Gå til innhold

Trenger ny pc til Age of Conan..


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt på å starte med Age of Conan, men den pcen jeg har nå er nok ikke bra nok.

Derfor lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg å finne en Laptop som er sterk nok til å kjøre Age of Conan på low/mid grafikk.

Jeg kommer også til å bruke pcen på skolen. men jeg har ikke lang skolevei, så tyngde er ikke så stort problem.

 

Jeg er villig til å bruke ca 10 000 kr.

 

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag:

 

Multicom JFL92+

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....59%3bc%3a100561

 

- Geforce 8600m gt 512mb

 

- 15,4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare)

 

- Intel Core2Duo T8300 2.4GHz 45nm 3MB cache

 

- 160GB SATA 7200RPM 2.5"

 

- 4GB SO-DIMM 667MHz (2x2GB) dual channel (krever 64-bits Vista for optimal utnyttelse)

 

- 6-cellers batteri, 4800mAh

 

- MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, OEM norsk

 

Total pris 10 054,-

 

 

ville ikke anbefalt zepto PC-er siden du får mye mer om du kjøper en multicom pc.

Med andre ord multicom PC-er er billigere enn zepto PC-er...

Gå for en multicom pc siden den er en pris/ytelse killer :cool:

Endret av OlaStandal
Lenke til kommentar

takk for hjelpen begge to:) men jeg trur ikke jeg har råd til å kjøpe pc nå alikevell.. Trur dere at min pc vil være god nok for Age of Conan som den er nå?

 

 

Pcen jeg har nå:

 

Asus a6000

 

- AMD Mobile Sempron 3300+

 

- 1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR SDRAM - 333 MHz (2 x 512 MB)

 

- NVIDIA GeForce Go 7300 TurboCache som støtter 256 MB - 64 MB

 

- L2 Cache

 

- Microsoft Windows XP Home Edition

Endret av Ezelet
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva AoC kommer til å kreve med alle innstillinger satt lavest, men jeg tviler sterkt på at den pcen du har der vil kunne kjøre det akseptabelt. Hovedsakelig på grunn av skjermkortet.

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Longboard
Lenke til kommentar

Skjekka på http://www.systemrequirementslab.com alt var under recommended.. det eneste som var under minimum var CPUen:/

Minimum: Pentium 4/Athlon XP or better

You Have: Mobile AMD Sempron Processor 3300+

 

Er det vanskelig å bytte ut deler på en laptop? er vel kanskje litt forskellig fra merke til merke.. men noen som har peilig på om det er vannskelig å bytte ut grafikkortet på en Asus notebook?

 

BTW... noen som har et forslag på bra grafikkort?

Lenke til kommentar
Det går ikke å bytte grafikkortet på laptoppen din, det er itegrert i hovedkortet.

Men du kan lett sette i mer RAM

 

okei, takk^^ ja, har byttet ram-brikke før:P trur får kjøpe ny pc. like greit det^^

 

takk for alle svar

 

 

Edit: et siste spørsmål... Går det ann å bytte ut CPUen? som dere sikkert ser har jeg lite peiling..xD hoho

Endret av Ezelet
Lenke til kommentar

Tror det skal være mulig å bytte cpuen, men problemet blir å få tak i en ny....

 

Vil uansett ikke anbefalle å starte med det... blir fort billigerer (og tryggere) ved å kjøpe ny. Siden AoC ikke kommer før til høsten, bør det være mulig å skrape sammen noen kroner og kjøpe en laptop eller stasjonær som duger. Det koster ikke mye per i dag så....

Lenke til kommentar

Noe jeg har gått glipp av nå? Age of Conan er vel planlagt å bli utgitt 23. mai iår?

 

Hvis jeg var deg (trådstarter) så ville jeg ventet til conan kommer før du kjøper, er stor sjanse for at det dukker opp bra tilbud før spillet blir sluppet. Jeg skal også ha ny pc til Conan men venter til spillet kommer så jeg får mest mulig for pengene.

Lenke til kommentar

Fra offisielle Age of Conan siden.

Neendless to say, at "required" systemkrav er bare å glemme.

 

Required

OS: Windows Vista/XP

Processor: 3GHz Pentium IV

RAM: 1GB RAM

Video Card: Shader Model 2.0 and 128MB ram, nVidia GeForce 6600

 

 

 

Recommended

Processor: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) or better

Video Card: NVIDIA GeForce 7900 GTX or better

RAM: 2GB or more

 

Enhanced for: DirectX 10, 64-bit processors, multi-core

Supports Parental Controls on Windows Vista

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at PCen din vil klare AoC noe særlig pent. Trenger du virkelig en bærbar PC? Tenk deg nøye om før du bestemmer deg. Jeg antar den "gamle" PCen din er en bærbar? Hvorfor ikke bruke den til skolearbeid, og ha en stasjonær hjemme til å spille på? Når du velger bærbar får du MYE mindre for pengene. For ca 6 mnd siden valgte jeg å kjøpe meg en bærbar PC til 15,000. Den er nå begynt å bli teknologisk "gammel", og prossessoren er ikke alt for kjapp. Denne blir dog perverst dyr å bytte ut siden den sitter i en bærbar. Dette er også noe du må huske på - det du får i en bærbar, det beholder du. I en stasjonær kan ting byttes ut. Dermed har jeg allerede begynt å drømme om en ny stasjonær, og kommer sannsynligvis til å kjøpe meg én før neste TG.

 

Se på dette tilbudet fra Multicom, 19" skjerm, 2GB ram, 2,2ghz dual core, 500GB lagringsplass og medfølgende høyttalere, og det beste er at for 500kr ekstra (6500 totalt) får du nVidia 8600 GT-skjermkort. Dette bør klare Age of Conan helt OK, og ihvertfall like bra som alle bærbare til 10 høvdinger. :)

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...t:10532950;fl:0

 

Ses i Hyboria! ;)

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...