Gå til innhold

Ny CPU-vifte, hva velger jeg?


Bardis

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om Frostytech har tatt andre faktorer til hensyn da, som optimal montering av kjøleren osv. I et lukket kabinett spiller det jo litt rolle om kjøleren er laget slik at den får luften ut på en effektiv måte, gjerne. Men ja, jeg tror det var FrostyTech sin anmeldelse jeg leste, siden det ikke er så mange anmeldelser enda. Det sier seg selv at 500rpm ikke er særlig mye, jeg har 800rpm 120mm, den hører jeg ikke i det hele tatt hvis det bare er én som spinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke helt om Frostytech har tatt andre faktorer til hensyn da, som optimal montering av kjøleren osv. I et lukket kabinett spiller det jo litt rolle om kjøleren er laget slik at den får luften ut på en effektiv måte, gjerne. Men ja, jeg tror det var FrostyTech sin anmeldelse jeg leste, siden det ikke er så mange anmeldelser enda. Det sier seg selv at 500rpm ikke er særlig mye, jeg har 800rpm 120mm, den hører jeg ikke i det hele tatt hvis det bare er én som spinner.

 

De tester kjøleren på testbenk på samme måte som hw.no, testmetode. Støy testes i akustisk skap. Det betyr at effekten av kabinett ikke er tilstede, og "real life" kan gi andre resultat. Men Noctua, TRUE, Cooler Master og f.eks. Scythe Ninja er alle konstruert slik at fornuftig posisjon "skyver" den varme lufta mot uttrekksvifte bak eller på toppen (Antec har jo slike løsninger på sine kabinett).

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Scythe Mine for noen dager tilbake, og monterte den idag. Så langt ser det ut som den kjøler langt bedre enn Zalman 9500LED kjøleren jeg hadde før. Kjørte min Q6600 på stock speed med zalman kjøleren, og da idla cpu 1 og 2 på 42-45, cpu 3 og 4 på 37+-. Load føyk cpu 1 og 2 opp i 67-70, cpu 3 og 4 60+.

 

Nå med Scythe Mine, så sank cpu 1 og 2 ned til 35, cpu 3 og 4 ned til 29.

Tok også og overklokka CPUen til 3ghz hvor idle på cpu 1 og 2 ble 38-39, cpu 3 og 4 ble 34. Load så langt 55 på cpu 1 og 2, 50 på cpu 3 og 4. Prime95 har så langt kjørt i 30min ca. på 3ghz, så det ser lyst ut så langt.

 

Jeg er værtfall meget fornøyd med Scythe Mine så langt.

Lenke til kommentar
Na U12octuP eller thermalright ultra 120 extreme!

 

Reserator er vel neppe en kjøler for andre enn de som ikke tåler støy av medisinske grunner med tanke på at den koster mellom 2000-2300 (rev. 1/rev. 2) og tar opp en god del plass. Den har heller ikke den enorme kjøleevnen.

 

Reserator er faktisk meget bra. Den kjøler litt bedre enn en Tuniq Tower 120 som ligger 1'c bak TRUE.

Og den støyer ikke noe :) Jeg har den selv og er meget fornøyd.

Lenke til kommentar

For all del, er klar over det. Har hatt mye forskjellig high-end vannkjøling. Men akkuratt nå så bruker jeg reserator iom at jeg har PC-en ved siden av senga. Midlertidlig løsning til jeg får flytta igjen.

 

Syns reserator funker bra. Kan klokke b3 quaden min bra med den så :=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...