Gå til innhold

Ipod eller headsett problem?


Anbefalte innlegg

Sliter med å få lyd i begge høytalerne på headsettet når jeg bruker min Ipod classic 30gb. Har forsøkt 2 forskjellige headsett, det ene(AKG K416P) ca 0,5 år gammelt og det andre(Koss Sporta Pro) er akkurat kommer tilbake fra reperasjon. Jeg har testet det ene headsettet med to andre mp3 spillere, der skjedde det samme, men på den ene mp3 spilleren(Vision:M) var det lyd inntil nylig, da gikk den over til lyd i bare det ene øret. Det hjelper på å presse kontakten ned, da blir det lyd i begge høytalerne. Er det dårlig kontakt eller er det noe på enten mp3 spillerne eller headsettene som er ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vil tippe det er Sporta Pro du har testa på den andre spelaren? Koss-settene får veldig ofte problemer med pluggen. Først forsvinn lyden av og til, så fullstendig på den eine sida så begge to om dei framleis blir brukt.

 

Når du skal teste kan du prøve dette: Beveg kabelen der den går inn i pluggen utan at spelaren blir påverka. Det er sjeldan inngangen på ein spelar har kontaktproblemer. Prøv alle kombinasjonar du har av spelarar og hovudsett, prøv dei gjerne på PC eller noko sånt og.

 

Eg er enig med Ødegaard, det er mest sannsynleg settene. Du kan bli lurt ved å prøve forskjellige sett sidan kontakten ikkje er heilt vekke. Når du plugger det i ein spelar får du lyd, men ikkje i det andre. Det kan kome av at du drar ut pluggen og putter den i ein ny spelar. Om du beveger litt på den vil du nok merke kva problemet er.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg vil nå ikke si at koss settet er mere utsatt for dette enn andre (det er ihvertfall min erfaring)

 

Men det som jeg vil tippe er skjedd er at kontakta på headsettene har fått seg en knekk. Derfor blir det dårligere og dårligere kontakt helt til lyden tilslutt blir helt borte.

Lenke til kommentar

Det er iallefall min erfaring som og gjeld kompisar og familie. Veldig mange som har hatt problemar med pluggen. Det er langt frå like stort problem på andre produsentar.

 

Du treng ikkje gje det ein knekk heller, normal bruk er nok til at kontakten blir dårleg. Som sagt, kun etter mine og andres erfaringar, men det er spesielt Koss.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Har testet litt med andre headsett og andre spillere. Koss headsettet funker på pcen, det samme gjør AKG headsettet. Testet i tillegg et pioneer headsett på iPoden, og det kom heller ikke lyd i den ene høytaleren der heller. Så jeg tror problemet er mp3 spilleren, om noen har hørt om et slikt problem før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...