Gå til innhold

Voltmodsarkiv for skjermkort og hovedkort.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nVidia 8800GT/GTS (512) vcore og vmem, deler: 500ohm VR og 20Kohm VR

8800gtgtsvmod.jpg

 

8800GT OCP, nødvendig ved vcore over 1.42v Trengs hvis du opplever følgende: Bildet fryser, så blir det svart.

88gtocp.jpg

 

8800GT OVP, nødvendig for peak vcore over 1.7v

88gtovp.jpg

 

Takk til "ukjent"

Endret av hifiking
Lenke til kommentar

Flott tråd dette her:) Har et par spørsmål ang. hwmods, vmodding og VRs, håper det er greit å spørre om ting i tråden, eller er det en ren bilde/mod tråd?

 

Anyhow, problemet er at jeg har et Vmoddet 8800GTX kort (ikke moddet av meg selv) og nå i dag skulle jeg sjekke over spenningene og justere dem litt.. har ikke gjort det nå særlig før, så jeg gikk forsiktig fram.. Jeg skrudde litt på VR'ene (veldig lite av gangen) og sjekket kontinuerlig spenningene på både VGpu og VMem, men jeg tror jeg har vært litt ustø på hånden og kommet borti noe som jeg ikke burde ha kommet borti, for plutselig måler jeg 0.02V på både VGpu og VMem, og skjermen er lilla. Nå får jeg ikke bilde fra kortet, men det viser tegn til liv ved at det piper hvis jeg ikke har i 6-pins kontakten når jeg starter det.

 

Noen innvendinger på dette?

 

Takk for alle svar, TuppenX2

Lenke til kommentar

Har ikke kuttet kablene enda, men testet en gang til om jeg får noe respons på spenningene når jeg vrir på VR'ene, men nei.. VGpu står fast på 1.38V og VMem på 2.25-2.26V... Et litt noobish spørsmål: hvordan stiller jeg opp spenningen? (i tilfelle jeg har misforstått alt:P) hvilken vei skal jeg skru for å få lavere motstand aka høyere spenning?

Lenke til kommentar

Eneste er at bios'en er moddet, slik at kortet hele tiden kjører på 750mhz core og 1050mhz mem. og vet ikke om kortet klarer å kjøre på det på stock, men har ingenting å tape med å prøve:P

kan btw poste et bilde av modden...

 

Bilde 1

Bilde 2

 

Her ser dere bilder av Vmodden...

Endret av TuppenX2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...