Gå til innhold

Noe annet enn walkthrough?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mange andre her setter jeg meg fast i spill. Kommer meg ikke videre, ved en eller annen oppgave. Blir rett og slett for vanskelig. Dette skjedde ganske så nylig da jeg hadde kjøpt Sherlock Holmes over Steam. Det var et morsomt spill. Men et slikt spill er avhengig at du som spiller er ganske oppegående og finner svarene med de hintene som er med i spillet. Slik er det ikke alltid. I alle fall ikke for meg. Det var noen oppgaver som jeg absolutt ikke greide. Jeg kunne sitte i en time og tenke på det, og prøve å finne svaret, men intet svar kom til synet. Og som mange andre, når man setter seg fast i et spill, googlet jeg fram en walkthrough. Jeg syns dette gjør spillet litt mindre morsomt, for da forsvinner en del av det spillet som er underholdende. Det å finne løsningen ved hjelp av de evnene man har.

Når jeg var ferdig med spillet, så tenkte jeg, er det ikke noe annet alternativ enn en walkthrough? Joda, det er det. Man kan spørre en venn om hint. Men jeg har da ingen venn som har spilt igjennom alle de spillene, som jeg har lyst til å spille, og kan sett meg fast i. Jeg kunne jo spørre på et forum, men der ville jeg sannsynligvis bare få svaret. Og da kunne jeg like godt sjekke en walkthrough.

Så det jeg egentlig vil fram til, er det noen måte man kunne utnytte forumet til å få hint av folk som har spilt gjennom spillet, uten å få svaret servert på et sølvfat? Jeg vet ikke hvordan man skulle få til et slikt system, men ideen er jo der. Kanskje man kunne lage en tråd der brukere skrev hvilket spill man kunne ut og inn. Så kunne en som satt fast i et spill, finne en bruker som kunne hjelpe, sende en PM til han/hun, og få et hint tilbake om hva som var løsningen. Ikke svaret, men et hint.

Dette ville gjort spillene litt enkelere, uten å føle at man "jukset" seg til løsningen. Og som sagt, jeg vet ikke hvordan man skulle få til et slikt system (sikkert derfor jeg setter meg fast i Sherlock Holmes :p ), men jeg vet det er mange smarte folk der ute, som kunne greie noe slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med spillene du nevner, men til en del spill har jeg funnet "hint guides" på walkthrough/cheat sider. Disse er stort sett det samme som walkthroughs, men istedenfor å komme med løsningen med en gang står det først noen hint. Klarer du det ikke etter første hintet leser du hint 2, så hint 3, så evt hint 4. Klarer du det fortsatt ikke leser du løsningen.

Skrevet

Det var faktisk ganske lurt. Og langt enkelere enn å ordne et system på forumet. Du vet ikke om noen spesifikke sider som har slikt?

Skrevet

Siden minnet veldig om walkthrough-sider, bare at man fikk opp ett og ett punkt. Det står jo akkurat hva man skal gjøre i hvert av de punktene. Det blir jo bare som avsnitt i walkthroughs

Skrevet (endret)

WikiCheats

WikiCheats is a MediaWiki based site for collecting walkthroughs and cheats for games. Whether you want to write an entire guide, contribute to one, or just browse around to find the latest cheats, this is the place for you!

En ansatt hos GameTrailers grunnla siden. Er ikke bare juksekoder.

Blir sikkert den nye GameFaq's en dag.

Edit: Upps.

Endret av Lande
Skrevet
Siden minnet veldig om walkthrough-sider, bare at man fikk opp ett og ett punkt. Det står jo akkurat hva man skal gjøre i hvert av de punktene. Det blir jo bare som avsnitt i walkthroughs

Nå vet jeg ikke hvilke spill du sjekket, men de jeg sjekket er alltid første hintet et vagt hint, det andre noe mer spesifikt, det tredje enda mer og det fjerde er løsningen.

Skrevet

Jeg vil gjerne ha et sted der man kan stille spørsmål om man står fast i et spill da jeg ikke liker walkthrough's noe særlig. Du får liksom alt servert enten du vil eller ikke. Jeg vil bare vite sånn cirka hva jeg skal gjøre der jeg står fast og ikke noe annet.

Den UHS-siden virker lovende, og ja, jeg har brukt lignende sider før. Problemet er at de ikke har på langt nær alle spillene liggende inne, så etter et rask søk fant jeg nok ikke noen av spillene jeg lette etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...