Gå til innhold

Andy Rooney - CBS 60 Minutes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lukter ofte ironi ja, men andre ganger virker han helt seriøs, og da ofte med kontroversielle meninger i temaer man ikke spøker med.

 

Virker kanskje som om han ikke vet helt når det passer seg å ta opp hva.

 

Mulig han bare ønsker å provosere frem meninger, i såfall er han unnskyldt.

 

Dessuten virker han veldig stolt av å ha vært med i 2. verdenskrig. Har liksom lov til å si hva han vil om hva som helst og si det hvor og når som helst, til hvem som helst, fordi han var med i krigen og gjennom den ga sitt til verden..

Har en evne til å koble alle mulige temaer til krigen sin. Det skal han ha. Vel, strengt tatt var det vel ikke hans krig da, langt derifra.

Lenke til kommentar

En gammel skrulling spør du meg. Et par gode innslag i blant, men ellers virker han bare som en lite reflektert, uvitende, selvsentrert patriot.

 

er ikke det en generell beskrivelse av amerikanere da ?

Vel, mange vil kanskje si det. Men jeg tror det hovedsaklig skyldes Bush-administrasjonens politiske linjer.

Er nok mange amerikanere som er uenige i den politikken de fører.

Lenke til kommentar

Dessuten virker han veldig stolt av å ha vært med i 2. verdenskrig. Har liksom lov til å si hva han vil om hva som helst og si det hvor og når som helst, til hvem som helst, fordi han var med i krigen og gjennom den ga sitt til verden..

 

Eg har ikkje sett programmet som er referert her, men har fått med meg ein del amerikanske avisoverskrifter og utsagn frå krigsveteranar som meiner at Frankrike er svikarar utan ryggrad. Vel skal vi respektere den innsatsen som vart gjort under 2. verdskrig, men eg blir litt paff når dei tydelegvis meiner at Europa i pur takksemd skal vere einige med og underkaste seg USA i alt i all framtid. Haldninga ser ut til å vere at dei faktisk invaderte, ikkje frigjorde, Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...