Gå til innhold

Bygge billig stue pc med lite kabinett.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal bygge meg en stue pc og vil ha den så billig som mulig, men med en del harddiskplass og et lite (gjerne tynt) kabinett.

 

Jeg har kikket litt rundt og funnet frem til følgende to alternativer:

 

Med mCubed kabinett

Dette alternativet kommer på 8000 kr hos amentio og bruker passiv kjøling av cpu og harddisk, samt at det har en støyisolerende boks for hdd og dvd. i tillegg bruker kabinetett en egen ekstern vifteløs psu på 280W.

 

Problemet er at den er ganske dyr, og jeg vet ikke om 280W er nok til å drive resten av komponentene.. Hva tror dere, hva ville dere byttet ut?

 

alternativ 2:

Med Thermaltake Mozart kabinett

Denne løsningen har ca samme komponenter men kommer på 6000 på grunn av billigere dvd-brenner som ikke trenger å være slimline i dette kabinettet, og mye billigere psu, men 100W mer. I tillegg er kabinettet også en tusenlapp billigere. ulempen blir litt mer støy her og også mer varme inni kabinettet.

 

Noen som har noen gode forslag for å få ned prisen enda mer, men fortsatt ha nok ytelse til å dra 1080p film i alle formater og også Blu-ray plater når de spillerne blir billigere?

 

Jeg har valgt E8400 cpu fordi den er 45nm og burde derfor bruke lite strøm og trenge lite kjøling, samtidig som den er veldig kraftig.. Jeg tok 8400 i stedet for 8200 fordi det er under 100-lappen som skiller dem....

 

Tusen takk på forhånd for tilbakemeldinger og hjelpsom kritikk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg hadde valgt

AMD Athlon 64 X2 45W/65W med et Gigabyte 780G hovedkort med 2GB PC6400 Dual Channel, du kan også legge til en Blu-Ray Rom :)

 

har

AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition

Gigabyte GA-MA78GM-S2H

OCZ 2GB Dual Channel

Samsung T166 500GB

 

og alt dette kjøres med en 200W PSU ;p

og koster runt 3000 kr med frakt

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...