Gå til innhold

Sommer bilder med engangskamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Engangskamera kan brukes til mye flott. I tillegg virker det som om du har fått tak i et skikkelig dårlig. Resultatet blir rett og slett vakkert. Bildene har den herlige instamatic-feelingen fra sekstitallet, og jeg elsker den stilen. Bildene dine er ikke de beste eksemplene, men de får duge for nå. Jobb enda litt mer med den stilen sommeren 08, så har du noe på gang.

 

Thumbs up for i alle fall et godt bilde, og det er det første av dem. Det andre gror litt for mye igjen.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Engangskamera kan brukes til mye flott. I tillegg virker det som om du har fått tak i et skikkelig dårlig. Resultatet blir rett og slett vakkert. Bildene har den herlige instamatic-feelingen fra sekstitallet, og jeg elsker den stilen. Bildene dine er ikke de beste eksemplene, men de får duge for nå. Jobb enda litt mer med den stilen sommeren 08, så har du noe på gang.
Så enig som det går an å bli, både med at engangskamera funker til veldig mye når du har godt lys, og at det du har fått er skikkelig dårlig ;-) Samtidig er dette bilder som fungerer godt, særlig det første! Skyggen som slår 90° ned fra han som dykker, er svært godt fanget! Bildestilen er som nevnt også meget passende til disse bildene, personlig ville jeg croppet begge bildene til 6x7, da jeg synes det formatet passer godt her.
Lenke til kommentar

Jeg er enig at disse bildene var gode. Spesielt det første likte jeg veldig godt.

 

Her poster du to bilder med et engangskamera som sikkert hadde best før dato i forrige århundre. Også leverer du 2 knallbilder. De mangler masse på det tekniske. Men teknisk perfekte bilder ser vi masse av. Det jeg ofte syns mangler er bilder som forteller hverdagshistorier på den måten du har her.

 

Det er så utrolig ironisk. Du leverer i alle høyeste grad med et crappy engangskamera.

Mens andre presterer å poste bilder av pc-tastaturet sitt eller en pynte-gjenstad i vinduskarmen eller noe annet dritt. Og det med utstyr til mange tusen kroner.

Endret av diax
Lenke til kommentar

hadde aldri forventet så god kritikk :D

Er enig i at det andre ikke var fullt så bra, Men ble selv veldig fornøyd med skyggen i det første bildet.

Har brukt et vanntett fujifilm engangs kamera som har logget i skuffen i ca 1 år før bruk :)

 

Hvilken størrelse?

 

6/7 hva da?

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Og der fikk vi oppskriften. Kjøp et kamera i dag, og legg det i skuffen. Planlegging av neste års sommerbilder er i gang over det ganske land :idea:

 

Du virker litt overrasket, pessimisten. Det er ikke så rart, fordi for en "legmann" er det kanskje litt uvanlig at slike visuelle uttrykk settes så høyt blant oss som har egnet store deler av vårt liv til fotografering. Det er nok litt art by accident for din del, men nå har du kanskje lært noe av det.

Lenke til kommentar
Og der fikk vi oppskriften. Kjøp et kamera i dag, og legg det i skuffen. Planlegging av neste års sommerbilder er i gang over det ganske land :idea:

 

Du virker litt overrasket, pessimisten. Det er ikke så rart, fordi for en "legmann" er det kanskje litt uvanlig at slike visuelle uttrykk settes så høyt blant oss som har egnet store deler av vårt liv til fotografering. Det er nok litt art by accident for din del, men nå har du kanskje lært noe av det.

Jupp, Lært en del faktisk... Art by accident var en god beskrivelse ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...