Gå til innhold

Valg av studioheadset til under 1000kr


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et studioheadset, men er veldig usikker på hva som er det beste valget til under 1000kr.

Kravene er at det skal ha naturlig, ren/clean lyd, at den ikke skal kreve forsterker, at den skal ha et godt frekvensområde og at de skal sitte godt på litt utstående ører. =)

Hva har jeg å velge mellom, eller hva er det beste valget?

 

Husk at det er snakk om studio-headset, ikke HiFi-headset som pynter på og fucker up lyden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er vel ingen seriøse studio personer som har et budsjett på bare 1000...

 

Seriøs? Så seriøs som jeg kan. =) Jeg er 17 år med ønske om å bli enten lyddesigner, lydtekniker eller produsent. Income i måneden? 0! Må ta til takke med det jeg har. =/

 

Valget falt på godsaken jeg alltid har ønsket meg:

http://turnkey.co.uk/product/beyerdynamic-...-pro-headphones

 

Noen som har promotion codes å sende meg? Send PM isåfall!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Ifølge kameraten min som er lydtekniker så skal det fungere godt. Han bruker selv disse.

Skal visstnok ha en superb bassrespons. Har hørt alt for mye dårlig bass i mitt liv. Enten er den flat og død, eller så er den overdreven og hard. Håper jeg endelig finner et yndlingsheadset!

 

Det kommer forresten på ca. 1400kr med frakt (30 pund) og moms og avgifter (regnet ut med importalen.no). Det er jo en del mer enn hva jeg hadde tenkt å bruke, men det er jo en liten drøm som går i oppfyllelse også. =)

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Fikk nettopp DT770/80ohm i posten, og jeg kan skrive under på at de er langt fra korrekte når det kommer til lydbildet, men helt utrolig deilig lydbildet!

 

Hørte en del på K271 Studio når jeg fortsatt var i tvil hva jeg skulle velge, og disse har en veldig flat/clean lyd. Så hvis du skal bruke de til ren studiobruk, ville jeg heller valgt de... Eneste minus var at etter en times tid med pianospilling, ble det rimelig svett/klamt rundt ørene :p

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte de i går, eller forrigårs og det kom på 1011 kroner, ev. 1250 hvis jeg er uheldig med tollen, men slikt pleier å gå fint:) Ebay er en sikker vinner

 

Ebay kanskje? Wild guess :p

 

Kjøpte mine på thomann.de, 130€ eller.no. Nå til dags slipper man ytterst sjelden toll, med mindre man kjøper de privat og får de tilsendt som gave. Det hender mindre selskaper er greie, men man skal være heldig. Så vær forberedt å betale moms på 25%.

 

Edit: skriveleif

Endret av fiskum
Lenke til kommentar

Tenkte på om han hadde kjøpt det fra en spesifik forhandler på eBay.

Vil uansett holde meg unna kjøp av noe så dyrt på eBay, så langt det er mulig.

 

Det som er litt morsomt er at jeg nesten kunne dratt til London å kjøpt headsetet til prisen det hadde kosta å kjøpt dem på nett og fått dem sendt hit!

 

Flere eksempler på Props-folk som bruker DT770:

1

2

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Ja, ebay. Selv har jeg ingen kvaler med å kjøpe ting på Ebay. Har aldri hatt noen problemer annet en lang leveringstid en og annen gang. Slipper unna med moms også i 9/10 tilfeller. Har kanskje bare vært heldig ;) De var nye forresten. 770 er fine de, men er nok ikke perfekte som referanseheadsett m.t.p. at de har ganske mye bass. og generelt farger lydbilde en-del. Men jeg trur nok du vil få mye glede av de, da det skal være en veldig "underholdende" hodetelefon. Gleder meg veldig til min kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...