tehextinct Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Hey lurer på hva som skjer når man trykker på Build Project, Build navnpåfil.cpp, Compile Project.. osv.. Er det nødvendig å trykke på alle disse får å kjøre prosjektet ? Det jeg gjør nå er at jeg klikker Build Project (har bare en cpp fil i prosjectet mn mn) så trykker jeg ctl+f7 for å compilere. Ville likt å hatt litt info om hva som skjer i denne prosessen Vet at det blir compilert til maskinkode osv., men det var så mye f.eks Build Project? Sjekker vel om feil å gjør prosjectet klar til compilering, men ikke vet jeg derfor spør jeg her . Takk for svar!
GeirGrusom Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 I enkle trekk så blir det generert først object filer (COFF - Common Object File Format) som deretter blir linket sammen (med en linker ) til en .exe eller .dll fil. I tillegg blir det også laget pdb (program debug database) filer som brukes for å debugge programmer. C og C++ bruker noe som kalles en preprocessor, det gjør at når du skriver #include så vil faktisk preprocessoren bare rett og slett kopiere innholdet i filen over i det ferdige programmet.
GeirGrusom Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Men det holder å trykke Build Solution for å kompilere programme(ne)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå