Gå til innhold

Race Driver Grid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lest mange annmeldelser og alle skryter av grafikken,testa demoen både på 360 og ps3 og grafikken er grei den.........men liker ikke den "blurry/uskarpe" bilde som denne og mange andre spill har.

Er foreløpig usikker på kjøp.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Testet demoen til PC i går kveld. Ble imponert. Kommer til å få tak i det tenker jeg. Selv om jeg egentlig har for mange spill å gå gjennom for tiden :(

... men liker ikke den "blurry/uskarpe" bilde som denne og mange andre spill har.

Det heter motion blur, noe de bruker for å skape en større følelse av fart.

edit: Flyttes til "spill generelt" da dette også er tilgjengelig på PC.

Endret av TCi
  • 2 uker senere...
Skrevet
Noen som vet om Grid duger sammen med ratt og pedaler? Hvor mange grader kan man rotere rattet?

Det spørs vel mere på rattet enn spillet. Mitt ratt kan roteres 900 grader, et Logitech driving force pro.

Skrevet
Noen som vet om Grid duger sammen med ratt og pedaler? Hvor mange grader kan man rotere rattet?

Det spørs vel mere på rattet enn spillet. Mitt ratt kan roteres 900 grader, et Logitech driving force pro.

Feil. Det kommer an på begge deler. Ikke alle spill som støtter 900 grader.

Skrevet

Grid til PC selges nå elektronisk både av Steam og Direct2Drive. Hos Steam koster det $ 60 her i Norge og mesteparten av Europa, mens det koster $ 40 i USA, Canada, England og sikkert mange andre steder. Det er jo likevel ganske billig, men vil du slippe unna med $ 40, da kan du bruke Direct2Drive. Det er enkelte som har klagd over at versjonen hos D2D ikke lar seg installere på Vista x64, men jeg opplevde i hvert fall ingen problemer med å sette i gang installasjonen. Det var nesten helt ferdig installert da jeg måtte dra på jobb i morges. Gleder meg til å se hvordan det fungerer.

Steam

Direct2Drive

• 2 uker senere...
Skrevet

Går ikke å vlege widescreen oppløsning i demoen, vil ha 1440x900, men går ikke, har widescreen og hd2600 kort.

Skrevet

Har hatt spillet et par dager nå, og selv om jeg ikke er noen stor racingspill-entusiast så må jeg virkelig skryte av dette spillet. Foreløpig har jeg kun prøvd med tastatur, men vurdere å kjøpe meg ratt og pedaler kunn pga dette spillet.

Gir en utrolig opplevelse av fart og realisme. Skal ikke skryte på meg alt for gode kunnskaper om kjøreegenskaper på muskelbiler og italienske playboyvogner er, men i forhold til hvordan man generelt kjøreteknisk er nødt til å håndtere kjøretøy reelt, så ligger dette spillet helt i tet.

Skademodellen i spillet er jo bare helt fantastisk, og man merker virkelig konsekvensene av å f.eks få en skikkelig smell i forstilinga.

Menyer og gameplayet for øvrig har jeg ikke satt meg så mye inn i, men syntes karriere-modusen virker spennende. Gjenstår å se hvor mye detaljer spillet har å by på i forhold til å tune og trikse med bilene.

Skrevet (endret)

Hva er optimale settings i dette spillet når man bruker ratt?

Har et logitech momo som ikke blir brukt noe spesielt, mye pga sitteposisjon er meget unaturlig og det blir vondt å styre... Men har så og si aldri funnet innstillingene jeg føler er naturlige.

Gjort det en gang i en demo, bilsimulator.. Kjørte uten alt av hjelpemidler og det gikk meget bra når jeg kom litt inn i det.

Men nok om det. :p

Jeg får heller ikke force feedback til å fungere i dette spillet. Andre som har det problemet?

Mitt inntrykk så langt.

Jeg har ikke spilt så veldig mye, greier liksom ikke å komme inn i spillet. Men jeg føler det har potensialet, og kan være et morsomt spill og et meget bra alternativ til nfs. Men som sagt, dette er førsteinntrykket... En ting jeg ikke liker med det er at jeg må bruke tastatur for å navigere gjennom menyene..

Endret av The_Free_Man
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Er det ikke mulig å bruke gamepad til å navigere i menyen på PC versjonen av dette spillet? Var det samme med Dirt. Utrolig irriterende.

Skrevet
Er det ikke mulig å bruke gamepad til å navigere i menyen på PC versjonen av dette spillet? Var det samme med Dirt. Utrolig irriterende.

Mener da å huske det gikk med x360 kontrollen i windows?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan i all verden lager man FLERE profiler på spillet?? Hver gang jeg prøver å lagre profilen min så spør dem om jeg vil skrive OVER lagret data(som er broren min sin profil) :hrm: så nå har jeg sletta profilen til brodern 3 ganger og han har sletta min 2 ganger :thumbdown:

Går det bare ann å ha EN profil på spillet!?!? :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...