Gå til innhold

Funker denne som stue-pc ?


Anbefalte innlegg

HW:

 

Intel P4 550 3,4 GHz HT, 1MB, 800MHz (med kjøler)

 

256 MB DDR, ATI Radeon X800XT, PCIe, ViVo, DVI

 

Intel 915P/ICH6 Chipset. Processor socket: LGA 775-PCIe

 

Strømforsyning 350W

 

2x512MB ram DDR400 CL3

 

Kommer til å kjøpe meg en 4-500 gb hd av et eller annet merke.

 

Tenkte også å kjøpe nytt skjermkort, eller tv-kort.

Eg vet ikke hva som er best. Forslag ?

Tenkte også å få meg Viasat, er det muligt å få en kortleser til Viasat ?

 

Har ikke sett noe spesielt på kabinett ennå, men blir nok noe til rundt 700-1000 kroner.

 

Er det noe eg ikke har tenkt på ? Må eg f-eks ha mer ram ?

 

Aykon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

linuxmce er bra mediasenter OS kjører den på min maskin selv 7.10beta. veldig viktig å ha riktig hardware men ser at ditt blitt støtte uten noe problem. husk at om du vil også ha tv-kort at du kjøper en av de som er støtte jeg anbefaler pvr 150/350 se: www.linuxtv.org

Lenke til kommentar

Det os-et der såg absolutt meget nice ut.

Men er litt usikker på om eg skal ha et nytt skjermkort å bruke skjermkort utgangen, eller om eg skal kjøpe tv-kort. Er det noe spesielt å hente på dei forskjellige tinga.

 

Hadde jo en liten forhåpning å få hd-oppløsning.

Skjermen eg har er 42" HD-ready, så den har ikke full hd. Men det vet dere jo da.

 

EDIT: Er det muligt å få os-et med norsk Tekst ? (kjerringa e så galen på "englansk" operativsystem. ;)

 

Mvh

 

Aykon

Endret av Aykon
Lenke til kommentar
Det os-et der såg absolutt meget nice ut.

Men er litt usikker på om eg skal ha et nytt skjermkort å bruke skjermkort utgangen, eller om eg skal kjøpe tv-kort. Er det noe spesielt å hente på dei forskjellige tinga.

 

Hadde jo en liten forhåpning å få hd-oppløsning.

Skjermen eg har er 42" HD-ready, så den har ikke full hd. Men det vet dere jo da.

 

Mvh

 

Aykon

 

om du vil ha hd-oppløsning må du gå for skjermkort, tv kort kun hvis du vil se tv via pc/linumce. skjermkort kan du jo gå for 8500/8600 nvidia husker ikke om ati sine 3850/3860 har støtte for linux ennå. jeg selv bruker 9600 nvidia med beta driver.

Lenke til kommentar

 

om du vil ha hd-oppløsning må du gå for skjermkort, tv kort kun hvis du vil se tv via pc/linumce. skjermkort kan du jo gå for 8500/8600 nvidia husker ikke om ati sine 3850/3860 har støtte for linux ennå. jeg selv bruker 9600 nvidia med beta driver.

 

Takker for kjapt svar.

 

Viss eg kjøper et 8500 eller 8600 skjermkort, kan eg bruke pc-en som en pvr boks og dekoder da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...