Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kle inn åpne kobberrør på bad


Anbefalte innlegg

hei!

 

Jeg vurderer å kle inn de stygge åpne rørene som går langs veggen på badet mitt. BAdet er flislagt med membran bak fra før. Rørene går side ved side (i høyden) ca 10 cm over golvet. Det jeg tenker å gjøre er å lime på enten litex eller sundolitt-plate of fore ut veggen ca 5 cm. Deretter tenker jeg å legge på flis på platene, og over rørene. Denne 5 cm kanten blir da omtrent 90 cm opp fra golvet.

 

Vet dere om det er noen regler for hvordan en må gjøre dette?

Er det lov?

Hva bør en passe på i.f.m. kondens osv?

 

Noen som har gjort noe lignende?

 

Mvh

 

Feanor

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
hei!

 

Jeg vurderer å kle inn de stygge åpne rørene som går langs veggen på badet mitt. BAdet er flislagt med membran bak fra før. Rørene går side ved side (i høyden) ca 10 cm over golvet. Det jeg tenker å gjøre er å lime på enten litex eller sundolitt-plate of fore ut veggen ca 5 cm. Deretter tenker jeg å legge på flis på platene, og over rørene. Denne 5 cm kanten blir da omtrent 90 cm opp fra golvet.

 

Vet dere om det er noen regler for hvordan en må gjøre dette?

Er det lov?

Hva bør en passe på i.f.m. kondens osv?

 

Noen som har gjort noe lignende?

 

Mvh

 

Feanor

 

Siden du allerede har et riktig bygd bad, med membran, kan du ikke ha en ny membran (i form av litex/våtromsplater) utenpå der igjen, så lenge du har en potensiel fuktkilde imidten. Man kan ikke ha dobbel fuktsperre, da alt i midten vil råtne/bli muggent.

 

Det er nye anbefalinger/regler vedr. badrom. Har man f.eks fuktsperre i form av plast på et rom som skal bli bad, må denne fjernes før man legger våtromsplater og smører på membran, så ikke denne "dobbel fuktsperre" feilen skal oppstå.

 

MEN; Nå er jo dette på et meget begrenset område, så sånn sett går det sikkert bra. Regner ikke med at dette er direkte i våtsonen (der du dusjer/bader)?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...