Gå til innhold

Makspris på spill?!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den lille spillbutikken kan godt være et koselig sted hvor man kan få kunnskap og meninger om et spill, men nå har det seg sånn at storkonsumenter av spill (gamere) faktisk har mye peiling på spill og er i stand til å tilegne seg relevant kunnskap på egenhånd (hvis det skulle behøves).

Når selve produktet, spillet, ikke endrer seg mtp. hvor mye det koster så er det jo selvsagt at man ønsker lavest mulig pris. Da får heller den lille koselige butikken med litt dyrere spill lide. Man driver da tross alt ikke veldedighet som kunde.

Sånn jeg ser det er det eneste de gammeldagse, fysiske og små spillbutikkene gjør godt for er å "svindle" folk som ikke har peiling på spill, og som ikke er klar over hvilke alternativer de har. Siden dagens generasjoner vokser opp med spill/internett forsvinner denne uvitenheten og dermed lider de små spillbutikkene. Evolusjon...

Er enig med alt denne karen sier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konsoll spill betaler jeg max 600kr om det er et helt nytt spill som akkurat er kommet ut, men somregel blir det kjøpt på Elkjøp til 100-150kr mindre.

Når det kommer til Pc spill så er max pris ca 400-450kr, er det dyrere så er det ikke aktuelt.

Jeg kjøper somregel alle mine spill via nettet, eller noen ganger på Elkjøp om dem har et bra tilbud. En som er veldig spill interisert vil gjærne ha spillet så fort som mulig og Elkjøp er ikke akkurat kjent for å være så raske av seg.

Dette er enda en grund til at jeg ivertfall bestiller mine spill via nettet. Jeg har personlig blitt meget fornøyd med Gamezone, ikke bare har dem bra priser men dem som jobber der er hyggelige via mail og tlf om du lurer på noe. Og dem er VELDIG raske med å sende...

Skrevet

Som mange har sagt er markedet i endring. Ved å drive liten spillbutikk kan man ikke utnytte de samme stordriftsfordelene og utnytte den samme innkjøpsmakten som kjendene.

MEN, jeg vil ikke stå igjen med et par dominerende kjeder etter at alle småbutikker er konkurrert ut. Man ser tendensene på "hardware"-siden. Elkjøp er dyrt og dårlig, og den tidligere utfordreren Komplett er i ferd med å bli en feit, dårlig og dyr monopolist, og det er igjen framvekst av små nettbutikker. Og jeg er svært glad for disse.

Hvis jeg var liten spillbutikk ville jeg satset på følgende:

* Inngå allianser med andre små nettbutikker om innkjøp- og markedsføringssamarbeid

* En god web-portal

* Yte service de store bare kan drømme om

* Sats på innovasjon..hva kan du som liten tjene penger på, som de store ikke kan?

* Og ikke minst..konkurrere på pris

De store kjedene vokser over seg selv, og blir ofte dyrere og dyrere ettersom administrasjonen og kontrollen blir dårligere og dårligere. En liten butikk kan derfor etter min mening også konkurrere på pris om den er litt smart. Å prøve å oppnå beskyttelse mot konkurranse gjennom prisreguleringer varer ikke i lengden. I alle fall ikke når produktene kan kjøpes i utlandet (i motsetning til norske bøker, som trådstarter bruker som eksempel).

Stå på..vær kreativ..hva kan du gjøre for å hevde deg i konkurransen?..Ikke sats på at staten skal beskytte deg gjennom prisreguleringer, da får du heller søke grunderstøtte eller noe sånt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...