Gå til innhold

Trenger hjelp til å oversette fra bokmål til nynorsk! (trenger svar raskt!)[løst]


Rot

Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier så trenger jeg følgene ord oversatt:

 

 

 

Jeg:

 

Ikke:

 

Nå:

 

Bløt:

 

Tro:

 

Syk:

 

Flere:

 

Hel:

 

Hun:

 

Hjem:

 

Hvit:

 

Høy:

 

Løs:

 

Myk:

 

Se:

 

Vann:

 

Mene:

 

Foran:

 

 

Endret av Rot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At du ikkje visste kva til dømes jeg, ikke og nå er på nynorsk synest eg var litt drygt :p Du har med andre ord ein god jobb å gjer!

 

 

ah, det var del av en lekse vi hadde i norsk så jeg tok likegodt med alle ordene vi skulle oversette.:p

Lenke til kommentar
At du ikkje visste kva til dømes jeg, ikke og nå er på nynorsk synest eg var litt drygt :p Du har med andre ord ein god jobb å gjer!

 

 

ah, det var del av en lekse vi hadde i norsk så jeg tok likegodt med alle ordene vi skulle oversette.:p

 

Lurer på om han skjønte hva "til dømes" betydde... :)

Lenke til kommentar
"No" kan også skrives "nå" på nynorsk. Det er i hvertfall tillatt her i området.

 

"Nå" er ei sideform ja. Men eg har aldri sett det i bruk på nynorsk.

 

Tror faktisk ikke du vil finne ordet "no" i ei nynorsk ordbok. Tror faktisk "nå" er den rette skrivemåten for både bokmål og nynorsk, og at "no" er ren dialekt.

Lenke til kommentar
Tror faktisk ikke du vil finne ordet "no" i ei nynorsk ordbok. Tror faktisk "nå" er den rette skrivemåten for både bokmål og nynorsk, og at "no" er ren dialekt.

Det er sikkert mykje du trur. Men om du veit det er noko anna.

 

I ordboka mi står "no" oppført som hovudform, og "nå" som sideform. I alle skulebøkene mine vert det brukt "no".

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

Lenke til kommentar
Tror faktisk ikke du vil finne ordet "no" i ei nynorsk ordbok. Tror faktisk "nå" er den rette skrivemåten for både bokmål og nynorsk, og at "no" er ren dialekt.

Det er sikkert mykje du trur. Men om du veit det er noko anna.

 

I ordboka mi står "no" oppført som hovudform, og "nå" som sideform. I alle skulebøkene mine vert det brukt "no".

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

 

Nei, jommen fikk jeg med meg en lærdom idag også. Hehe. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...