Gå til innhold

Nokia N95 vs N95 8gb


Anbefalte innlegg

Jeg vil bare si at ingen burde finne på å kjøpe 8gb N95 utgaven. Rett og slett pga at den kan ikke oppgraderes med mer minne. I tillegg er det interne minnet til 8gb N95 tregere enn mange microsd kort som du kan sette inn i N95.

 

Det har kommet endel firmware oppdateringer for N95 som har forbedret lyden. Så det å skaffe seg N95 er mye lurere.

 

Gikk fra n95 til n95 8gb og sistnevnte er mye bedre! N95 8gb er raskere, tar bedre bilder og er selvsagt mye finere utseendemessig og virker mye mindre plastikk enn forgjengeren! Sliden er i tillegg også mye tightere enn på n95. Når det gjelder minnekapasitet trenger i alle fall ikke jeg mer enn 8gb hvis det skulle være avgjørende for noen.. og i tillegg skifter jeg tlf så ofte at jeg nok ikke rekker å fylle opp minnet før jeg bytter.. igjen;).. ikke det at jeg har bytteplaner foreløpig=) Strålende fornøyd! Eneste minus jeg kan komme på er at det tar litt lengre tid å overføre hele mp3 samlingen over på tlf.. men hvor ofte gjør man det!??! Anbefales!=)

 

 

enig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GPS koster penger, man betaler et abbonement tror det koster ca 500,- for 3 år, da koster det ikke noe å bruke utenom (så sant du laster ned kart på pc)

 

Jeg har som nevnt tidligere i tråden en 6110 Navigator, her har jeg ikke noe abbonement for GPS, Når jeg kjøpte den så var programmet til nokia lagt inn, scandinavia kartet var lagt inn også.

Trengte ikke aktivering eller noe sånt.

Eneste jeg tror jeg betaler for er når jeg starter programmet, siden det bruker noe data tilkobling for å finne ut hvor mobilen befinner seg, dette går visstnok raskere enn å bare bruke GPS'en så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
6110 Navigator bruker programvare fra Route66. Altså er det ikke snakk om Nokia Maps i dette tilfelle. Ikke at det er noe galt i det...

 

Det er vel den eneste GPS mobilen fra nokia som ikke bruker nokia sin programvare også.

 

Tror ikke det er en "rein" route66 versjon jeg har.

Når det startes står det Nokia Maps og Route66 på displayet.

Men så vidt jeg har skjønt går det vel an å legge inn Route66 på N95, mener jeg har lest om flere som har gjort dette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vurderer sterkt å kjøpe meg en av disse 2 telefonene, det eneste som bekymrer meg er batterikapasiteten. Snakker ganske mye i tlf i forbindelse med jobb.

Under spesifikasjoner så skal visst batterikapasiteten være det samme på begge to?

Vil batteriet holde en hel dag med aktiv bruk?

 

Er det verdt å bruke kr 1.600,- extra for å kjøpe 8gb versjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...