Gå til innhold

Netshop, zepto og defekt. zepto 6214W


Anbefalte innlegg

Jeg har for sjette gang fått problemer med min zepto 6214W, som jeg ble sendt fra Netshop i Sandefjord den 29.august 2006. Jeg har hatt den inne på reparasjon fem ganger før, tre ganger for grillet skjermkort, samt to for defekt dvd-drev, der siste gang var så sent som 28.februar. Rett etter jeg fikk pc-en tilbake for grilla skjermkort, så viser det seg at pc-en slår seg automatisk av om den blir for varm, noe den ikke blir ved vanlig bruk, men når jeg fyrer i gang "topp"-spill som WoW, CS:S o.l. så kan det gå alt fra 30min til tre min før pc-en slår seg av. Dette er jo i og for seg irriterende nok til at jeg ønsker å skade noen. Dette er særdeles irriterende siden den 'nettopp' kom tilbake fra reparasjon. PC-en er, for øvrig, veldig pent brukt.

 

Nå har det seg slik at Zepto har overtatt reparasjon av min bærbare pc ifølge Netshop. Jeg er veldig lei av å ha en bærbar, som var annonsert som spill-pc, noe den overhodet ikke har vært kapabel til å kunne karakteriseres som. Vel, den har jo fungert greit til å spille med, for all del, så lenge den ikke var inne til reparasjon. PC-en har vært veldig mye på reparasjon, og jeg som student kan ikke ha en bærbar pc som ikke fungerer til sitt formål.

 

Problemet mitt nå er at mine to siste e-poster til netshop kun har blit besvart med "henvend deg til zepto.no", som ikke gir meg mye akkurat, da de holder til i danmark. Spørsmålet er om jeg kan kreve reklamasjon av Netshop, som jeg kjøpte pc-en av, eller om jeg må henvende meg til Zepto og som jeg overhodet ikke har hatt noe kontakt med. Jeg finner det relativt søkt om jeg må framlegge mine krav for Zepto, så om noen har større kjennskap til dette feltet, så hadde det vært fint om dere kunne kommet med noen tips.

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zepto er jo tilbake i Norge som leverandør, siden du kjøpte maskinen. På tidspunktet du kjøpte maskinen var det Netshop som "eide" distribusjonen av Zepto i Norge.

 

Det er ikke uvanlig at selger henviser til importør/produsent for reklamasjoner - Komplett gjør det hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...