Gå til innhold

Gratis gøyalt browserbasert mmog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. så en tråd for en stund siden om spillet Erepublic. Jeg har spilt det en stund nå, og selv om det bare er betaen så er det dønn kjedelig.

Jeg var interessert i å spille browser-spill ala planetarion, men gratis.. så jeg leita litt... og kom til slutt over et spill jeg syns var knallarti.

Det heter Mage Realms ( http://magerealms.com/ )

Dette er et strategispill der man velger seg en av 10 raser (human, orc, draconian, undead, elf, gnome, demon, goblin, halfling, dwarf),

klasser som arch mage, master thief, cleric, barbar etc,

pluss en type magi (nature, fire, light, dark, water etc.)

Hver rase har forskjellige stats, fex: hvor raskt hæren returnerer (undead trege, draco rask), inntektsbonus (dwarf best), research bonus (gnomer er veldi gode, orcs mindre) mana bonus (demoner får mye) og andre diverse stats.

Om du er arch mage vil du få billigere spells raskere enn andre.

Barbaren får ikke spells, men har god magic resistance.

Alle klassene gir ulike bonuser og minuser.

I spillet vil man være i en sphere med andre allierte. Dette er på en måte landet ditt, og dere samarbeider mot andre land. Dere kan gi penger til å kjøpe et wonder til landet deres før andre kjøper det. Man kan velge mellom 7 wondere, og ingen kan ha samme wonder. for ex:

Great Wall: Defense Bonus +15%

Increased defence against all Spies missions

Reduces the cost of buildings and building upgrades by 15%

man utforsker land, eller tar land fra andre, og bygger bygninger (gullminer, mana-fontener, fort som huser hæren, spy guilds som gir deg spioner etc. Om man driver å raider eller spionerer mye på et annet land kan det bli krig mellom ditt land og deres, og da sender man hæren på dem, kaster spells, og sender tyver inn.

spy ops: man kan sende ut spioner for å se på andre, hvor stor hær de har, hvordan klasse de er, hvor mange bygninger dem har, eller stjele gull, bestikke soldater fra hæren hans o.l.

Man researcher hvor bra bonusen på ting skal være i %. Alt begynner på 0%, som for ex inntekt av mana eller gull. Avhengig av rase, personlighet, kan man får % høyere og til slutt kanksje tjene 50% mere gull pr tic.

Hver time (tic) oppdateres inntekt, army return times, researching o.l.

Jeg har spilt det konstant ganske lenge. Det som gjør dette spillet morsomt er at man kan gjøre noe hver time, men om man vil så klarer man seg fint med å bare logge inn 1 el 2 ganger om dagen. Det er ca 145 spillere, så her er det gode muligheter for å komme høyt i score. Jeg digger spillet, og håper flere joiner og lærer seg spillet. Mulig det høres komplisert ut, men det er det overhode ikke.. er veldi oversiktelig og greit å skjønne seg på.

Ny runde starter 20, mars.. men man kan joine nå allerede. still gjerne spm :)

http://magerealms.com/

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er dette en type spill som kan sammenlignes med f.eks mafia?

det kan sammenlignes med planetarion... vet ikke hvilket mafia du sikter til siden fins mange mafiatype spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...