Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Norges lover rundt produkter som selges


Anbefalte innlegg

Holder på og bygge bil og så må bilen godkjennes med diverse endringer. Så til saken. som sikkert mange vet så kan di være ganske så sære på dette og det variere fra person til person som foretar kontrollen.

 

Så det jeg trenger og vite er om det står noe i norges lover rundt om serienummer/produktnummer eller lignende og hva det omfatter.

 

får det som er når et nytt produkt er klar for massesalg må det foretaes kontroll sjekk på det, for og se om det holder di kravne som er satt for at det skal være trykt og bruke. Dermed for di et produkt nummer og det produkt nummbere numberet skal da være nok "bevis" for at det ikke skal være noe problem og få godkjent dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder på og bygge bil og så må bilen godkjennes med diverse endringer. Så til saken. som sikkert mange vet så kan di være ganske så sære på dette og det variere fra person til person som foretar kontrollen.

 

Så det jeg trenger og vite er om det står noe i norges lover rundt om serienummer/produktnummer eller lignende og hva det omfatter.

 

får det som er når et nytt produkt er klar for massesalg må det foretaes kontroll sjekk på det, for og se om det holder di kravne som er satt for at det skal være trykt og bruke. Dermed for di et produkt nummer og det produkt nummbere numberet skal da være nok "bevis" for at det ikke skal være noe problem og få godkjent dette.

 

For å være helt ærlig forstår jeg ikke hva du spør om. Dette var en ren fortelling, den var på grensen til uforståelig, og det er ikke et eneste spørsmål i selve posten. Hvis du vil ha en liste over lover som har betydning ved salg, fremstår dét som ganske meningsløst. Jeg foreslår at du rydder opp i tittelen og stiller et skikkelig spørsmål. Som ekstra bonus foreslår jeg at du forsøker å skjerpe språket en smule så det blir forståelig også.

Lenke til kommentar

Holder på å bygge bil, og bilen må godkjennes med diverse endringer jeg har gjort.

Som sikkert mange vet så kan de være ganske så sære på dette, og det praksis varierer fra person til person som foretar kontrollen.

 

Det jeg trenger å vite er om det står noe i lovverket om serienummer/produktnummer eller lignende, og hva det omfatter.

 

For det som er; når et nytt produkt er klar for massesalg foretaes kontroll/sjekk på det, for å se om det holder de kravene som er satt for at det skal være trygt å bruke. Dermed får de et produkt nummer og det produkt nummeret skal da være nok "bevis" for at det ikke skal være noe problem å få godkjent dette.

 

(trådstarters innlegg noe forenklet)

 

----

Ut ifra det jeg har fått med meg vedrørende ombygging av biler, er det vel krav om TÜV-godkjenning av deler eller noe slikt. Jeg er ikke noe ekspert på dette, men de gutta som henger i bilforumet har peiling på ombygging av biler, krav som stilles til delene som benyttes, hvilken dokumentasjon som må overleveres og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...