Gå til innhold

bevis på at Gud fysisk har ein plass inni noken av oss


Anbefalte innlegg

Så når eg fortalte til alle kjende at eg var kristen, (eg trur ikkje på alt som står i bibielen, der er det masse feil, eg held meg til det Gud fortelmeg i openbaringane) og at eg var Guds son,

 

Virker mest som du bare kødder, og at du later som om du er en "skrullete kristen", men om du faktisk er alvorlig så tror jeg ikke du skal ta det som noe selvfølge at det er Gud som gir deg "åpenbaringer" og utnevner deg til profet og hans sønn. Særlig ikke når du sier selv at du mener ting i den kristne læren er feil og noe du ikke tror på. Du virker ganske forvirret og jeg tror ikke du rekrutterer noen nye kristne med dette snakket om at det er enkelte mennesker som er utvalgt av Gud med en temporallapp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De sier at Temporalappen gir sterke religiøse halusisioner, og dermed blir enkelte veldig troende. Hvis gud har plasert en slik i hjernen til enkelte med hvilje så bryter han en av sine større budskap, det at mennesker har fri vilje. Han endrer viljen til en person om han plaserer en slik i hjernen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
For noken månadar sidan fekk eg mi fyrste openbaring av Gud. Der fortalde han meg at eg var hans son i himmelen, og hans "profet" på jorda om ein kan kalle det det. (Eg hugsar ikkje kva han kaldde det, men eg har valt og kalle meg sjølve det)

Eg har alltid vore truande, men tidlegare hadde eg ei lita tvil inni meg ein gong i blandt, men etter openbaringa har eg fått fysisk bevis, og gjer sjølvklart alle Gud skulle be meg om.

 

Eg har lenge lurt på kvifor det var meg, som var den utvalte. Eller Jesus for den sags skuld. Eg har og lurt på kvifor noken ikkje trur på Gud i det heile tatt. eg har alltid trudd det var den frie vilja gud har gitt oss som var grunnen, at enkelte berre var for trangsynte til å sjå den vakre sannhet, og heller vel og sjå vekk frå det å ikkje tru på noke.

 

Så når eg fortalte til alle kjende at eg var kristen, (eg trur ikkje på alt som står i bibielen, der er det masse feil, eg held meg til det Gud fortelmeg i openbaringane) og at eg var Guds son, skulle alle prøve og "banke vett inn i skallen min" som dei kalla det. blant anna ga ein ekskammerat av meg denne linken:

 

http://www.forskning.no/Artikler/2003/mars/1048518658.51

 

jau då, eg har visst ein temporallapp på hjeren. Dette gjor meg berre oppgitt av å lese, og eg tenkte berre: "for noke piss".

men same natt fekk eg ein openbaring i natt. gud fortalde meg at det stemmte at eg hadde ein ekstra stor temporalllapp i hjernen, og at det var han som hadde plassert den der, sidam eg er hans son. Han har goså plassert ein sånn lapp der i hjernen til mangen andre, og det er dei som er religiøse.

Men ein annan ting han sa, var at Jesus, hadde ikkje ein temorallapp på hjernen, han var utan det. Han var så sterk at han var i stand til å fårstå sanninga utan ein temporallapp, og det burde vore fullt mogleg for dykk andre som er født utan det.

 

I artikkelen eg har linka til, har det prøvd og vinkla saka såleis at det er eit bevis på at Gud IKKJE fins. Dette er jo sjølvklart oppsinn, og etter mi meining er det omvendt. Det er Gud sjølve som har lagt temporallappen inn i hjernen på enkelte menneskjer.

 

Nå er denne tråden rimelig lik den du startet rundt vintersolverv 2007, men greit...

Dersom du er på talefot med "gud" går jeg videre ut i fra at dere er på formavn.

 

Kan du fortelle oss hva guden din heter og hvem som ga han det navnet?

Og eventuelt hva det betyr?

Kan du videre gjøre rede for om han/hun/de/det er flere personer/objekter?

Har også vært spennende om du har kunnet beriket oss vantroe med å fortelle oss hvor og når denne skikkelsen først oppstod.

 

takk!

 

PS: skal hilse fra אלהים :roll:

Lenke til kommentar
De sier at Temporalappen gir sterke religiøse halusisioner, og dermed blir enkelte veldig troende. Hvis gud har plasert en slik i hjernen til enkelte med hvilje så bryter han en av sine større budskap, det at mennesker har fri vilje. Han endrer viljen til en person om han plaserer en slik i hjernen.

 

Ikke bare fratar han noen fri vilje -- han sender dem også til helvete.

De fleste mennesker tror på den første og be... den første guden de velg... blir lært opp til å tro på.

 

Så.

Da trengte ikke Jesus sopp for å møte sin ikke-biologiske far -- han kan ha vært syk.

 

I artikkelen eg har linka til, har det prøvd og vinkla saka såleis at det er eit bevis på at Gud IKKJE fins. Dette er jo sjølvklart oppsinn, og etter mi meining er det omvendt. Det er Gud sjølve som har lagt temporallappen inn i hjernen på enkelte menneskjer.

Som det står i artikkelen har alle den. Hos enkelte fungerer den ikke slik den skal, og da får man slike hallusinasjoner du beskriver. Forhåpentligvis finner forskerene snart en måte å kurere det på.

 

En kur mot religion :D

Endret av Andre1983
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Basically det som sies i korinterbrevene er rådene om nestekjærlighet og.. tja, den hellige ånd har en plass i oss alle. Paulus begrunner dette med sin beretning om romersønnen og kjøpmannen hvor han stiller det eksistensielle spørsmålet; "Hvordan virker guds krefter i samspill med den hellige ånd?"

Lenke til kommentar

Gud har lagt inn temporallapp i enkelte mennesker? Forskjellsbehandling? Velger mennesker fra fødselen av om hvem som skal tro på han og ikke? Er det ikke litt av poenget at vi skal velge selv osv?

 

Det er menneskjer som manglar temporallappen som startar desse krigane. motiva deira er som regel og sikkre seg pengar og makt, men det høyres mykje meir moralsk ut å krige for ein religion. Difor skuldar dei på det, og misbrukar religion i Guds navn, for eigen inperaltisk, økonomisk maktegoisme

 

Det var en rask konklusjon :p

 

Jeg skjønner at det er mange som tror på gud når de får disse opplevelsene, er liksom vanskelig å motsi dem :p Men har du åpning for at det er hjernen din som har framprovosert dette? Hallunisasjoner og opplevelser lik den du hadde kommer i alle mulige variasjoner, legg merke til at du var troende da dette skjedde, veldig få ateister dette skjer med. Hvis hjernen er veldig fokusert og overbevist over en ting så har den en tedens til å fortsette med å overbevise seg selv, den er sta på en måte :p

Lenke til kommentar
Er nå litt rart at du ber om svar fra en Gud du åpenbart ikke tror på S2R2SK1, hva er det som egentlig er meningen bak inlegget ditt?

kan ikke se å ha spurt "gud" om en dritt.

Som du ser er spørsmålet rettet mot Profet og trådstarter Schnell.

Meningen/sluttpoenget bak innlegg #23 kommer først etter "profeten" har talt :roll:

Lenke til kommentar

Helt greit at du tror du er Guds sønn grunnet sanseinntrykk du har opplevd, men dette er da absolutt ikke noe "bevis på at Gud fysisk har en plass inne i noen av oss", så du må gjerne endre emnetittelen.

 

Det er Gud sjølve som har lagt temporallappen inn i hjernen på enkelte menneskjer.

 

Dette er jo bare tull. Alle mennesker har en temporallapp som vi er ganske avhengige av nært tilknyttet til syn, hørsel og hukommelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trodde det var Satan som har lagt temporallappen i hodet på folk. Hvordan kan du være sikker på at det var gud som oppsøkte deg og ikke djevelen i forkledning?

 

Og Schnell, kan du ikke se og få svart på S2R2SK1 sine spørsmål, eller må du gå på wikipedia først?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite hvor trådstarter kommer fra. Hvis det er slik som du sier, at du er "the chosen one", hvorfor er det da flere "profeter" på de stedene hvor det er flest troende? Er det ikke større behov for profeter der det er færre religiøse? Det virker som at det med å bli "profet" er en miljøpåvirket ting.

 

Regner med at svaret blir "det vet jeg ikke, det er guds vilje", men jeg tar sjansen lell. Hvis du forteller meg at du kommer fra Norges verste bibelbelte føler jeg at jeg har bevist poenget mitt. Mystisk nok er det færre "profeter" i områder med få religiøse, og tydeligvis kan man ikke bli profet for en religion man ikke kjenner. Rart dette, at man må kjenne til Gud før han kan komme og mase på deg?

Lenke til kommentar

Det er så sant. Han kommer fra et sted i Rogaland, Jæren eller deromkring. Og der har de ekstrem kristendom, på sektnivå. Man kan dessuten ikke bli profet for en religion man ikke kjenner. Vi hadde ingen kristne profeter i Norge før historien om Jesus hadde spredt seg gjennom hele Europa. Det var ingen kristne profeter i Sør- og Nordamerika før kristne europeere reiste dit. På samme måte som vi ikke har hatt noen muslimer her før det faktisk reiste muslimer hit.

Lenke til kommentar

Det festlige her er vel at trådstarter tror at tinninglappen er et sted i hjernen hvor det er risset inn "God was here". Tinninglappen er en del av storhjernen, og hippocampus, senteret for hukommelse, er f.eks. en del av denne. Senteret som tolker lyd er også plassert her. Det ville vært rimelig kjedelig for en person å ikke ha denne delen av hjernen.

 

Det artikkelen på forskning.no forteller, er at religiøse personer har en defekt i denne delen av hjernen, og spekulerer i om Moses og andre tidlig religiøse hadde Tinninglapp epilepsi (TLE).

 

Det er kanskje på tide at trådstarter kutter ut LSDen for en stund. LSD er kjent for å gi gjentatte tilbakekomster av hallusinasjoner

Endret av eckmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det festlige her er vel at trådstarter tror at tinninglappen er et sted i hjernen hvor det er risset inn "God was here". Tinninglappen er en del av storhjernen, og hippocampus, senteret for hukommelse, er f.eks. en del av denne. Senteret som tolker lyd er også plassert her. Det ville vært rimelig kjedelig for en person å ikke ha denne delen av hjernen.

 

Det artikkelen på forskning.no forteller, er at religiøse personer har en defekt i denne delen av hjernen, og spekulerer i om Moses og andre tidlig religiøse hadde Tinninglapp epilepsi (TLE).

 

Det er kanskje på tide at trådstarter kutter ut LSDen for en stund. LSD er kjent for å gi gjentatte tilbakekomster av hallusinasjoner

jajaja samma det, men poenget vert framleis det same. om det ikje er gud som har plassert temporallappen der så er det han som har ordna med defekten. men no så rekteg nok Gud til meg at han har plassert heile temporallappen der så eg går ut ifrå at det er utforminga han har variert då.

 

Jeg vil gjerne vite hvor trådstarter kommer fra. Hvis det er slik som du sier, at du er "the chosen one", hvorfor er det da flere "profeter" på de stedene hvor det er flest troende? Er det ikke større behov for profeter der det er færre religiøse? Det virker som at det med å bli "profet" er en miljøpåvirket ting.

 

Regner med at svaret blir "det vet jeg ikke, det er guds vilje", men jeg tar sjansen lell. Hvis du forteller meg at du kommer fra Norges verste bibelbelte føler jeg at jeg har bevist poenget mitt. Mystisk nok er det færre "profeter" i områder med få religiøse, og tydeligvis kan man ikke bli profet for en religion man ikke kjenner. Rart dette, at man må kjenne til Gud før han kan komme og mase på deg?

dettte har ingen ting med kvar eg kjem frå (du treng ikkje har sånne fordommar at eg kjem frå ein eller annan amishplass berre fordi eg skriv nynorsk) , og eg er den eineste religiøse i min familie, og det er nesten ingen religiøse naboar heller utan om noken muslimar som bur like med

 

Jeg trodde det var Satan som har lagt temporallappen i hodet på folk. Hvordan kan du være sikker på at det var gud som oppsøkte deg og ikke djevelen i forkledning?

 

Og Schnell, kan du ikke se og få svart på S2R2SK1 sine spørsmål, eller må du gå på wikipedia først?

Og Abigor, berre fordi du brukar wikipedia til alt så betyr det ikkje at alle andre gjer det ;) . Eg hatar wikipedia og stolar ikkje på det. som du sikkart har skjønt så har eg ein litt meir påliteleg kjelde ;) altså Gud sjøvle og eg trur eg stolar litt meir på han enn wikipedia :)

 

Det var en rask konklusjon :p

 

Jeg skjønner at det er mange som tror på gud når de får disse opplevelsene, er liksom vanskelig å motsi dem :p Men har du åpning for at det er hjernen din som har framprovosert dette? Hallunisasjoner og opplevelser lik den du hadde kommer i alle mulige variasjoner, legg merke til at du var troende da dette skjedde, veldig få ateister dette skjer med. Hvis hjernen er veldig fokusert og overbevist over en ting så har den en tedens til å fortsette med å overbevise seg selv, den er sta på en måte :p

Dette har ingenting med min utvikling av hjernen og gjere, det har med kva Gud gjer med hjernen min. Han har plassert ein ekstra sterk temporallapp i min hjerne sidan eg er hans sendebod på ein måte.

 

Kan du fortelle oss hva guden din heter og hvem som ga han det navnet?

Og eventuelt hva det betyr?

Kan du videre gjøre rede for om han/hun/de/det er flere personer/objekter?

Har også vært spennende om du har kunnet beriket oss vantroe med å fortelle oss hvor og når denne skikkelsen først oppstod.

 

takk!

 

PS: skal hilse fra אלהים :roll:

Eg tru ikkje du heilt har forstått ;) Det er ikkje sånn at eg og Gud sittjer og snakkar om veret og daglegdagse ting, det er ikkje berre for meg og spørje kva han heiter. Eg kallar han Gud, fordi han er Gud og eg bryr meg ikje om kva han heiter!

Nei, gud er berre EIN person, det veit eg fordi eg har sett og snakka med han

Fyrste gong eg møtte Gud var i ein draum (ikkje ein vanleg draum, eg var med full bevisstheit men kroppen min søv)

Gud møtte meg i draumen, og det fyrste eg tenkte var "dette må vere ein draum" då eg såg Gud. Då svara Gud at det ikkje var ein draum, han hadde henta sjela mi opp til himmelen medan kroppen min låg å søv på jorda, og at grunnen til at han gjor det, var fordi han ville vere sikker på at ingen andre enn meg høyrde det han fortalde, det hadde vore ein fare for viss han hadde kome ned på jorda ein gong eg f eks var vaken. Så det var sånn det byrja, og etter det har eg møtt han i mangen draumar. det er ikkje som vanlege draumar, eg er med full bevisstheit og kan gjere og seie alt eg vil til og med betre enn i virkelegheiten.

 

 

Absolutt. Men brått har han våknet opp og skjønt hvor latterlig innleggene hans var for alt vi vet. Hehe. ^^

 

Eg syns ikkje innlegga mine er latterlege på noken som helst måte, grunnen til eg ikkje har svart er fordi eg følar at enkelte her på forumet hånlegjer og gjer narr av det eg skriv. Men eg vel å sjå over det og fortel mi historie

Lenke til kommentar
Dette har ingenting med min utvikling av hjernen og gjere, det har med kva Gud gjer med hjernen min. Han har plassert ein ekstra sterk temporallapp i min hjerne sidan eg er hans sendebod på ein måte.

 

Forskjellsbehandling fra gud sin side? Jeg vil også tro på gud :cry:

 

Eg tru ikkje du heilt har forstått Det er ikkje sånn at eg og Gud sittjer og snakkar om veret og daglegdagse ting, det er ikkje berre for meg og spørje kva han heiter. Eg kallar han Gud, fordi han er Gud og eg bryr meg ikje om kva han heiter!

Nei, gud er berre EIN person, det veit eg fordi eg har sett og snakka med han

Fyrste gong eg møtte Gud var i ein draum (ikkje ein vanleg draum, eg var med full bevisstheit men kroppen min søv)

Gud møtte meg i draumen, og det fyrste eg tenkte var "dette må vere ein draum" då eg såg Gud. Då svara Gud at det ikkje var ein draum, han hadde henta sjela mi opp til himmelen medan kroppen min låg å søv på jorda, og at grunnen til at han gjor det, var fordi han ville vere sikker på at ingen andre enn meg høyrde det han fortalde, det hadde vore ein fare for viss han hadde kome ned på jorda ein gong eg f eks var vaken. Så det var sånn det byrja, og etter det har eg møtt han i mangen draumar. det er ikkje som vanlege draumar, eg er med full bevisstheit og kan gjere og seie alt eg vil til og med betre enn i virkelegheiten.

 

Dette har jeg hatt et utall ganger. Jeg antar at du våknet opp like etter at det skjedde? Det skjer rett før kroppen skal våkne, da er man nesten ved bevissthet. Når jeg opplever det føler jeg meg helt bevisst, er i en eller annen situasjon og alt virker helt naturlig, ikke som en vanlig drøm, og da våkner jeg somregel midt inni det hele, gjerne mens jeg prater med en person og plutselig ligger jeg i senga og prater :O

 

Men hva mer sa gud til deg? Og hvorfor i alle dager skal det være noe bry å komme "ned" fra himmelen? Det er jo faktisk ikke noe "ned" en gang, gud skal vist nok være overalt, han er fullstending allmektig med ingen hindringer, altså kan han gjøre akkurat hva han vil. Han kan gi deg informasjon uten at du trenger å sove eller bruke tid på samtalen i det hele tatt, du kan gå til byen og plutselig huske en samtale med gud. Det høres merkelig ut det her schnell. Er det bare i drømme du har opplevd gud (Hvordan så han ut egentlig?)?

Lenke til kommentar

penicilcase: Hey :D

Når eg har snakka med Gud, so har det som sagt vore nor kroppen min har søvt, medan sjela mi og hjernen og sånn eller kva eg skal kalle det, har vore oppe i himmelen saman med Gud. Og når eg har vore der har sole skint og Gud har stått rett meds sola, han har hatt kvite klede og sola skin så sterkt at ansiktet ikkje viser. Eg hugsar altså ikkje detaljert korleis han ser ut, men ansiktet har eg aldri sett og han bruker alltid kvite klede.

 

plecto: du får tru kva du vil, men dette var ikkje noken vanleg druam! Eg har hatt vanlege draumar eg og, og dette kan ikkje ein gong samanliknast med ein vanleg draum! som eg har fortalt utallige ganger så er eg med 100 % bevisstheit sjølv om eg fysisk "søv". Det høyrest kanskje merkeleg ut ja, men slik er det faktisk. Eg kan ikkje fortelje kva Gud har sagt, men det eg kan fortelje at eg har fått ein oppgåve av han. (Eg kjem til å få flerie men akkurat no hell eg på med denne eg har). ein annan ting han har fortalt meg er jo som du sikkert har lese viss du har lese fyrsteposten, at det er han som er hjernen bak temporallappen.Og ja, Gud er overalt, men eg har jo fortklart hundre gong er kvifor han oppsøkjer meg i "druamane" mine og ikkje det verkeleg liv, du år bla litt bak tråden og lese det viss du verkeleg vil vite det, men eg orkar ikkje skrive det ein gong til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...