ironduke Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Jeg skulle gjerne brukt PHP og MYSQL til å lagre tidspunkt og IP-adresse på de som besøker min nettside i en database. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg er ikke helt blank på PHP og MYSQL, men greier ikke å bygge et slikt script selv. Svært takknemlig for hjelp!
Rasks Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Dette er veldig forenklet, men du skjønner vel tegninga? <?php $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; //Koble til database mysql_connect("localhost", "admin", "1admin") or die(mysql_error()); mysql_select_db("test") or die(mysql_error()); mysql_query("INSERT INTO table (ip, time) VALUES ('$ip', NOW())") or die(mysql_error()); echo "{$ip} ble satt inn i databasen"; ?> Utestet
ironduke Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Skrevet 23. mars 2008 Dette er veldig forenklet, men du skjønner vel tegninga? <?php $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; //Koble til database mysql_connect("localhost", "admin", "1admin") or die(mysql_error()); mysql_select_db("test") or die(mysql_error()); mysql_query("INSERT INTO table (ip, time) VALUES ('$ip', NOW())") or die(mysql_error()); echo "{$ip} ble satt inn i databasen"; ?> Utestet Funker som bare det :-) Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå