Tore Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Denne koden fungerer på en privat server.. Men ikke på one.com eller domeneshop 2Gb.. begge hotelleverandører viser seg å ha allow_url_include Off Feilen er at sidene ikke blir hentet frem, web adresse endres men siden skifter ikke... Et lite utkast av kode. <?php # ___ $id: $id = str_replace('/', '', $id); $id = str_replace('\\', '', $id); if ($id == '___') {include('includes/___.php');} elseif ($id == '___') {include('includes/___.php');} elseif ($id == '___') {include('includes/___.php');} else { include('includes/___.php'); } ?> Må sies jeg kan 0 om php, men måtte prøve meg for å få et mer funsjonabelt oppsett på sidene. Edit: testserver kjører php4 , domeneshop og one har php5.. Edit 2 : ser ut som at php5 kan være synderen.. Hvordan (eventuelt) få dette til å fungere på php5.? Endret 29. mars 2008 av Scorpioen84
Jonas Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Jeg gjetter at register_globals er skrudd av, av sikkerhetsmessige årsaker. $id = $_GET['id']; // Fortsett deretter ..
Tore Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Skrevet 29. mars 2008 riktig : register_globals = off den lille koden fixer biffen altså.?
Tore Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Skrevet 29. mars 2008 (endret) jaata, nå fungerer alt som en drøm.! litt logisk å hente frem id der også da, er vel det som skiller php4 & 5.... Takktakk Endret 30. mars 2008 av Scorpioen84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå