Gå til innhold

Dårlig service på nettbutikken? OPPSKRIFT


Anbefalte innlegg

Dette hendte meg:

Ble kunde hos Komplett.no den 30.07.01, og har siden da handlet for kr. 24688,- i komponenter. I tillegg har jeg forårsaket minst 4 ganger dette beløpet ved å hjelpe kamerater med bestilling og bygging av pc.

 

Før jul fikk jeg ett deffekt hovedkort.

Returnerte kortet og ringte samme dag Returavdelingen for å rekvirere nytt kort.

Da fikk jeg vite at de fleste kundene var svindlere og at de derfor måtte ha mottatt returnert vare før ny ble sendt.

Og det hjalp heller ikke om en så var millionkunde der i gården nei. På denne nesten direkte beskyldningen, bestemte jeg meg der og da for å bryte kundeforholdet.

 

Ventet noen dager, sendte mail for å purre på kortet og fikk svar etter 36 timer hvor de kunne fortelle at det var 14 dager ventetid.

 

På telefonen igjen, hevdet min angrefrist, hevet kjøpet og bestillte nytt kort på PSdata.

 

Heretter bruker jeg komplett.no KUN som "melkebutikk" (bare når jeg må).

 

Her er mitt forslag til de som får deffekt vare fra komplett.no:

 

1. Benytt straks angrefristen.

2. Bytt nettbutikk.

3. Bestill ny vare.

 

Hvis mange nok bruker denne oppskriften, vil nok butikken skjønne tegninga og forbedre servicen.

Ulempen med dette er å ha utestående penger en drøy uke.

 

Greit nok at de har sine regler og prinsipper, men det har vel vi som kunder også?

**** OG det er våre regler som gjelder ****

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes folk er blitt jævli storforlangende..

 

Om de skulle sende ut nye deler til alle som hevdet at det var reklamasjon/garantifeil ville de nok snart gå konk, tror alle med litt omløp i hodet skjønner det..

 

At du føler deg uthengt som svindler fordi du ikke får spesialbehandling synes jeg er ganske latterlig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 02:07, betman skrev:

Ikke spesialbehandlig, men vanlig kundebehandling forlanges ja, og mange bedrifter som har blitt store takler ikke dette så godt. De er blitt FOR store.



 

Vet ikke hva du er vant med, men de færreste har råd til å sende ut varer i posten for flere tusen kroner til folk man ikke vet noe om.

 

La oss si at de begynte å sende ut nye deler til alle som hevdet det var feil, tror det ville gå kort tid før en del personer begynte å utnytte seg av dette. Vi kan f.eks. si at en person selv gjorde slik at feilen oppstod (skjer ofte når folk uten peil begynner å fikkle i en PC), han ringer inn å krever å få ny. Når så buttiken får inn den gamle og oppdager at det er kunden som har forårsaket feilen, hva skal de da gjøre?

 

Uansett så må en del som kommer reparert tilbake fra leverandør måtte selges som demo vare..

 

Dette vil medføre direkte tap for butikken!

Hvor skal de dekke dette inn?

Jo de må heve prisene..

 

Noe å tenke på for de som bare krever å krever. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har drevet bedrift i snart 20 år, og av erfaring vet jeg at rask service på reklamasjoner er vel så viktig som førsteleveransen i et langt kundeforhold.

Dessuten gir det dårlig inntrykk når en forteller at de fleste av ens kunder er svindlere.

Nei, jeg vet faktisk å sette pris på god service selv, og er ikke av den som syter til vanlig.

Når det er sagt, skal jeg innrømme at netthandel er forholdvis nytt for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Skal være enig i at butikkene ikke kan sende nye produkter til alle som ber om det, men det kan se ut som Komplett kunne formulert seg annerledes på telefon til kunden. Dessuten hadde vært litt fint om en kunne fått litt goodwill hvis du var en god kunde som hadde handlet mye...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 02:23, Rusmusa skrev:

Quote:


On 2002-01-10 02:07, betman skrev:

Ikke spesialbehandlig, men vanlig kundebehandling forlanges ja, og mange bedrifter som har blitt store takler ikke dette så godt. De er blitt FOR store.



 

Vet ikke hva du er vant med, men de færreste har råd til å sende ut varer i posten for flere tusen kroner til folk man ikke vet noe om.

 

La oss si at de begynte å sende ut nye deler til alle som hevdet det var feil, tror det ville gå kort tid før en del personer begynte å utnytte seg av dette. Vi kan f.eks. si at en person selv gjorde slik at feilen oppstod (skjer ofte når folk uten peil begynner å fikkle i en PC), han ringer inn å krever å få ny. Når så buttiken får inn den gamle og oppdager at det er kunden som har forårsaket feilen, hva skal de da gjøre?

 

Uansett så må en del som kommer reparert tilbake fra leverandør måtte selges som demo vare..

 

Dette vil medføre direkte tap for butikken!

Hvor skal de dekke dette inn?

Jo de må heve prisene..

 

Noe å tenke på for de som bare krever å krever. :wink:

 

Driver i en helt annen bransje men vi har også nettbutikk...

 

For det første, det er ingen 'uten peil' som får reklamasjon hos oss uten videre... Disse siles lett ut ved at de som tar i mot henvendelsene ikke bare 'har peil' men er fagfolk på området...

 

For det andre, har flere ganger bedt gutta på komplett om å teste komponentene før jeg tar dem med, nettopp fordi jeg ikke ønsker å fremstå som 'han derre som alltid klager'... Dette gjøres allikevel sjelden... Tvertom... Har av og til fått beskjed om at dette er 'komponenter som spyttes ut' og er det feil kan jeg bare komme tilbake....

 

For det tredje, jeg har sett Komplett bruke under 30 sekunder på å anbefale en maskin til 20-25.000 til folk 'uten peil'... Dersom dette ikke er å be om problemer vet ikke jeg...

 

Så lenge Komplett selger komponenter i hytt å pine uten å spørre om kjøperens kompetanse er det deres ansvar...

 

Dette blir omtrent som når bankene låner ut penger uten forbehold til folk som ikke har mulighet til å betale tilbake, og etterpå setter seg ned og sutrer fordi de ikke får oppgjør...

 

[ Denne Melding var redigert av: trn100 på 2002-01-10 06:04 ]

Lenke til kommentar

On 2002-01-10 02:23, Rusmusa skrev:

Quote:


Vet ikke hva du er vant med, men de færreste har råd til å sende ut varer i posten for flere tusen kroner til folk man ikke vet noe om.


La oss si at de begynte å sende ut nye deler til alle som hevdet det var feil, tror det ville gå kort tid før en del personer begynte å utnytte seg av dette. Vi kan f.eks. si at en person selv gjorde slik at feilen oppstod (skjer ofte når folk uten peil begynner å fikkle i en PC), han ringer inn å krever å få ny. Når så buttiken får inn den gamle og oppdager at det er kunden som har forårsaket feilen, hva skal de da gjøre?


 

Jeg, som fast kunde hos psdata, er vant med å ringe de og fortelle hva som er galt med varen, og bli fortalt at de sender en erstatning med en gang, mens jeg sender min defekte del.

 

Det har etterhvert blitt min definisjon av god service :wink:

 

Da jeg aldri har klaget på deler jeg selv har ødelagt (fordi jeg ikke har ødelagt noen :wink:, vet jeg ikke hvordan de vil reagere på å motta slike, men jeg kan tenke meg at de gjør noe slikt som trn100 skriver, memlig ikke gir reklamasjon til de 'uten peil' :wink:

selvfølgelig kan jeg ta feil, men andre forslag har ikke jeg heller

Lenke til kommentar

Jeg synes også at en bør kunne forlange å få deler som returneres raskere tilbake, 14 dagers ventetid er alt for lenge. Ta i mitt tilfelle, så returnerte jeg 2 - TO IBM disker som var defekte, og det gikk over 14 dager før jeg fikk disse tilbake. Jeg synes Komplett har dårlig service, de har treg behandlingstid på ordrer, og alt for lang behandlingstid på returer. 14 dager uten PC er alt for lenge, er folk som bruker PC til mye nyttig, og så å legge alt det på is, pga Komplett.no har levert en dårlig vare er tragisk. Jeg kvier meg for hver gang jeg skal handle hos komplett, selv om jeg gjør det fortsatt. Har vel handlet hos dem i snart 3 år, så da burde de kunnet sett ut i fra ordrer og slikt at en ikke er svindler iaf, og legge godviljen litt til.

Gammel vane vond å venne.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 08:46, MaxPain skrev:

Jeg synes også at en bør kunne forlange å få deler som returneres raskere tilbake, 14 dagers ventetid er alt for lenge. Ta i mitt tilfelle, så returnerte jeg 2 - TO IBM disker som var defekte, og det gikk over 14 dager før jeg fikk disse tilbake. Jeg synes Komplett har dårlig service, de har treg behandlingstid på ordrer, og alt for lang behandlingstid på returer. 14 dager uten PC er alt for lenge, er folk som bruker PC til mye nyttig, og så å legge alt det på is, pga Komplett.no har levert en dårlig vare er tragisk. Jeg kvier meg for hver gang jeg skal handle hos komplett, selv om jeg gjør det fortsatt. Har vel handlet hos dem i snart 3 år, så da burde de kunnet sett ut i fra ordrer og slikt at en ikke er svindler iaf, og legge godviljen litt til.

Gammel vane vond å venne.


 

Husk hvem som produserte diskene, jeg kan garantere deg at det ikke var Komplett..

Lenke til kommentar

Jeg vet da godt at det ikke er komplett som produserer diskene, poenget er jo at å sitte og vente i over 14 dager for å få 2 disker tilbake, er alt for lenge, og i alle fall når en har ett stabilt kundeforhold burde dem legge godviljen til enkelte ganger, og ikke ta alle under en kam. Det viser bare service, kundevennlighet og en får lyst til å kjøpe ting videre hos dem pga en blir fornøyd med det kundeforholdet en får. Det kan jeg love deg en ikke blir etter å ha ventet i over 14 dager for å få 2 disker, som er nødvendige i alle fall for meg å ha en maskin som virker. De burde sendt nye disker med en gang. Mine ble reparert, og de virker "bank i bordet" enda, men de var produsert i en veldig ustabil IBM versjon, så at de attpåtill returnerer dem er også med på å svekke min tillit til dem.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-10 05:48, trn100 skrev:

For det tredje, jeg har sett Komplett bruke under 30 sekunder på å anbefale en maskin til 20-25.000 til folk 'uten peil'... Dersom dette ikke er å be om problemer vet ikke jeg...


Hvor mange maskiner tror du folka på komplett anbefaler i løpet av en dag, gjetter på at de har anbefalt akkurat samme maskin til en annen kunde i løpet av dagen og det er akkurat derfor det tar så kort tid.

 

Og med hensyn til at han karen sa at de fleste av kundene deres va svindlere, Var det nå akkurat den ordlyden han brukte, eller sa han at de fleste feil er brukerfeil og vi MÅ derfor teste produktet før vi sender erst. vare

 

[ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-01-11 13:54 ]

Lenke til kommentar

Hvor mange maskiner tror du folka på komplett anbefaler i løpet av en dag, gjetter på at de har anbefalt akkurat samme maskin til en annen kunde i løpet av dagen og det er akkurat derfor det tar så kort tid.

 

Og med hensyn til at han karen sa at de fleste av kundene deres va svindlere, Var det nå akkurat den ordlyden han brukte, eller sa han at de fleste feil er brukerfeil og vi MÅ derfor teste produktet før vi sender erst. vare

Han sa at de ville bli svindlet i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Quote:



Da fikk jeg vite at de fleste kundene var svindlere og at de derfor måtte ha mottatt returnert vare før ny ble sendt.



 

Jeg fikk samme beskjed av dem da jeg hadde mottat en defekt RAM-brikke i sommer. Der hjalp det heller ikke at jeg hadde kjøpt kabinett, ram Geforce3 kort (som var meget dyrt for et halvt år siden) og endel andre komponenter!

 

Men jeg skjønner egentlig Komplett. De har jo tidligere sendt ut varer til folk, der resultatet var at kunden endte opp med dobbelt så mange komponenter enn de skulle ha. Dette er ikke god butikk for Komplett.

 

Jeg synes Komplett er en god butikk, og enhver bedrift må tenke litt økonomisk!!!

De du snakket med har sikkert fått beskjed at sjefen sin at slike returmetoder ikke skal skje! Og de du snakket med, vil jo ikke miste jobben sin....

 

Ville du vært skyldig til at arbeidsplassen din gikk konkurs?!?!?!?!

 

 

_________________

AMD T-bird 1.33 GHz :smile:

MSI K7T- Raid Pro

Kingston 256 MB DDR RAM

MSI GeForce3 64MB DDR RAM :smile:

ViewSonic p95f Perfect Flat 19" :grin:

Chieftech kabinett :cool:

Mouseman Dual Optical mouse :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-10 15:54 ]

Lenke til kommentar

Synest folk har det litt for travelt her. De fleste som ikke spiller eller har mange viktige dokumenter klarer seg fint uten pc eller ved å dra på besøk til andre og låne pc'n.

 

Det med at det tar langt tid har med posten å gjøre. Sendte inn hovedkortet mitt som var defekt ved ankomst til komplett. Tok en uke med posten fra Troms, 2 dager sjekking hos komplett og en ny uke i posten. Så i en god del tilfeller har posten en god del og si. Det kan jo og hende at ikke alle butikkene har kompetanse eller mulighet for å teste en vare og må sende den videre. Er en fordel å vite om den virker eller ikke før de gir en ny tilbake. I noen tilfeller blir varen sendt til reperasjon og det kan ta lang tid.

 

Men selve komplett tror jeg sjekker rimelig fort om en vare er defekt, i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Men husk RPA, at dette var en komponent som var defekt ved ankomst, det vil si at den skulle vert fungerende i min datamaskin fra den dag jeg hentet og betalte den på posten.

Dette er det som forventes av alle, og da må da man kunne forlange at Komplett løste saken snarest mulig, og senest sendt ny komponent ved mottak av returvare.

Lenke til kommentar

Quote:


For det første, det er ingen 'uten peil' som får reklamasjon hos oss uten videre... Disse siles lett ut ved at de som tar i mot henvendelsene ikke bare 'har peil' men er fagfolk på området...


 

WOW! Det er dårlig service det. Ansette proffe folk for å vri seg unna flest mulig reklamasjoner. Møter jeg slike sleipinger når jeg kommer med henvendelser blir jeg skikkelig irritert. De er som regel utrolig spydige når dem snakker(om enn på en "skjult" måte). Hver gang jeg vet at jeg kommer med en sterk sak(noe jeg som regel gjør), så er det ofte at jeg velger å skjelle dem skikkelig ut. Ekstra gøy er det å leke 'har ikke peil' på starten, da kommer de gjerne med de kvalmste utsagna.

 

_________________

den VERSTE 14tissen i dette forumet ! :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-10 16:53 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...