme bestilling som kabinettet, får jeg et par andre ting til kabinettet mitt(en vifte og en adapter så jeg får kobla på dvd-spiller).

 

Skal forøvrig kanskje sette inn noen hvite leds(ikke noe farger og dritt i mitt kabinett, nei) i serveren for å få bedre lys, men det får bli senere.

 

Forresten, grunnen til at kabinett-prosjektet mitt(server) gikk til helvete var at jeg hadde planlagt for dårlig! Hadde jeg målt størrelse på hovedkortet før jeg kutta ut størrelsen på kabinettet, hadde det nok blitt litt bedre:P

 

Men nå skal ikke jeg kapre tråden din mer. Lykke til videre:) Jeg skal iallefall følge med :)

Lenke til kommentar

Hei. :ph34r:

 

Nå er turen kommet til Hovedkortbrettet.

Så da blir det flere oppdateringer neste uke.

 

Må skifte ut bakplaten og lage festet slik at den passer til kabinettet.

 

Dette betyr at jeg må hente mer stål neste uke.

 

1 stk 2x460x1300mm

1 stk 2x60x1300mm

1 stk 2x90x1300mm

 

12 stk 4M Hettemuttere.

 

Skal også se om det blir litt sveising også..

Lenke til kommentar

Yippy :cool:

 

I dag ble 3 stk rustfritt stål ordnet.

 

Dim:

 

2x60x1400mm

2x90x1400mm

2x460x1400mm

 

Fikk også knekket 1 stk Lexanplate 90 grader. Den gled litt tilbake, så jeg får vel knekken litt til i morgen.

 

Det er det som er fordelen med Lexan at det ikke knekker eller sprekker. Derfor kan du gjøre akkurat hva du vil.

 

Tusen takk til: CHE As, for materiale og kundeservice. http://www.che.no/che_main_nor.html

Tusen takk til: Krogseth As for knekking av stål og annet hjelp. De tok jobben på stak arm selv om det ble etter stengetid.

post-102329-1215711842_thumb.jpg

post-102329-1215711860_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Fikk kappet ferdig med vinkelsliper slik at det er bare til å få

knekket ferdig de 2 lengdene jeg fikk tak i igår.

 

Dette blir gjordt til mandag, antagelig..

 

Laget også en ny del til hovedkortbrettet som jeg ikke var fornøyd med.

 

Det var litt vanskelig å få en nøyaktig 90 graders knekk med Lexan, men det hjalp

med litt hjelp av en lighter for å få varmet det litt opp.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hyggelig at det kommer noen tilbakemeldinger.

 

Syntest at det er en større utfordring å bygge fra grunn. Du får akkurat slik du vil ha det, og det er ingen som har noe som er likt. Men det koster å være kar, for å si det mildt...

 

Har hatt litt problemer med internetten, med litt rot fra Canal Digital, men nå er det oppe å går igjen. :ph34r:

 

Fikk knekket til stål på mandag, men skal nok klare å få slipt det til i løpet av uken,

så da blir det ny oppdatering.

 

Neste uke kommer oppdatering av KONTROLLPANELET, som bli stoort.

 

Har fortsatt ikke fått sveiset noe.

 

Kommer nok ikke til å få så tette oppdateringer fremover grunnet at det som er gjordt til nå ikke har kostet så mye å lage til.

 

Det som kommer senere koster en god del, som flenser for eksempel, 860,- pr stk. Og jeg skal ha 4 stk.

Lenke til kommentar

Sånn

 

Nå har jeg fått ferdig festet til Hovedkortet.

 

kommer tilbake til det når det skal sveises. Brukte baufila så nå er det klart.

Siden det skal sveises til en buet overflate, så blir det ikke så mye å sveise.

 

Så nå kommer turen til neste oppdatering som er: KONTROLLPANELET :ph34r:

Lenke til kommentar

Hei.

 

Fikk jobbet en god del på prosjektet i helgen, og ble derfor ferdig med

Fillporten og festet til det.

 

Men Fillporten skal IKKE brukes til påfylling av systemet, MEN til Tømming.

 

I og med at jeg har hatt vannkjøling nesten et år så fant man ut med en del prøving

at det ikke var så smarty å ha fillporten i samme høyde som vanntanken da det var helt umulig å fylle opp systemet fra fillporten + at det ble mye søl. :yucky:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Kunne vært greit med noen illustrasjoner og forklaring av hvordan det endelige resultatet skal bli, for synes dette var litt gråsone etter å ha sett på workloggen. Fikk dog et bedre inntrykk av det når jeg så bildene du hadde postet på forrige side her, men hadde vært greit med litt klarering i selve loggen, siden det er den folk flest vil komme til å lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...