Gå til innhold

Skal ikke informasjon vedr. brukeres advarsler holdes hemmelig?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det eneste jeg lurer på er om ikke informasjon rundt enkelte brukeres advarsler holdes hemmelig, så lenge brukeren selv ønsker det? Altså at slik informasjon ikke skal offentliggjøres på forumet av moderatorerer som har denne informasjonen tilgjengelig?

 

Takker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Informasjon om advarsler, mengde/årsak osv skal holdes hemmelig av moderatorene uansett ja. Eneste tilfellene er hvor vi i tråder går ut og sier at noen har fått ferie/advarsel pga oppførsel som en hver kan forstå medfører reaksjoner.

Ok, da skjønner jeg. Takk for hjelp. :)

Lenke til kommentar

Moderatorer og administratorer skal heller ikke uten god grunn se på brukerenes advarselslogger etter det jeg kjenner til. Informasjonen i disse sakene er i hovedssak en sak kun mellom bruker og den moderator/administrator som utstedte advarselen. Unntak vil for eksempel være om det blir klaget på avgjørelsen og saken kommer opp for forumstyret eller når andre moderatorer har en grunn til å være inne på din profil.

Lenke til kommentar

Vel, i seg selv er advarselslogger ganske kjedelige igrunn.

 

Når man er moderator så må man bruke den som et verktøy, men det er et farlig verktøy av mange ulike grunner. Slik at det er som oftest vanskelig å danne seg et helhetsinntrykk av brukeren på bakgrunn av advarselsloggen.

 

Når det er sagt så blir disse loggene kun undersøkt ved behov. Ved behov vil tilsi når man har oppdaget et regelbrudd av en viss art, og man skal se om det er første gang overtredelse. Eller rett og slett om vedkommende har vært utestengt før hvis vi skal utestenge noen.

 

Ved behov vil også tilsi at forumstyret, eller den de bemyndiger, vil lese advarselsloggen når du sender inn en klage på en advarsel eller en moderatorsøknad og andre goder som man må søke om å få innvilget.

 

Det som loggen ikke sier noe om er f.eks. om jeg har sendt en bruker pm om reklame i signatur eller en annen formaning eller rettledning som jeg synes passer bedre.

 

Det er ikke slik at vi har noe interesse av å lese advarselsloggene deres heller, det står ingenting interessant der.

 

En typisk advarsel er (for de som måtte lure):

 

Vedkommende bruker har fått en advarsel og en dags utestengelse pga. brudd på retningslinjene pkt. 1 og 2.

 

Vedkommende postet følgende:

diskusjon.no/link_til_innlegget

 

Brukeren kalte brukeren overfor en dumskalle. Siden vedkommende har fra før advarsel for personangrep, så skjerpes reaksjonen denne gangen slik at vedkommende også får en dags utestengelse

 

Dette er en typisk advarsel som jeg diktet opp i farten. (Andre moderatorer formulerer seg muligens annerledes, men oppbygningen er nogenlunde lik).

 

Nå er det heller ikke slik at advarsel er noe man pådrar seg slik uten videre, det skal ganske mye til som oftest.

 

Selvsagt oppretter man en bruker ved nicket internett.no og begynner å spamme ned hele forumet med kun linker til internett.no og brukeren er nyopprettet, så venter nok permban.

 

Uansett så er nok ikke det å gi ut advarsler det jeg gjør mest. Det går mer arbeid i å slette dobbelposter, flytte tråder, svare på pm fra brukere osv.

 

Husk at jobben våres er å holde orden i forumet og skape trivsel for alle våres brukere, vi er ikke ansatt for å utestenge eller gi ut advarseler. Er det noen som håper på at det er hovedjobben så burde de ikke søke på en moderatorstilling, fordi da blir de ihvertfall veldig skuffet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...