Gå til innhold

Usikker på utdanning - Talent innen både MEDIA og IT - Hva skal jeg gjøre?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg begynner å få et stort problem. Jeg er snart ferdig på videregående, og har lyst til å studere videre. Men jeg har ikke funnet ut hva jeg skal søke på enda, og fristen er den 15. APRIL. Jeg skal ikke inn i militæret.

 

Jeg anser meg selv for å ha kunnskap/talent innen både media og IT. For å bli mer spesifikk så kan jeg si at jeg har lagd endel filmer både på hobbybasis og i skolesammenheng. Altså når det gjelder medier jamfører det film/tv.

Jeg har også hatt en stor interesse for data siden veldig ung alder. Det har gått veldig mye på hardware der jeg har god kunnskap til den dag i dag, i tillegg til veldig god generell kunnskap innen software/pc generelt. Interessen er kanskje ikke så stor som den en gang var, dog.

 

Mine spørsmål er om det finnes utdanninger der det går an å kombinere retningene, og dette er lagt til rette.

Samt hvilke jobber jeg kan få ved en blanding av begge felt, samt som forrige spørsmål om det finnes spesifikke jobber for dette. Eller om jeg rett og slett skal velge en av delene..

 

Tusen takk for svar og ikke nøl med å spørre om noe hvis dere trenger mer info..

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Bachelor i Medieproduksjon eller Bachelor i Medieteknologi. I begge disse er det både media og IT, samt at du har noen valgfag hvor du står veldig fritt til å velge det du vil. Bachelor i Medieteknologi kvalifiserer til Master i Medieteknikk hvis du vil ha en master.

 

HiL (Høgskolen i Lillehammer) har en del studier innen film og fjernsyn, men så vidt jeg vet er det lite IT. Er sikkert en del andre studier som kombinerer media og IT, vet at KTH i Sverige tidligere hadde en del studier innen dette. Kanskje også verdt å titte på tilbud i Luleå, mener å huske at de også har medie studier kombinert med IT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...