Gå til innhold

bk. to bilder av dattern. Første gang med blitz


Anbefalte innlegg

Tar gjerne imot litt konstruktiv kritikk på disse. Håper noen er litt positive da er spesielt fornøyd med det første. Begge bildene er redigert litt i lightroom men ikke mye. Hvis dere er negative fortell gjerne hva som skulle vært gjort anderledes eller hva dere ville gjort!Legger opp bilde nr to også i svart hvitt

post-68018-1206302843_thumb.jpg

post-68018-1206302851_thumb.jpg

post-68018-1206321356_thumb.jpg

Endret av Peritass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde 1 er utrolig kult, kanskje kutte vekk litt fra venstre side slik at det blir litt mer symetrisk. Og så blåse det opp til 1x1 m, og henge det på veggen som et 1984/"storebror ser deg" inspirert bilde. For et fantastisk blikk, og ansiktsuttrykk. Jeg ville kanskje redigert vekk den lille smulen/flasset som er på høyre side av overleppen også.

 

Bilde 2 syntes jeg derrimot ble litt vel mørkt, og refleksen fra venstre øye står litt spøkelsesaktig ut i luften. Syntes ikke dette fungerte. Mulig det blir noe bedre i sort/hvitt.

Lenke til kommentar

På skjermen min er ikek bilde to så veldig mørkt, men det kan seff være her. planen var at den ene delen av ansiktet skulle forsvinne i mørket mens den andre delen skulle være ok opplyst i front. Bilde 1 liker jeg faktisk bedre og bedre så takk for positiv kritikk på det.

Lenke til kommentar

Det første bildet var helt klart det beste, men jeg ville endret litt på det.

Jeg ville gått litt lenger unna med kamera slik at du hadde fått med hele ansiktet og kroppen til minstemann (blir det for langt unna, kan du alltids beskjære bildet senere). Grunnen til dette er fordi jeg synes bildet ditt blir for ekstremt til å være så nærme. Jeg ville sett mer av hele jenteungen for å få mest mulig ut av kroppsspråket hennes. I tillegg så er ikke bildet symmetrisk. Det ene øret er helt kuttet bort, mens det andre ser du mye av. I tillegg ville jeg gjort det svart-hvit med myke kontraster.

 

Bilde nr. 2 var dessverre ikke noe for mine øyne. Gulfargen gjør slik at det ser ut som datteren din har gulsott, og bildet er, som nevnt tidligere, alt for mørkt. Igjen er hodet kuttet (halve ansiktsbilder er helst noe du ikke vil starte med), og ansiktet til venstre forsvinner inn i mørket.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Poenget med det første bildet var at jeg bare ville ha ansikts utrykket, så og gå lengre vekk fra motivet for å få med mere ville tatt bort hele poenget med bilde.

 

hvis noen har lyst til og teste litt redigering på bilde to for å få det bedre så er det fullt lovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...