Gå til innhold

Gratisspill til Linux og Windows (mange støttet i Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke spillet installert på noen av PC'ene for øyeblikket så jeg får ikke sjekket akkurat nå, men i følge noen forum så skal det være mulig ja.

 

---

 

All tekst forsvant fra post 3 når jeg prøvde å legge til en bunke strategispill, og jeg får ikke lagt til all teksten til spillene :/

 

EDIT: Da var det meste av det som stod i posten tidligere tilbake. Prøvde å legge til det jeg hadde skrevet i post6, men den endte også opp blank. Liste med RTS, TBS og Settlerspill dukker nok opp snart, forhåpentligvis ...

 

EDIT2: Da var det fikset ...

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Da var også en liten MMORPG-liste på plass.

 

Ingen av listene er komplette, det kommer flere spill i sjangre jeg allerede har tatt for meg med gjevne mellomrom, nå prøver jeg bare å få så mange sjangre som mulig med i tråden. Mer informasjon til spillene vil også komme etter hvert ;)

 

EDIT: Da var også noen flysimulatorer på plass.

EDIT2: RPG Real-Time og Tycoonspill lagt til.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Kan ikke huske jeg har lest noe annet enn skryt om det Battle for Wesnoth :)

 

 

 

Noen som synes det hadde vært kjekt med en poll så vi kunne rate spillene også?

 

Også lurer jeg på om det er noen Windows og Mac-brukere som har noen linker sider som tar for seg gratisspill til Windows og Mac.

Lenke til kommentar

Kult :) Det forklarer kanskje hvorfor det er så mange gjester innom tråden for tiden :p

 

 

EDIT: "Denne fyren har satt seg fore å teste det meste av gratisspill til Windows, Linux og Mac."

 

... men kan ikke skryte på at jeg har testet alle spillene. Har prøvd et flertall av dem jeg har skrevet om, men også lagt til en del spill jeg har fått inntrykk av fra andre at er gode, samt noen som virker lovende som fortsatt er under utvikling. Dette har vært litt tidkrevende, og i første omgang har jeg først og fremst lagt fokus til å finne frem til noen av de større prosjektene i de fleste sjangrene.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at det funker i Linux. Da det finnes et hav av andre spill som er gratis til de foskjellige operativsystemene, har jeg i første posten lagt ut linker til andre sider som tar for seg dette.

 

Jeg ønsker å legge vekt på spill som er utviklet for flere operativsystemer, først og fremst Linux og Windows, men om det er ønskelig så kan jeg legge til en spoiler med direkte linker til hjemmesider der utviklere kun utvikler til Windows med de spillene som virkelig er verdt å nevne under spoileren med linker til sider som tar for seg gratisspill til Windows generelt.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Hadde ikke vært meg imot :)

 

Har spurt om flere ønsker det, men har ikke vært særlig tilbakemeldinger ... uansett så kommer jeg til å oppdatere og følge opp så lenge jeg ser at det er et økende antall visninger på tråden, selv om den skulle havne et stykke bak i forumet også.

 

 

 

EDIT!:

Da har jeg kommet meg hjem fra en fantastisk tur til Island :)

 

Fra nå av kommer jeg til å prøve å oppdatere tråden minst en gang i uken, mest sannsynlig søndag da jeg stort sett er opptatt store deler resten av uken. Det å oppdatere kun for å legge til flere spill vil vel egentlig ikke ha noen hensikt om de ikke holder en noenlunde standard.

 

Spillet Legends er nå lagt til listen over FPS-spill.

 

 

EDIT2:

Tråden er ikke glemt ... kommer tilbake når det skjer noen større endringer innen dette området (og når jeg har tid, tar litt tid å vedlikeholde denne tråden). Har lest at nåværende Quake-engine blir, som de andre også har blitt, gitt ut under en åpen lisens når neste Quake-spill kommer, det bør by på en del spennende. Om det er noen spill dere synes mangler så legg til en post eller send meg en PM så skal jeg se på det.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Takk for tipset, ser bra ut og skal definitivt ha det i bakhodet. Tenkte å sette av litt tid til denne tråden til uka.

 

Har du forresten noen erfaringer med dette spillet?

 

EDIT: Link til video av Ultra Star Deluxe:

 

Artig at noen klarte å rote frem denne tråden etter at den har havnet så langt bak på forumet :p

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Nettopp det spillet som jeg hintet til.

Flere sanger kan lastes ned fra ultrastarsongs.com

Da var StepMania og Ultrastar Deluxe lagt til.

 

Så hvor missvisende det så ut i posten i etterkant! Lurte på om du hadde noen personlige erfaringer med spillet og om poengdelingen til syngingen føles helt lik ut som på Singstar, linken ble lagt deg så andre kunne klikke og se hvordan spillet så ut.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+19283741

Meget bra tråd! Syns du har gjort en strålende jobb og flere av spillene så interessange ut. Kan man komme med tips til spill som er freeware som virker til linux hvis man kan kjøre det i wine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...