Gå til innhold

AprilFest 2008 - Turnipkongen - svart/kvit


Anbefalte innlegg

Bruker: Turnipkongen

Utfordring: Svart/kvit foto og sepia-toner. Kommer til å ta bildet i farger og deretter konvertere i Photoshop.

Deltakernivå: Reservert. Kommer til å ta bilder nesten kvar dag. EDIT: degradert til pingle.

Utstyr: Canon EOS 40d og Tamron 17-50 f2.8.

 

Her er ein oversiktskalender: (Denne vil etterkvart vise små thumbar)

post-106508-1207251642_thumb.jpg

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bittelitt uskarpt? Jeg ville fjernet støyen, og nedskalert bittelitt. Ellers var det meget bra! Herlig kontrast!

 

Kanskje bedre og renere uten piggtråden?

 

Takker for svar. Uskarpheita kjem nok pga et nokså gammelt og utslitt sigmaobjektiv(kan ikkje blendast ned blant anna).

Ellers har eg faktisk lagt på *litt* støy, da eg synest det er litt av sjarmen med svart/kvit-foto.

 

Er enig angående piggtråden, det vart noko uryddig.

Lenke til kommentar
Bittelitt uskarpt? Jeg ville fjernet støyen, og nedskalert bittelitt. Ellers var det meget bra! Herlig kontrast!

 

Kanskje bedre og renere uten piggtråden?

 

Takker for svar. Uskarpheita kjem nok pga et nokså gammelt og utslitt sigmaobjektiv(kan ikkje blendast ned blant anna).

Ellers har eg faktisk lagt på *litt* støy, da eg synest det er litt av sjarmen med svart/kvit-foto.

 

Er enig angående piggtråden, det vart noko uryddig.

 

Joda, støyen gjør det litt grovere, men det ble verken fugl eller fisk nå, så det du kan gjøre er å legge på mer støy, og blure den ;)

Lenke til kommentar

2. April:

Etter en sånn halvveis vellykka fototur, fekk eg eit anfall av migrene på veg heim igjen, medan eg fomla rundt oppe i skogen, med tunnelsyn og flimring for augene, tok eg dette bildet som viser nokså bra korleis eg opplevde heimturen:

post-106508-1207161105_thumb.jpg

 

Nå er synet er bra igjen, og med unntak av hovudverken som vil henge igjen i 2-3 dagar, vil nok eg overleve dette også. :)

Lenke til kommentar
2. April:

Etter en sånn halvveis vellykka fototur, fekk eg eit anfall av migrene på veg heim igjen, medan eg fomla rundt oppe i skogen, med tunnelsyn og flimring for augene, tok eg dette bildet som viser nokså bra korleis eg opplevde heimturen:

post-106508-1207161105_thumb.jpg

 

Aha hærlig! I love it, når du ga forklaringen ga bilde plutselig ett veldig sterktbudskap. Begynner å se for meg at man snubler i skogen å dette er det siste du ser før du besvimer! hah=) STå på.

Lenke til kommentar

Jeg liker det. Mørkt og stemningsfullt, om enn noe monotont. Tror du kunne vurdert et annet utsnitt, synes du får med litt mye urelevant og ruskete. Litt mer dybde i bildet hadde også vært å foretrekke. Uansett er dette i mine øyne et over middels elvebilde, men jeg vet at du kan prestere bedre ;) Håper å få se noen nye bilder fra deg snart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...