Gå til innhold

Boikott av Moobi!


Anbefalte innlegg

Jeg mener jeg har en sak, sier forbrukerrådet noe annet så skal jeg gi meg med det.

Som nevnt tidligere. Forbrukerrådet er kun et rådgivende organ. Og det sier seg selv av navnet at de alltid vil stå på din side. I tillegg har ikke de som jobber der nok erfaring og kompetanse til å kunne sette seg inn i en hver sak som havner på deres bord.

 

Jeg har selv vært i flere saker hvor forbrukerrådet har vært involvert og kommet med råd til forbrukere men har snudd helt om etter å ha fått alle fakta på bordet.

 

Men som sagt. Ønsker deg lykke til. Hadde ikke selv orket å bruke tid på en sånn sak da det er svært liten sannsynlighet at du vil komme noen vei med mindre du klarer å påvise at det er en produksjonsfeil på den telefonen du har fått skade på som kan forklare hvordan den har oppstått.

 

Vet ikke hva du legger inn i kompentanse, trenger vel ikke advokat eller 6årig utdannelse for å komme med en saklig mening i en sak?

Forbrukerrådet jobber rett å slett med å "rådgive" hva vi som forbrukere kan gjøre i en slik sak. Og svar jeg fikk var ikke "på min side" den var saklig og god, der de belyste begge sine sider og forstod tvisten. Videre hjelper de meg ved å videresende saken til FTU om jeg ønsker det.

 

Er mange feil man kan si er forbrukerfeil, selv om det er en reklamasjonssak. Som sagt tidligere i saken hadde jeg forstått dette ikke hadde vært en reklamasjonssak om mobilen hadde vært flere mnd`er gammel, men denne mobilen var knapt tatt i bruk. Det er vel heller bedriften som skal bevise at det er en bruker feil. Jeg forventer i allefall mer av en mobil som koster såpass mye. Men får se hvor mye tid jeg orker å bruke på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er mange feil man kan si er forbrukerfeil, selv om det er en reklamasjonssak. Som sagt tidligere i saken hadde jeg forstått dette ikke hadde vært en reklamasjonssak om mobilen hadde vært flere mnd`er gammel, men denne mobilen var knapt tatt i bruk. Det er vel heller bedriften som skal bevise at det er en bruker feil. Jeg forventer i allefall mer av en mobil som koster såpass mye. Men får se hvor mye tid jeg orker å bruke på dette.

 

Utsalgsplass har bevis på at det er en brukerfeil. Du har et knust display. Det er et bevis nok for at apparatet har vært utsatt for noe den ikke tålte. Hvor gammel telefonen er er uvesentlig. Jeg har sett kaffe-skadede apparater som bare har sett lyset i 2-3 minutter. Prisen er også uvesentlig.

Vedr reklamasjon; Her må du nesten ha noe å reklamere på. Produsent hjelper det nok lite å reklamere for siden det står i bruksanvisningen hva du ikke skal utsette apparatet for (støt/fall/klem/riste/fukt/støv/høye og lave temperaturer/osv osv).

MEN har du gått til en butikk og spurt etter en telefon som passer ditt bruk og fått bekreftet av selger at telefonen skal tåle det du krever at din nye telefon skal tåle, og så viser det seg at apparatet ikke tåler det selger påstår, da har du et godt grunnlag for reklamasjon ovenfor selger. F.eks du spør om et apparat du kan bruke under jakta uten å måtte tenke på nedbør, og så viser det seg at apparatet ikke tålte den lille regnskuren som kom.

 

Nok et eksempel: For noen år siden ble det solgt telefoner som enkelte utsalgsplasser reklamerte som vanntette og støtsikre. Produsenten sa at telefonen var sprutsikre og tålte lit mer støt enn en "vanlig" telefon. Hadde du kjøpt en slik telefon og den hadde blitt vannskadet så hadde ikke du kommet noen vei med produsent. De har bare sagt at apparatet er sprutsikker. Derimot kunne du reklamert ovenfor selger. For selger har sagt at apparatet er vanntett.

Lenke til kommentar

Jeg hiver meg på her jeg også, boikott av Moobi. Fikk en HTC touch dual som jeg brukte i under en time så var tastaturet og touch-skjerm på 'ville veier'. Rakk ikke tatt av beskyttelses platikken av tastaturet engang. Sendte telefonen tilbake til Moobi, og de lovte å sende ut ny salgspakke, nå har det gått 3 uker side de fikk telefonen i retur. Fant idag ut at telefonen ble først idag sendt til hovedleverandøren som er produsenten av HTC.

 

Jeg blir bare så frustrert av maken til dårlig service. Ringte dem og de sa at det en prosedyre de måtte følge, hvorfor lovte de da kunden en ny salgspakke. De prøver å skylde på produsenten for å slippe ta tapet selv.

 

Dette er første gang jeg kjøpte telefonen fra Moobi gjennom Tele2. Har brukt mye tid og krefter å forhandle med dem gjennom saken. Surt å betale for en telefon som fungerte 1 time. Hadde gode erfaringer fra MPX så her anbefaler jeg å handle fra. De ordner opp og returnere pengene dine med en gang uten diskusjon. Moobi lar kundene lider!

Endret av lisa2008
Lenke til kommentar
Jeg mener jeg har en sak, sier forbrukerrådet noe annet så skal jeg gi meg med det.

Som nevnt tidligere. Forbrukerrådet er kun et rådgivende organ. Og det sier seg selv av navnet at de alltid vil stå på din side. I tillegg har ikke de som jobber der nok erfaring og kompetanse til å kunne sette seg inn i en hver sak som havner på deres bord.

 

Jeg har selv vært i flere saker hvor forbrukerrådet har vært involvert og kommet med råd til forbrukere men har snudd helt om etter å ha fått alle fakta på bordet.

 

Men som sagt. Ønsker deg lykke til. Hadde ikke selv orket å bruke tid på en sånn sak da det er svært liten sannsynlighet at du vil komme noen vei med mindre du klarer å påvise at det er en produksjonsfeil på den telefonen du har fått skade på som kan forklare hvordan den har oppstått.

 

Vet ikke hva du legger inn i kompentanse, trenger vel ikke advokat eller 6årig utdannelse for å komme med en saklig mening i en sak?

Forbrukerrådet jobber rett å slett med å "rådgive" hva vi som forbrukere kan gjøre i en slik sak. Og svar jeg fikk var ikke "på min side" den var saklig og god, der de belyste begge sine sider og forstod tvisten. Videre hjelper de meg ved å videresende saken til FTU om jeg ønsker det.

 

Er mange feil man kan si er forbrukerfeil, selv om det er en reklamasjonssak. Som sagt tidligere i saken hadde jeg forstått dette ikke hadde vært en reklamasjonssak om mobilen hadde vært flere mnd`er gammel, men denne mobilen var knapt tatt i bruk. Det er vel heller bedriften som skal bevise at det er en bruker feil. Jeg forventer i allefall mer av en mobil som koster såpass mye. Men får se hvor mye tid jeg orker å bruke på dette.

Hva med å ta kontakt med TV2 hjelper deg? tror du det hjelper?!bare et forslag. Har selv en sak gående hos Moobi.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering fra min side:

 

Jobber mye, drar snart på ferie og har ikke tid til å kreve en par 100 lapper i reperasjon.

Chess betaler 1/2 regningen og er strålende fornøyd med det!

 

Ja det er en tvilssak, men av og til må tvilen komme kunden til gode.

Forstår folk som ser tvilen i sakene, men av og til så ser det ut til at folk tror det bare er 14åringer her på forumet :p

Har handlet utstyr i mangen år, tror faktisk dette er min første reklamasjonssak (har hatt noen garanti saker). Men nok om det.

 

Chess får masse +`er i boka.

Moobi får ikke meg som kunde igjen.

 

Legger saken død fra min side, gidder ikke flere timer med røring rundt grøten lenger.

Lenke til kommentar
Chess betaler 1/2 regningen ja?

Ikke dårlig av Chess :)

 

Chess får masse og vil få masse annbefalinger fra meg i allefall. Hadde kjørt saken videre mot moobi om jeg måtte dekke hele utgiften. Har brukt nok tid allerede og er lei av standardsvar fra Moobi.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
Chess betaler 1/2 regningen ja?

Ikke dårlig av Chess :)

 

Chess får masse og vil få masse annbefalinger fra meg i allefall. Hadde kjørt saken videre mot moobi om jeg måtte dekke hele utgiften. Har brukt nok tid allerede og er lei av standardsvar fra Moobi.

 

Det har jeg gjort både med Forbrukerrådet og TV2 hjelper deg, men det ser ut som det er langt behandlingstid hos dem. Hos TV2 hjelper deg fikk jeg opplyst at de daglig får mange klager/henvendelser fra forbrukere ang. mobiltelefoni og selskapene. Håper de lager et innslag om dette snart.

 

Min telefon hos Moobi er nå 2 mnd gammel og fortsatt får jeg beskjed om at jeg må bare vente tålmodig. Her sitter jeg uten telefon og ikke har jeg fått noe penger tilbake.

Lenke til kommentar
Ta kontakt med FTU asap, så får de litt fart på sakene.

Jeg gir meg ikke så lett skjønner du. skal gjøre det :thumbup:

må vente på svar fra forbrukerrådet :

 

 

www.moobi.com er skikkelig useriøse - de holder ikke hva de lover og de følger ikke opp kundene, de ringer / tar ikke kontakt som de sier de skal, anbefaler www.chess.no og avvikle sitt samarbeid med moobi, det er lov og levere dårlige varer, men behandel kunden med respekt da kan de faktisk få ett ettermarked å være stolt av. Det og "lyve" for kunder tar seg ikke ut.

 

Ja til www.chess.no og nei til www.moobi.com

 

9f

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Moobi bryter ikke loven når de reparerer din nye telefon. At du har mest lyst på en ny og at de kanskje burde ha vært greie og gitt deg en ny - det er en helt annen sak. Moobi har ikke brutt noen lov her.

 

Og til deg med sprekk i skjermen på HTC'en - dette skjer ikke av seg selv, enkelt og greit.

 

-s

Lenke til kommentar
Moobi bryter ikke loven når de reparerer din nye telefon. At du har mest lyst på en ny og at de kanskje burde ha vært greie og gitt deg en ny - det er en helt annen sak. Moobi har ikke brutt noen lov her.

 

Og til deg med sprekk i skjermen på HTC'en - dette skjer ikke av seg selv, enkelt og greit.

 

-s

 

Vel vær ikke så sikker på det - du som forbruker har i utgangspunktet lov til å kreve omlevering eller rep. og det er det forbukeren som har. Unntaket her er hvis dettte vil medføre en uforholdsmessig belasting for selger. Så derfor når det er feil på nye varer så bør man kreve et skriftlig avslag på avvisning av omlevering. Så det å frikjenne mobi her er å gå vel langt.

 

Hvordan kan du dokumentere at dett ikke kan skje som et resultat av en produskjons feil med f.eks skjulte spenninger i materialet osv. Hvilken kompetase har du som kan komme med en slik bastant påstand? - ansatt eller annen tilknyttning til USERIØSE moobi??

 

Jeg har selv en sak gående med denne useriøse bedriften. Som jeg ikke øsnker å utbrodere her før jeg får et endelig svar, men jeg vil advare på det sterkeste mot - ta forholdsregler som å få alt skriftlig eventelle samtaer bør tas opp ( er egentlig ikke lov, men hva gjør man ikke for å beskjytte seg mot slike som moobi)

Lenke til kommentar

Ser det er flere som er misfornøyde med servicen de har fått fra moobi. Moobi er en distribusjons kanal for internetthandel og som de fleste vet så er ikke en mobil feilfri og kommer heller aldri til å bli det. Ønsker man en god service så er det jo bare å finne en butikk som kan gi deg det og la være å handle på nett.

Lenke til kommentar
Ser det er flere som er misfornøyde med servicen de har fått fra moobi. Moobi er en distribusjons kanal for internetthandel og som de fleste vet så er ikke en mobil feilfri og kommer heller aldri til å bli det. Ønsker man en god service så er det jo bare å finne en butikk som kan gi deg det og la være å handle på nett.

 

Jeg har jo handlet på nett i mnage år både i Norge, USA, England; Tyskland,Frankrike, Sverige, Danmark og Hong Kong. Det har i de fleste tilfellene gått feilfritt Jeg har bl.a hatt reklamasjoner til USA,Frankrike og Danmark uten at det har medført lignede problemer og arroganse som man møter hos Moobi.

 

Moobi må tross alt forholde seg til lov om forbrukerkjøp og jeg forventer en service hvor de faktisk viser at de tar meg som kunden på allvor. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal la være å handle på nett hvis jeg skal forvente service - kanskje du skulle lavære å skrive hvis du ikke har annet å komme med. Det finnes jo mange eksempler på internett butikker som yter utmerket service. Moobi representerer dog det andre ytterpunkt

Lenke til kommentar

Tar du saken videre til FTU så får du mest sannsynlig medhold. I ca. 3 av 4 saker som omhandler slagskade/fuktskade/vekseskade osv. innenfor 6 måneder etter at mobilen var kjøpt, så får kjøper medhold. Det er bare til å lese litt i avgjørelsene til FTU. Prosessen tar dessverre litt tid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Moobi bryter ikke loven når de reparerer din nye telefon. At du har mest lyst på en ny og at de kanskje burde ha vært greie og gitt deg en ny - det er en helt annen sak. Moobi har ikke brutt noen lov her.

 

Og til deg med sprekk i skjermen på HTC'en - dette skjer ikke av seg selv, enkelt og greit.

 

-s

 

DOA går under angrerett, bare så det er sagt. Moobi er vel den eneste nettdistributøren jeg vet om som ikke vet dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...