Gå til innhold

Hjelp til valg av kamera veske/bag/sekk


Anbefalte innlegg

Hei!

begynner å bli endel fotoutstyr, (merkelig hvordan det baller på seg :p )så jeg trenger en kameraveske/bag/sekk.

 

det jeg skal ha plass til er:

Canon 400D (fint hvis det er plass til et større hus)

Canon 17-40 F/4 L

Canon 70-200 F/f L

Canon 580 EX II

 

fint om det er plass til ett objektiv til men ikke noe must, og så kan det være greit med noen smålommer til batterier, minnekort og litt sånnt snax

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Jeg har en Lowepro SlingShot 200 AW som jeg har brukt den siste måneden og jeg må si meg godt fornøyd. Den rommer utstyret mitt godt og jeg får plass til et objektiv til om jeg skulle trenge det i fremtiden. Liker spesielt at jeg ikke trenger å ta sekken av for å få ut kameraet. Regntrekk finnes også om man plutselig skulle trenge det.. ;)

 

Verdt å merke seg at kamera (30D) med teleobjektiv påmontert(canon 70-200 f/4) bare såvidt får plass, så dersom du har et 70-200 f/2,8 objektiv tror jeg det blir for trangt.

Lenke til kommentar

Skal du ha en sekk til å frakte utstyret fra A til B, eller skal du bruke den under fotografering med stadig objektivbytte, og kameraet ut og inn av sekken? Tenk litt gjennom det før du bestemmer deg, og innse at det ike finnes en bag som funker i alle situasjoner.

 

Jeg har sans for ThinkTank's produkter. Skjekk ut websidene deres. De har mange interessante løsninger.

Lenke til kommentar
Heisann

 

Jeg har en Lowepro SlingShot 200 AW som jeg har brukt den siste måneden og jeg må si meg godt fornøyd. Den rommer utstyret mitt godt og jeg får plass til et objektiv til om jeg skulle trenge det i fremtiden. Liker spesielt at jeg ikke trenger å ta sekken av for å få ut kameraet. Regntrekk finnes også om man plutselig skulle trenge det.. ;)

 

Verdt å merke seg at kamera (30D) med teleobjektiv påmontert(canon 70-200 f/4) bare såvidt får plass, så dersom du har et 70-200 f/2,8 objektiv tror jeg det blir for trangt.

 

den ser jo fin ut den, men lurer litt på det at den bare har rem, om den ikke lett vil sitte ustøtt på ryggen, hadde en sånn sekk engang, og den gle og oppførte seg ikke spessielt pent når man fikk litt vekt i

Lenke til kommentar
den ser jo fin ut den, men lurer litt på det at den bare har rem, om den ikke lett vil sitte ustøtt på ryggen, hadde en sånn sekk engang, og den gle og oppførte seg ikke spessielt pent når man fikk litt vekt i
Nei, den sitter veldig fint på. Har selv hatt med min på skitur, det fungerer godt... Suverent alternativ for dagsturer med foto...
Lenke til kommentar
Heisann

 

Jeg har en Lowepro SlingShot 200 AW som jeg har brukt den siste måneden og jeg må si meg godt fornøyd. Den rommer utstyret mitt godt og jeg får plass til et objektiv til om jeg skulle trenge det i fremtiden. Liker spesielt at jeg ikke trenger å ta sekken av for å få ut kameraet. Regntrekk finnes også om man plutselig skulle trenge det.. ;)

 

Verdt å merke seg at kamera (30D) med teleobjektiv påmontert(canon 70-200 f/4) bare såvidt får plass, så dersom du har et 70-200 f/2,8 objektiv tror jeg det blir for trangt.

 

den ser jo fin ut den, men lurer litt på det at den bare har rem, om den ikke lett vil sitte ustøtt på ryggen, hadde en sånn sekk engang, og den gle og oppførte seg ikke spessielt pent når man fikk litt vekt i

Ikke noe problem. Jeg har Slingshot 100 AW, og har brukt den flere ganger på ski, både bortoverski og nedoverski. Den har en ekstra reim som festes under skulderen som hovedreimen hviler på for ekstra stabilitet.

Lenke til kommentar

Det finnes vissnok en større utgave som heter Lowepro slingshot 300AW, og denne har hoftebelte i tillegg til skulder-rem. Dette øker nok stabiliteten yttligere, uten at jeg har følt at det har vært et problem med ustabilitet med den jeg har så langt.

Lenke til kommentar

Henger meg på slingshot saken.

Har 200aw selv, og bruker min til scooterkjøring, og da går det som oftes ikke rolig for seg, så kan GARANTERE at den sikket som støpt på.

Er også veldig fin som nevnt over at den er kjapp og få kamraet ut av.

Bruker faktisk nesten bare den sekken nå, er like enkelt som snutebag så...

Lenke til kommentar
den ser jo fin ut den, men lurer litt på det at den bare har rem, om den ikke lett vil sitte ustøtt på ryggen, hadde en sånn sekk engang, og den gle og oppførte seg ikke spessielt pent når man fikk litt vekt i

Da har du jo FastPack serien Lowepro, samme opplegget som SlingShot bare med to remer.

Lenke til kommentar
Dakine har fotosekker.

 

De er visst populære blant ski- og snowboardfotografer.

Flere av modellene har feste for ski og snowboard og man kan få tak i fotoutstyret uten å måtte ta av brettet eller skiene.

 

 

Hvordan er den Dakine-sekken? Vet du noe om den? Den så litt spinkel ut, men var jo ganske tøff! Ser den ligger til 80$ på nettet, og det burde ikke bli over 700kr ferdig inn til Norge det vel? :)

Lenke til kommentar
Dakine har fotosekker.

 

De er visst populære blant ski- og snowboardfotografer.

Flere av modellene har feste for ski og snowboard og man kan få tak i fotoutstyret uten å måtte ta av brettet eller skiene.

 

 

Hvordan er den Dakine-sekken? Vet du noe om den? Den så litt spinkel ut, men var jo ganske tøff! Ser den ligger til 80$ på nettet, og det burde ikke bli over 700kr ferdig inn til Norge det vel? :)

 

Hei,

Hvor fant du Dakine-sekken til 80 $? Har ikke prøvd denne, men har generelt veldig god erfaring med Dakine.

Lenke til kommentar
Hvordan er den Dakine-sekken? Vet du noe om den? Den så litt spinkel ut, men var jo ganske tøff! Ser den ligger til 80$ på nettet, og det burde ikke bli over 700kr ferdig inn til Norge det vel? :)

 

 

Har dessverre ikke så mye fotoutstyr at jeg har behov for en slik sekk, men her står det litt info om Dakinesekker ihvertfall.

Endret av okjatakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...