Gå til innhold

Trenger veiledning til kjøp av HK, CPU, Minne, Skjermkort, Lydkort og PSU - Har et tak på ca.15.000kr


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Skal legge litt spenn i boksen nærmere sommeren, og tenkte at det sikkert er noen her inne som er litt mer oppdatert på hardware fronten enn meg.

Jeg trenger hk, cpu, minne, skjermkort, lydkort og PSU.

 

HK = ASUS

CPU = Intel Dualcore

Minne = Gjerne Corsair, men tar imot tips(betaler gjerne for DDR3 om det duger til spill)

Skjermkort = Geforce

Lydkort = Creative

PSU = Noe som er bra og takler høyt strømforbruk

 

Vil ha en maskin som er bra og ikke får varmeproblemer med tanke på dårlige løsninger.(skal klokkes litt) Velg gjerne det nest beste av alt, eventuelt det beste om det ikke skiller så mye i pris.

Har det kabinett som står i min profil(Lian Li såklart:)

 

Jo, også vil jeg ha ny DVD-brenner. En kompis har en som det fulgte med et program til så man kan printe det man vil rett på skiva, med DVD-brennern. Aner ikke hvem som har det, men kanskje noen her vet :)

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, vil gjerne ha det beste av skjermkort spesielt, altså ser jeg dette f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347710

 

Er dette det beste som er ute nå ?

 

Og minne du anbefalte er jo billige greier. Pris er ikke et spørsmål ;) De minnebrikkene jeg har i min maskin her nå(kjøpt for 3år siden) kostet nesten 4000 for 1GB så jeg betaler gjerne for noe som er av de bedre. Vet prisene har gått ned, men jeg kjøper ikke 2GB til 500 spenn. Det ser jeg på som penger ut vinduet. Da kan jeg klare meg med det jeg har :)

 

Lurer vel egentlig mest på om man får utnyttet DDR3 minne i spill enda, eller om jeg burde vente ?

 

 

Velger gjerne noe hovedkort opp i 2000kr klassen og forøvrig, om det er noe jeg kan få utnytte av.

 

Får bra priser på dette gjennom en kjenning skjønner du, så derfor jeg vil ha bra saker. :)

Lenke til kommentar
Her har eg laga ei liste. Med det der, kjem du til å klare deg ei stund :) Det er uten operativsystem, sida eg ikkje veit kva du vil ha. Eg har lagt til 2gb ddr2 minne, men skal du køyre 64 bits ville eg kjøpt meir. Har òg lagt til eit hovudkort som støtter både ddr2 og ddr3, visst du vil oppgradere til ddr3 seinare. Med quad 3870, kjem du til å køyre det meste av spel ;) Er ikkje heilt sikker på kor stor plass du trenger på PC-en, men eg la til Spinpoint 750 gb+ Raptor 150gb. Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Nå har jeg endret emnetittel og satt et tak på 15.000kr også.

 

Sånn. Får vel spørre igjen. Jeg skal kun ha de delene jeg har foreslått ettersom jeg har alt annet(trenger ikke vifter, disker, OS eller noe annet altså)

 

Ok, er det noen som tør å dra i mye med forslagene sine så jeg faktisk kommer opp til et forslag som er i toppsjiktet ?

 

Og forøvrig vil jeg faktisk ha deler av de merkene jeg har nevnt.

 

 

Var ikke så vanskelig med forrige maskin som jeg kjøpte meg, altså den jeg sitter og skriver på nå. Da fikk jeg fine forslag i bøtter og spann.

 

Spør noen om forslag til en rå sportsbil, så tror jeg ikke de tenker på en Mazda MX-5.

Lenke til kommentar
nvidia fan? :p

Jepp er det gitt. Har du tester som viser at det råeste fra ATI slår Nvidia, så sleng det inn her.

Håper ikke folk ble skremt av forrige posteringen min, da det ikke var intensjonen. Bare tenker som så at folk som følger med på hardwarefronten fra tid til annen har en bedre oversikt over det beste oppsettet, og hva som passer bra sammen. Finnes jo nok overklokkere her inne vet jeg, og folk som har veldig bra oppsett. Jeg vil opp til toppen igjen for og si det sånn. Derfor er jeg ikke på jakt etter valuta for penga i mellomklassen. Bare å peise på, er jo jeg som må hoste opp pengene, så overlat det til meg :)

 

Gjerne med en forklaring om det lar seg gjøre. Enkelte oppsett funker jo bedre enn andre har jeg fått med meg, men hvilke, det lurer jeg altså på. Klarer altså å finne hardware med letthet, men jeg vet ikke om det JEG setter sammen er det beste oppsettet for å si det sånn.

Lenke til kommentar
nvidia fan? :p

Jepp er det gitt. Har du tester som viser at det råeste fra ATI slår Nvidia, så sleng det inn her.

Håper ikke folk ble skremt av forrige posteringen min, da det ikke var intensjonen. Bare tenker som så at folk som følger med på hardwarefronten fra tid til annen har en bedre oversikt over det beste oppsettet, og hva som passer bra sammen. Finnes jo nok overklokkere her inne vet jeg, og folk som har veldig bra oppsett. Jeg vil opp til toppen igjen for og si det sånn. Derfor er jeg ikke på jakt etter valuta for penga i mellomklassen. Bare å peise på, er jo jeg som må hoste opp pengene, så overlat det til meg :)

 

Gjerne med en forklaring om det lar seg gjøre. Enkelte oppsett funker jo bedre enn andre har jeg fått med meg, men hvilke, det lurer jeg altså på. Klarer altså å finne hardware med letthet, men jeg vet ikke om det JEG setter sammen er det beste oppsettet for å si det sånn.

 

 

Kjøp 3 GeForce 9800 GTX 512 MB med 780i ddr2 eller ddr3 790i Ultra SLI, Q9450 og gigabyte odin 800w.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...