RatedR Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Hei. Jeg bruker et program til aa konvertere mkv til TS eller VOB, legger de da til ps3 med minnepenn. Men kan bare spole i 1,5x, er det noen maate aa legge til kapittler eller kunne spolle som en kan paa dvd filmer? ( har engelsk vista saa mangler de 3 siste bokstavene i alfabetet :S )
JimRamse Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Jeg har begynt å bruke ett program som heter mkv2vob. Jeg velger der at jeg vil ha avi som output. Programmet konverterer da til dette, å også fra DTS til AC3. Vet ikke helt hvorfor dette, men er nå sånn det blir ihvertfall. Etter dette er gjort, sletter jeg mkv filen, å legger den nye avi filen i en delt mappe og ser den via LAN på PS3. Her er forøvrig link til programmet http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.exe Er konstant under arbeid, så det kommer oppdateringer ganske ofte. Støtte for 1080p konvertering kom idag å funker helt 100
JimRamse Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Hvor lang tid tar det å konvertere en 4gb film? Har faktisk ikke sjekket, men vil tro det er veldig individuelt med tanke på hva slags utstyr man har i PC-en sin.
RatedR Skrevet 9. april 2008 Forfatter Skrevet 9. april 2008 Takk JimRamse Funket fint, trodde kvaliteten ble forandret vis du muxet til avi, men det stemmer ikke. Eneste er lyden som du sier, men kaamer naak oppdatering til det. Det tar ikke mer en 5 min vis du bare muxer, men vis du maa encode kan det ta flere timer.
JimRamse Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 PS3 kan spille av DTS-spor i en avi-fil. Kan den sikkert, men hvis man konverterer mkv filer med dette programmet så ender man opp med AC3 lydspor på avi filen man får.
hardkjerne Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Tilbaka til TS sitt poroblem, om du kopierer filen til harddsiken på PS3 (trykk trekant, "copy"), så vil du nok kunne spole raskere enn bare i 1,5x.
JimRamse Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Jeg kan spole helt opp til 120x via LAN på min ihvertfall. Også på 1080p matriell.
Fenixen Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Eneste er lyden som du sier, men kaamer naak oppdatering til det. Lite tips: Du kan velge norsk tastatur selv om du har installert engelsk vista da vettu Inne på kontrollpanel..
Tiidus Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Hvorfor konverterer dere til .avi? Dere sier jo selv at dere bruker mkv2vob, så sett output som .vob da. Da får du 5.1-lyd og. Tar ikke lange tida, siden du bare skifter container.
JimRamse Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Man får 5.1 lyd fra .avi også. Får man bedre lyd og bilde av å kjøre vob istedet altså? Isåfall gjør jeg jo selvsagt det.
Topguy Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Man får 5.1 lyd fra .avi også. Får man bedre lyd og bilde av å kjøre vob istedet altså? Isåfall gjør jeg jo selvsagt det. Hvis du må konvertere video sporet med din løsning så anbefaler jeg at du prøver med vob en gang også, for hvis du bare remux'er filen ifra mkv til vob og ikke rekomprimerer så mister du ihvertfall ikke noe kvalitet. Fort går det også, ca 1GB i minuttet på min maskin.
Fenixen Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Spørmål som er litt i samme gata: Støtter ps3 avspilling av WMV-HD filer ? Gidder ikke laste ned 10gb filer før jeg vet om de støttes
Tiidus Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Det skal gå, men for meg så gikk det ikke når jeg prøvde for.. 1-2 mndr siden. Mulig det var noe feil med fila jeg prøvde. Prøv med sample først.
-iL- Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 jeg har heller ikke fått til noe HD materiale på PS3, PS3 ser ikke de konverte filene engang...
ttt Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 -iL-: Prøv å trykje trekant og vel "viss alle filer" (eller noko sånt). Då reknar eg med du skal få fram filmen.
Fenixen Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 hadde vært rått om WMD-hd hadde vært støtta siden mange torrentsider legger ut hd-filmer i dette formatet.. gidder ikke konvertere filer
tc47 Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 hadde vært rått om WMD-hd hadde vært støtta siden mange torrentsider legger ut hd-filmer i dette formatet.. gidder ikke konvertere filer ps3 støtter WMV HD! har jo GTA trailere i WMV HD og mange mange andre spill trailere og så ifra det, så må jeg jo si at den støtter WMV HD
Tor Rasmussen Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Her er forøvrig link til programmet http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.exe Tusen takk for link JimRamse. Dette programmet var gull for meg. Raskt arbeider det også, så inntil PS3 får mkv-støtte, kommer jeg til å bruke dette programmet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå