Gå til innhold

Spørsmål ang mulig kjøp av Eizo 24" LCD


TAS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kabelen er 5 eller 6m, men jeg kjører analogt. Da har det absolutt noe å si, iallefall på denne oppløsningen. Det skal bli en SANN nytelse å kjøre skjermen på DVI, noe annet er ikke klokt :)

 

På DVI merker du rimelig fort når kabelen ikke er god nok, men ellers skal det gå greit. Du blir ikke plaget av samme gradvise og synlige degradering av bildet på samme måte som analogt. Eksempler, og alle er typisk "digitale" / harde endringer av piksler: støy generelt over bildet ved bevegelser, grønne bokser/prikker, flimring på f.eks. et bestemt bilde kun på spesifikke farger, sort skjerm / kommer og går, støy allerede i BIOS. Man legger merke til det, for å si det sånn, og det kan nesten minne litt om samme effekt når man overklokker et skjermkort litt for høyt.

 

Har slitt med DVI kabler over avstand, og klarte å finne noen på 6m for et par år siden som fungerte ypperlig til 20" skjermene på 1600x1200. I senere tid trengte jeg også en på 10m for projektor (1280x720), og slet enda mer her. Av alle steder endte jeg opp med en HDMI kabel til ~5-600kr på Clas Ohlson? Kabelen er kraftig, tung og lite sexy, men signalet kommer tilsynelatende perfekt fram. Om 1080P eller 1920x1200 fungerer på samme kabel gjenstår, skal bli artig å forsøke når den tid kommer :)

 

Begynner virkelig å like denne skjermen...Two Worlds Pinball gikk forbausende bra med tanke på fokus, bedre enn på SIPS skjermene. Null piping, selv på 0% brightness. Looking good...

Lenke til kommentar

Okey, analogt den er grei.

Mens vi er inne på kabler. Jeg hadde koblet skjermen min til med en dvi-dvi kabel også hdmi-dvi adapter, og koblet til på hdmi inngangen på skjermen, først gikk dette veldig greit, i spill og alt. Men så noen dager senere hadde jeg merkbart lagg i bildet når jeg brukte det samme. Om det var bare jeg som var mer obs på det vites ikke, men jeg går ikke tilbake for å si det sånn uten videre.

 

En annen ting, jeg finner det også irriterende at High definition audio codec, som gjør at jeg får lyd på skjermen, er aktivert uansett, og jeg får ikke slått det av, annet enn å deaktivere driveren =( Mener det gikk fint å slå det av i bios på mitt forrige hovedkort, men har ikke den opsjonen lenger selv om jeg valgte samme produsent av hovedkort. Sendte de faktisk en tilbakemelding om det, og ba om den opsjonen. Kaltes disable azalia chip der.

 

CH er vel litt dyrt, hva slags kabler er det?

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...