Gå til innhold

Direkte overførong fra kamera til pc mens man skyter


Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg Nikon Camera Control pro 2 for å overføre bilder til PC-en mens jeg skyter i studio. Bildene kommer inn på PC-en uten problem. Men når jeg bruker Adobe bridge til å vise bildene mens og etter de er overført, blir det bare en liten thumbnail av nef filene i previewen. Hvis jeg lukker bridge og åpner det igjen er filene som de skal være.

 

Vet noen hvordan jeg kan få se hele raw-fila med en gang den er lastet inn uten at jeg må restarte bridge for hver gang jeg vil se bildene mens jeg skyter?

 

Jeg bruker en nikon d300 og alle oppdateringer er gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med F5 skjer det ingentnig, den laster siden inn på nytt, men det er fortsatt bare thumbnails på de nyeste bildene. Jeg har også funnet ut at hvis jeg starter bridge på nytt, lastes ikke hele filen inn som jeg først trodde. Hvis jeg trykker på bildet for å få oppp en forstørring lastes ikke info fra det forstørrede området inn. Den er da likt som det utsnittet den viser fra og ikke i bedre kvalitet.

Det er en veiwer i pro 2, men den er litt dårlig og jeg ønsker å få det til i bridge siden jeg vet at det går ann.

 

Men tusen takk for forslag, håper på flere :)

 

EDIT: vil tilføye at jpeg- filene virker helt fint når jeg skyter i både RAW og jpeg. men jeg vill bare skyte RAW

Endret av mrtinnn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...