Gå til innhold

Diablo 3 - kanselert?


Anbefalte innlegg

Tja, det har nok ingenting å si for Diablo 3, men Diablo 2 fikk nettopp en ny patch: http://pc.ign.com/articles/882/882518p1.html

 

Om de fortsetter å patche Diablo 2 betyr det at spillet ikke er død fra deres side, så det er en stor sjanse for at de vil fortsette serien og lage Diablo 3.

 

Når det gjelder Lilith aner jeg ikke noe om henne fra Diablo-universet, men jeg vet en del om den "ekte" Lilith fra mytologien og religion.

 

I følge Bibelen skapte Gud først Adam, men når Adam ville ha en kone skapte Gud Eva. Problemet er at i følge legendene som er mye eldre enn Bibelen skapte Gud først Adam, og når Adam ville ha en kone skapte Gud en dame kalt Lilith. Hun var derfor Adams første kone, og Eva er den andre. Både Gud og Adam mente at Lilith var underdannig til Adam og hustruen hans, men hun nektet og sa hun og Adam var likeverdige. Dette kunne ikke Gud godta, så han sendte henne ned til Helvete hvor hun ble opphav til alle demonene. Vi kan jo bare lure på hvorfor denne biten ble utelatt fra Bibelen... :p

 

Aner som sagt ikke om Lilith fra Diablo-universet har en sammenheng med dette, men det hadde jo vært interessant. Diablo er jo mektig så det holder, men om Lilith er moren hans blir det jo fort interessant. Dessuten er det jo det lille ordtaket "Hell hath no fure like a woman scorn." Tro hva Lilith sier om vi dreper barna hennes? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme hva det inneholder, poenget er at de faktisk fortsatt leverer en og annen patch. StarCraft og WarCraft har fått sine patcher, men trenger jeg å si noe mer enn StarCraft II og World of WarCraft? ;)

Derfor er Blizzard ett selskap som respekteres av spillere verden over, ikke bare lager de fantastiske spill, men så støtter de dem i mange år... i motsetning til f.eks EA.

Lenke til kommentar
With this week's speculation over the Blizzard teasers, more and more reports in the media, and numerous tips coming direct us at IncGamers from reliable inside industry sources in the past 24 hours, we now have confirmation from inside sources to say that Diablo 3 WILL be announced on Saturday at WWI Paris 2008.

 

fra diabloii.net

 

Blir altså nå på lørdag. Morsomt hvis det er sant. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...