Gå til innhold

Test: Gainward GeForce 9800 GX2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette dobbel-GPU-kortet blir for de spesielt interesserte.

Hvorfor det? Tenker dere på prisen da eller? 8800GTX var da dyrere da det kom. Var det for de spesielt interesserte også? Ekstremt mange på forumet som har 8800GTX.

ekstremt mange brukere på forumet her er spesielt interesserte. jeg mistenker også at en del har kjøpt 8800gtx i det siste, for prisen har blitt veldig bra over nyttår.

Lenke til kommentar
Jeg vil si, i likhet med Big SturL, at HW og en del andre virker negative til dette kortet. Hvorfor det, det er jo ett knallkort! Med det kan jeg spille UT3 med alle grafikkinstillinger på maks, i høyeste oppløsning, og laveste fpsen jeg har fått er 55 (men som regel er den over 62). Nå skal det kanskje sies jeg kanskje ikke er helt objektiv :p

 

Men det et sted dette kortet skuffer meg, og det er i Crysis. Med alt på high og 1440*900 (husker ikke helt), så har jeg vært nede i hele 9 fps. Dette kan jo selvfølgelig også ha noe med at jeg bruker xp x64, og har dual-core, men det vil kanskje forandre seg litt når jeg har fått skaffet meg Q9550 når den kommer, og GX2 SLI :p

 

 

for å si det sånt så er xp64 noe stort møkk

 

kjører vista64 å når vi snakker om 64 bit os så er vista64 ganske kick ass jeg gikk faktiskt opp i fps på 32bits spill kontra vanlig xp

 

i motsetning til xp til vista32 der folk opplever dårligere ytelse

 

 

 

og grunnen til at gx2 yter såpass bra i crysis er at crysis er all about shaders and shader clocks har testa dette mye ved overklokking av noen kort

shaders har alt å si i crysis

Lenke til kommentar
dette dobbel-GPU-kortet blir for de spesielt interesserte.

Hvorfor det? Tenker dere på prisen da eller? 8800GTX var da dyrere da det kom. Var det for de spesielt interesserte også? Ekstremt mange på forumet som har 8800GTX.

ekstremt mange brukere på forumet her er spesielt interesserte. jeg mistenker også at en del har kjøpt 8800gtx i det siste, for prisen har blitt veldig bra over nyttår.

hw.no er jo en side for spesielt interesserte, og da blir det kanskje litt feil å si at kortet er for dem!?

Lenke til kommentar
6+8pins stømkontakt på skjermkortet ;O

får man med en vindmølle også? :p

 

 

 

Pøh.... er jo lav effekt kort detta :p

 

Jeg har to HD2900XT skjermkort, de har en 6 pin og en 8 pin hver...

 

Så jeg har 2x6 pin + 2x8 pin bare til skjermkortene...

 

Mine kort i crossfire bruker 471w !!!! i 3d !!!

Bare kortene mine er slått på (2d) bruker de 215w....

 

Derfor holdt ikke mist 600w... jeg har nå en seasonic x900 900w psu... :p

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar
8800GTX har vel ikke HDCP? Eller er jeg heeelt på bærtur nå? :p

 

Syns også dere skulle ha lagt med 9800GTX.

8800GTX har HDCP.

 

Er ikke prosessoren dere bruker (E6700) en stor flaskehals med dette kortet?

 

Ja, forundra meg egentleg koffer dei ikkje har quad-core når dei testar 3dmarok06. Det har vel ein god del uttelling!

Lenke til kommentar

Har hatt 8800 GTS i 1,5 år nå. Ingen tvil om at GX2 yter bra, men ikke så mye bedre som en skulle ønsket. Jeg tror jeg vil vente på neste generasjons toppkort fra Nvidia og AMD før jeg kjøper noe nytt. Ser ut som at det har kommet en del "halvgenerasjoner" i det siste...

 

Angående lengde på kortet, 27 cm. Vil anbefale folk å måle inni kabinettet før kjøp. Klinte selv til med Antec P190 som er et ekstra dypt kabinett. De har visst tenkt på de nye lange kortene, pluss 650+550 psu...

Lenke til kommentar
8800GTX har vel ikke HDCP? Eller er jeg heeelt på bærtur nå? :p

 

Syns også dere skulle ha lagt med 9800GTX.

8800GTX har HDCP.

 

Er ikke prosessoren dere bruker (E6700) en stor flaskehals med dette kortet?

 

Ja, forundra meg egentleg koffer dei ikkje har quad-core når dei testar 3dmarok06. Det har vel ein god del uttelling!

 

 

Vil tro at det har sammenheng med at en Quad Core gir kunstig høy 3dmark score, da Quad Core i praksis har lavere ytelse/ikke spessielt høyere ytelse i de fleste programmer/spill en dual core.

 

Jeg har en x2 6000+ dualcore prosessor med hd2900xt i crossfire til vanlig. Jeg har også en phenom 9600 quad core, jeg får nesten 3000 poeng mer i 3dmark med phenom, men jeg får eleding ytelse både i spill og programmer sammenlignet med X2 prosessoren.

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar
6+8pins stømkontakt på skjermkortet ;O

får man med en vindmølle også? :p

 

Nei, men du får med ett lite kjernekraftverk du kan montere i kabinettet ditt. Gir strøm til resten av PCen også :)

 

Tror foresten at det er mangelen på gode drivere som begrenser kortet så i ytelse. Og siden Crysis ikke utnytter multi-GPU teknikken så godt, vil jeg egentlig si det er forholdsvis god ytelse i Crysis. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...