Gå til innhold

Abit IP35 Pro eller Abit IP35-E?


Refi

Anbefalte innlegg

Abit IP35 Pro eller Abit IP35-E??

Jeg lurer på hvem av kortene jeg skal kjøpe, og jeg har tenkt å overklokke en del, og lurer på hvem av disse kortene som passer meg.

Jeg gamer også en del.

Hvem av disse kortene er best å klokke med og game med??

Og hvem ville du valgt??

IP35 Pro - https://prisguiden.no/product.php?productId=74567

IP35-e - https://prisguiden.no/product.php?productId=74583

Endret av manidress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Abit IP35-E og har plagdes med at det rabler for hovedkortet når jeg prøver å bruke min kjære raptor disk på det.Har tilmed prøvd med en Raptor av "gamlemodellen" med samme resultat.Med en "vanlig" s-ata disk funker det helt ok.Jeg har siste bios og sattt minnespenningene rett manuelt så kortet slutta og dualboote.Raptor problemet har nok sammenheng med at jeg har et 8800GTS 512 kort.Er vist et kjent problem at det ikke går så bra på mange hovedkort.

Lenke til kommentar
Jeg har et Abit IP35-E og har plagdes med at det rabler for hovedkortet når jeg prøver å bruke min kjære raptor disk på det.Har tilmed prøvd med en Raptor av "gamlemodellen" med samme resultat.Med en "vanlig" s-ata disk funker det helt ok.Jeg har siste bios og sattt minnespenningene rett manuelt så kortet slutta og dualboote.Raptor problemet har nok sammenheng med at jeg har et 8800GTS 512 kort.Er vist et kjent problem at det ikke går så bra på mange hovedkort.

Men har du prøvd å overklokke med det??, hvis du har prøvd, er det noen problemer eller kan du bare klokke til maks cpu klarer??

Lenke til kommentar
Aner ikke da jeg ikke klokker.Har hørt at begge er bra til det.Jeg hadde uten tvil velgt pro modellen.tror den har biosresett knapp "utvendig" bak på hovedkortet så du slipper åpne kassa når du klokker på trynet.kjekt å ha.

Ja men jeg er nødt til å vite hvem av de som er best å klokke med

Lenke til kommentar

Hadde ett IP35 Pro (Ligger i papp esken sin akkurat nå) og klokking var null niks problem med.

Og på overklokkings forumet her på HW.no har det så langt nådd 594 MHz FSB riktignok på flytende nitrogen men det er uansett bra.

 

Personlig dro jeg aldri klokken min noe høyt på det kortet, ikke i grenseland for hva som var mulig, men det å tyne 3.1 til 3.2 GHz ut av min E6750 CPU uten mye innstillinger (Bare litt mer volt til RAM og tyne opp FSB'n) så gikk det greit.

Veldig enkelt å klokke og reset CMOS bryteren er toppers også vell plasert og de ekstra knappene på HK kommer også godt med.

Tror også IP35 Pro har noe bedre kjøling enn IP35-E som forsåvidt er en veldig billig variant.

Lenke til kommentar
Hadde ett IP35 Pro (Ligger i papp esken sin akkurat nå) og klokking var null niks problem med.

Og på overklokkings forumet her på HW.no har det så langt nådd 594 MHz FSB riktignok på flytende nitrogen men det er uansett bra.

 

Personlig dro jeg aldri klokken min noe høyt på det kortet, ikke i grenseland for hva som var mulig, men det å tyne 3.1 til 3.2 GHz ut av min E6750 CPU uten mye innstillinger (Bare litt mer volt til RAM og tyne opp FSB'n) så gikk det greit.

Veldig enkelt å klokke og reset CMOS bryteren er toppers også vell plasert og de ekstra knappene på HK kommer også godt med.

Tror også IP35 Pro har noe bedre kjøling enn IP35-E som forsåvidt er en veldig billig variant.

Ok, men vet du om det er noen store forskjeller mellom disse kortene som har med overklokking å gjøre??

Lenke til kommentar

Vell IP35-E har jeg HØRT (Merk HØRT her, har ikke eid det så jeg kan ikke si med 100% sikkerhet) at det er basert på en annen type oppbyggning enn vanlige IP35 kort.

Ergo har det også vært mye snakk om problemer på dette kortet, her under mener jeg også å ha hørt om klokkings problemer.

IP35 Pro er kongen på haugen da, og sies av mange å være det beste P35 hovedkortet du kan få, om det er fakta eller ei vet jeg ikke, men det jeg vet er at om du skal kjøre Quad så tar du i allefall rotta på nForce eierne siden du slipper en god del problemer som de har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...