Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Redde innhold på harddisk, fra en ødelagt PC - Sliter!


Anbefalte innlegg

Søsteren min sin PC gikk i stykker for noen mnd. siden. Hun har mange biler liggende på harddisken som hun har lyst til å ta vare på. Jeg foreslo at jeg kanskje kunne sette harddisken hennes inn i min maskin, og hente ut bildene den veien.

 

Jeg har nå satt inn hennes harddisk i min maskin. I følge min PC skal harddisken fungere, men jeg kommer ikke inn på den? Kan det ha noe med at det også på den ligger innstallert en versjon av XP? Spørsmålet som kommer opp er at harddisken ikke er formatert, og om jeg skal formatere den. Men det er jo det siste jeg vil :ermm:

 

Hva skal jeg gjøre for å komme inn på disken? Som sagt ser den ut til å ha blitt godtatt, og fungere...

Endret av Grizzly78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Harddisken er koblet til min maskin som en ekstra harddisk, men kommer ikke videre fra "min datamaskin" og inn på denne disken. må vel være mulig å komme inn uten å formatere og uten å kjøpe noe ekstra stasj?

 

Finner maskinen den i BIOS ? Eller kan du se den i utforskeren?

Lenke til kommentar
Harddisken er koblet til min maskin som en ekstra harddisk, men kommer ikke videre fra "min datamaskin" og inn på denne disken. må vel være mulig å komme inn uten å formatere og uten å kjøpe noe ekstra stasj?

 

Finner maskinen den i BIOS ? Eller kan du se den i utforskeren?

 

Ser den i utforskeren, har ikke kikket i BIOS, men ser vel den der også da?

 

Når jeg prøver å åpne disken fra utforskeren, kommer opp en melding om jeg skal formatere harddisken. Ja eller nei. Jeg velger nei, og kommer bare tilbake til utforskeren... Med andre ord, kommer ikke inn...

Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjedde med meg for litt siden. Fikk samme spørsmålet om å formatere..

 

Jeg måtte som Snipp her sier, bruke GetDataBack NTFS, og søkte gjennom disken (tok ca 3 timer 200gb), så via det programmet får du opp treet for den ødelagte disken. Så bare kopierer du derfra og inn på din harddisk.. Så kan du brenne ut bildene til søstern din etterpå ;)

Lenke til kommentar

har du prøvd noe så enkelt som chkdsk. eller sector scan via ultimate bootcd.

 

Hadde en pc til reperasjon her hvor disken var defekt. Kjørte ultimate boot cd ( gratis) kjørte en surface scan (tar evigheter) hvor den remapper alle skadde sektorer. Når denne var ferdig kjørte jeg standard chkdsk og den rettet diverse filstruktur feil som hadde oppstått på grunn av remappingen av sektorer. da jeg etterpå koblet disken til min pc var den lesbar. før jeg kjørte disse programmene var komm jeg ikke inn på disken i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...