Gå til innhold

Jenter i World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste folka som løper opp til dame karakterer i spill å sier "can i do you?" eller lignende er sikkert bare kåte 14 årige unger, ikke bry deg om de. :!:

Så hvis det hadde vært 25-årige gutter/menn ville saken vært en annen?

Nei, på ingen måte. Men jeg har opplevd det veldig mye at de "fleste" som driver med sånt tull er folk som er i 14-års alderen eller yngre. Alle eldre jeg har møtt (i dvierse spill) har oppført seg mer voksent.

Du kan kalle det hva du vil, generalisering eller hva enn du mener jeg driver med nå men jeg bare snakker ut i fra egne erfaringer på online spill.

(jeg spiller dame karakterer noen ganger i spill)

Blir for dumt å presentere hvilke aldersgrupper folk som gjør ditt og datt på som empiriske fakta, når man i de aller fleste tilfeller ikke aner hvor gamle folk er. Spiller selv sammen med en bekjent ifra virkeligheten som er i slutten av tredveårene og oppfører seg som en tolvåring med én gang han får nyss i at det finnes vagina skjult bak en avatar.

Nei, lå ingen spesiell mening bak innlegget, var mest det at det hørtes rart ut at du avgrenset negativiteten til denne oppførselen ved alder.

Har faktisk spurt de folka hvor gamle de er. Jeg bare uttaler meg etter hva jeg har opplevd. Jeg var selv en sånn gærning som 14-åring.

Det jeg mente i hovedgrunn var at folk som gjør slike ting er det bare å ignorere, hvsi du ikke sier noe så syns de ikke at det er noe morsomt lenger.

Alle kan være umodne, men jo yngre man er, jo større er den statistiske sammenhengen. Punktum.

Det er bare kjedelig å høre på unge folk si "men en gang var det en 50 åring såm var helt iddiot assa!!!!!!" som om det skal bevise noe. Og like tullete er det å si at en 17 åring ikke er i stand til å oppføre seg skikkelig.

Hvis man ikke klarer å se denne nyansen uten å begynne å whine, så er man definitivt umoden :p

Warning : Oppstykka post med et par tanker. Litt rotete, men still.

Bare starte raskt med at i de guildene jeg har vært i har det stort sett bare vært positiv feedback / reaksjoner på jenter i guildet. Stemningen blir litt anderledes på TS osv. Samme som hva som skjer på et vorspiel med bare gutter... slenger du inn en jente blir stemningen raskt endra, som oftest til det positive. Fra min erfaring virker det som det stort sett er slik i de fleste guild. Uansett skill lvl blir jenter motatt med åpne armer.

Så er det også slik at 2/3 av jenter som spiller slike spill liker å presisere gang på gang at de faktisk er jenter. Slenge inn småkommentarer overalt slik at vi ikke skal glemme at de er jenter i en gutte/manne dominerende greie. Eneste grunnen jeg kan komme på at de gjør det er jo for å få oppmerksomhet, bonuser i form av tjenester / penger / items etc. Siden mange som spiller er rundt 14-16 og syns det er stas med jenter. Deretter, etter stort sett alle på serveren har fått med seg at de er jenter. Og om de SÅ får litt pepper for en feil de gjør i et raid e.l blir det kjønnsdiskusjoner ut av en annen verden med en gang. Greit, trenger ikke være nødvendig å dra det inn, men dere legger litt opp til det selv når dere så gjerne VIL at alle skal vite dere er jenter.

Sliksett kan vi vel likegjerne snu det 180 grader og spørre hvorfor dere har rett til å "kreve" / smiske dere til bonuser på bakgrunn av at dere er jenter. For så å skrike forskjellig behandling pga kjønn med en gang det går negativt i deres favør. Om dere tror det er pga kjønnet dere får negativ behandling og at det er blodig urettferdig, vil jeg annbefale dere å ikke legge ut 10 bilder av dere selv på IRL pic tråder på guild forum / realm forums. Kan være ganske sikker på at om dere hadde forholdt dere anonyme i forhold til kjønn / lagt frem at dere var gutt/mann ville dere fått akkurat like mye pepper om dere gjorde feil og mistet noen raidspots her og der på bakgrunn av gear, skills etc.

Når det er sagt, og jeg har skjært alle damer over en kam. Har jeg ikke noe imot at jenter spiller, og mener jo at de også selvfølgelig skal bli behandlet likt som alle andre i et guild. Stort sett er det jo bare til det positive.

Som en avsluttende kommentar kan jeg også minne om at nyere forskning viser at mannen har omlag 40% større hjerne enn kvinner, er generelt i bedre fysisk form, har bedre evne til å løse logiske oppgaver og er stort sett bedre enn kvinner i det meste bortsett fra ting som omhandler kjøkken / støvsugning.

Så er det også slik at 2/3 av jenter som spiller slike spill liker å presisere gang på gang at de faktisk er jenter. Slenge inn småkommentarer overalt slik at vi ikke skal glemme at de er jenter i en gutte/manne dominerende greie. Eneste grunnen jeg kan komme på at de gjør det er jo for å få oppmerksomhet, bonuser i form av tjenester / penger / items etc. Siden mange som spiller er rundt 14-16 og syns det er stas med jenter. Deretter, etter stort sett alle på serveren har fått med seg at de er jenter. Og om de SÅ får litt pepper for en feil de gjør i et raid e.l blir det kjønnsdiskusjoner ut av en annen verden med en gang. Greit, trenger ikke være nødvendig å dra det inn, men dere legger litt opp til det selv når dere så gjerne VIL at alle skal vite dere er jenter.

Sliksett kan vi vel likegjerne snu det 180 grader og spørre hvorfor dere har rett til å "kreve" / smiske dere til bonuser på bakgrunn av at dere er jenter.

Det du prater om har ikke noe med kjønn å gjøre. Det har med modenhet å gjøre. Hvis du velger deg guild med 14-16 åringer så kan du ikke vente annet. Velg deg et voksent og modent guild og du vil neppe noen gang ha noen problemer med jenter.

Som en avsluttende kommentar kan jeg også minne om at nyere forskning viser at mannen har omlag 40% større hjerne enn kvinner, er generelt i bedre fysisk form, har bedre evne til å løse logiske oppgaver og er stort sett bedre enn kvinner i det meste bortsett fra ting som omhandler kjøkken / støvsugning.

Angrer litt på at jeg i det hele tatt kommenterte nå, siden det virker som hele posten din bare er trolling...

Så er det også slik at 2/3 av jenter som spiller slike spill liker å presisere gang på gang at de faktisk er jenter.

Når det er sagt, og jeg har skjært alle damer over en kam. Har jeg ikke noe imot at jenter spiller, og mener jo at de også selvfølgelig skal bli behandlet likt som alle andre i et guild. Stort sett er det jo bare til det positive.

Kildeliste, takk.

http://faculty.washington.edu/chudler/heshe.html

http://faculty.washington.edu/chudler/brainsize.html

In adults, the average brain weight in men is about 11-12% MORE than the average brain weight in women. Men's heads are also about 2% bigger than women's. Remember though, men on average weigh more than women and that absolute brain size may not be the best measure of intelligence.

Stemte ikke heeeelt.

Endret av Quicko
Edit: btw, det er ikke hvor stor hjerne du har som er avgjørende, men hvor mye av den du bruker. Liker ikke å si dette( :p ), men kvinner gjør det gennerelt bedre nn menn på skolen.

Kort fortalt, kvinner er generelt ikke fullt så tjukke i hue som det menn er :) Forøvrig er min erfaring at kvinner stort sett har bedre analytiske evner enn menn, og derfor egner seg veldig godt til jobber som utvikler, programmerer og tilsvarende yrker.

Har ingenting imot jenter i guildet, men jeg må også legge til at samtlige jenter vi hadde /gquita etter å ha blitt kjeftet på av raid leader. Om det har noe med kjønn kan jeg ikke akuratt bevise, men ingen av kara gir opp når RL kjefter.

Det jeg prøver å si er at jenter på ingen måte er dårligere enn oss, de er bare så mye bedre enn oss til å lage drama.

Endret av Skurupu

Alle liker vel litt drama. Hvem kan ikke unngaa aa like DnT-dramaet? Uansett, har spilt med endel jenter selv, og disse er like gode som resten av gutta i guildet, om ikke noen faa er bedre. Om dette er kjonnsbasert tviler jeg igrunn paa. Antar man kan bli like god i hvilket som helst spill, enten det er WoW eller ei, uavhengig av kjonn.

Pff.. 40%.. 12%.. whats the difference!

hehe ;)

Edit: btw, det er ikke hvor stor hjerne du har som er avgjørende, men hvor mye av den du bruker. Liker ikke å si dette( :p ), men kvinner gjør det gennerelt bedre nn menn på skolen.

http://www.skepsis.no/kritisk_tenkning/vi_...en_tiprose.html

Det er vel mer riktig å si at det viktigste er _hvordan_ man bruker hjernen.

Se på spermhvalen. Den har jo megastor hjerne. Er undersøkelsen bassert på ren vekt, altså: "Male brain -2kg" og "Fem brain - 1,5kg"? Eller er kroppsvekt tatt med? For om men er fyskisk sterke enn kvinner så veier de jo mer. Sist gang jeg møtte opp i natur og miljøtimen ble jeg fortalt at muskler veier mer enn fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...