Gå til innhold

Dårlig signal på digital sending


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har omøblert litt hjemme nå... Og har da lagt inn en 10 meters kabel fra spliteren(har også data) med utaket i veggen. Har digitalt tv fra Get.

Så noen mente at det en trengte for å få vekk hakkingen i bilde og lyd var å gå til innkjøp av en trippelskjermet antennekabel, men noen som vet hvor jeg får takt i det? Og som er lang nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hakking i bilde og lyd skyldes sannsynligvis lav signalstyrke inn til tuner.

En standard coax er i seg selv meget godt skjermet.

Om hakkingen kom i etter endringene ville jeg først kontrollert at splitteren ikke demper mer enn nødvendig, at koblingene dine er gode nok (Skruplugger holder ikke, at eventuelt ledige utganger er terminert og eventuelt til slutt..at signalet ut ifra veggen er sterkt nok til å tåle tillegget ditt.

Lenke til kommentar
Hakking i bilde og lyd skyldes sannsynligvis lav signalstyrke inn til tuner.

En standard coax er i seg selv meget godt skjermet.

Om hakkingen kom i etter endringene ville jeg først kontrollert at splitteren ikke demper mer enn nødvendig, at koblingene dine er gode nok (Skruplugger holder ikke, at eventuelt ledige utganger er terminert og eventuelt til slutt..at signalet ut ifra veggen er sterkt nok til å tåle tillegget ditt.

 

Ja jeg regner med det er lav signalstyrke inn til tuner som er problemet.

Ut fra boksen i veggen skrus det på en splitter fra Get (For data og tv). Fra denne splitteren går det en antenne kabel til TV (Ikke noe problem med 2 meters kabel). Men har nå flyttet tv til andre siden av romet og har da kjøpt en 10 meters antenne kabel, får da dette problemet med hakking. Er det mulig å legge en coax fra vegguttaket og bort til andre veggen og koble GET splitteren til der? Vil det løse problemet?

Det stod på GET sin side at de anbefalte trippelskjermet antannekabel om en hadde hakking i bilde og lyd.

 

Hva skal man bruke i stede for skruplugger?

 

Er det noen måte å sjekke signalstyrken ut fra veggen?

Endret av kazzoo
Lenke til kommentar

Du kan fint flytte splitteren din, men du bør ikke lage flere skjøter enn du har nå. Du får mer demping for hver skjøt, splitter etc.

Jeg må gå tilbake på det jeg sa om behovet for trippelskjermet kabel. :/

 

Crimp er et godt alternativ til skrukonnektor. Disse låses med et verktøy. Denne jobben får du nok gjort raskt og billig hos din lokale installatør om du tar med kabelen dit.

 

For å sjekke signalstyrke så brukes som regel feltstyrkemålere.Eventuelt sammen med en signalgenerator. Også din lokale installatør.

Fordelen med disse er at du kan måle deg gjennom hele nettet, og se hvor flaskehalsen ligger.

Endret av Cerwell
Lenke til kommentar
Du kan fint flytte splitteren din, men du bør ikke lage flere skjøter enn du har nå. Du får mer demping for hver skjøt, splitter etc.

Jeg må gå tilbake på det jeg sa om behovet for trippelskjermet kabel. :/

 

Crimp er et godt alternativ til skrukonnektor. Disse låses med et verktøy. Denne jobben får du nok gjort raskt og billig hos din lokale installatør om du tar med kabelen dit.

 

For å sjekke signalstyrke så brukes som regel feltstyrkemålere.Eventuelt sammen med en signalgenerator. Også din lokale installatør.

Fordelen med disse er at du kan måle deg gjennom hele nettet, og se hvor flaskehalsen ligger.

 

Siden jeg leier og ikke kan bytte ut hele den gamle installsjonen (vil da få en skjøt til) så er det vel best å prøve å finne en god 8-10 meters antenne kabel. Men har lett rundt på nett og sliter med å finnen noen.

Er det noen som vet hvor en kan få tak i dette?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg kjøpt meg en kabel fra Expert i helga, og det hjalp veldig. Men fikk fortsatt inn noen forstyrrelser så ser ut som det må en enda bedre kabel til, men sliter med å finne noen som selger trippelskermede kabler som er lengre enn 3 meter. Jeg trenger minst 8 meter... Noen som har erfaring med hvor en kan skaffe seg en bra slik kabel?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå fått skaffet meg så jeg får godt nok signal inn på Get boks så det ikke blir noe problemer med hakking. Men jeg tror ikke det er mer enn akkurat godt nok.

 

Vurdere å kjøpe meg ny tv, 37-42 flatskjerm. Vil dette kunne skape noe problem eller blir det greit siden det virker som get boksen leverer godt nok signal til min CRT tv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...