Gå til innhold

Film med sann historie


-Gudfaren-

Anbefalte innlegg

En av mine absolutte favoritter, Shine, er den sanne historien om pianisten David Helfgott. Det er en del krangling om filmen er 100% sann, noe den nokså sikkert ikke er, men uansett en helt fantastisk film. Jeg kan se denne filmen om og om igjen, og blir like rørt hver gang.

 

"See David, in this world, only the strong survive. The weak get crushed like insects."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ondskan

 

Plot: Erik is expelled from school for fighting. He ends up at a private boarding school where the senior students control the young ones. Erik finds a friend in Pierre, his room mate. The story revolves around Erik who just wishes to be left alone and graduate. He doesn't listen to what the seniors have to say and they don't like it.

 

Kan legge til at den er svensk.

Lenke til kommentar
motorsag masakeren er jo basert på en sann historie...det er det jeg mener som gjør de bra

 

At en av karakterene er litt inspirert av en virkelig seriemorder vil jeg ikke akkurat kalle et godt eksempel på en film "basert på en sann historie".

 

Det at Motorsagmassakren er basert på en sann historie er egentlig litt feilaktig ja. Leatherface er vel litt inspirert av seriemorderen Ed Gein som hverken brukte motorsag eller hadde en familie som hjelp.

Lenke til kommentar

Filmer som jeg har sett - og er basert på en sann historie:

 

Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)

Capote (2005)

Monster (2003)

Alpha Dog (2007)

The Insider (1999)

Auto Focus (2002)

Prozac Nation (2003)

The Straight Story (1999)

Der Untergang (2005)

Walk the Line (2005)

Syriana (2005)

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan trygt anbefale Glory (1989). Har skrevet om den på tråden for anmeldelser, men kan kort oppsummere: Historien om det første "svarte" regimentet i USA, nemlig det 54. regimentet i Massachusettes (..?), hovedsakelig sett fra den unge, hvite offiseren synspunkt. Basert på nevnte offisers brev til familien sin

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...