Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan redde backup-fil fra harddisk med korrupte sektorer?(løst)


Anbefalte innlegg

Jeg har en WD elements(ekstern) hdd som jeg har lagret diverse backup filer på. Da den plutselig begynte å klage over at papirkurven var korrupt, prøvde jeg å redde backup filene, som forøvrig er lagret som store(ca 50GB) .tib filer. Jeg fikk reddet ut alle untatt en. Den stopper å overføre når det er 12gb igjen. Når jeg kobler til harddisken sier windows at den kan være ødelagt og ber meg kjøre checkdisk. Checkdisk fryser på samme sektor hver gang.

 

Har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få ut den siste backup filen? Eventuelt programmer jeg kan bruke?

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å kjør HDD regenerator etterfulgt av CHKDSK.

Med farten til hdd regenerator kommer det til å ta flere dager å komme gjennom hele disken på 500gb. Finnes det ikke noen programmer som kan få ut den ene filen uten å pløye gjennom hele harddisken først?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må ta denne tråden opp igjen da jeg etter flere ukers prøving enda ikke har klart å få noe som helst ut av disken.

 

Oppsummering:

Jeg skal hente ut noen bilder og dokumenter fra en ca 50gb stor backup-fil(.tib)

Hdd regenerator finner tusenvis av korrupte sektorer, men henger seg etter hvert.

Knoppix sier at jeg må kjøre chkdisk /f for å gjenopprette NTFS-etellerannet.

Chkdsk henger på stage 2, 11% og xp kommer ikke inn på harddisken i det hele tatt.

 

Vet noen om noe jeg kan gjøre selv for å få reddet ut dataene mine?

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...