Gå til innhold

Oppgradering på sin plass! Strømforsk., hovedkort og prosessor, + evt minne.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Den stasjonære PCen som jeg bygde til konfirmasjonen min for snart fire år siden har tatt kvelden. Fikk opp meldingen "Overclocking failed" når jeg prøvde å starte opp PCen. Den har i det siste begynt å lage mye ulyd, så jeg vil tro det var CPU viften som var i ferd med å ta kvelden. Men jeg syntes det er på tide med en total oppgradering. Jeg har ikke tenkt til å bruke alverdens på dette. Så det blir en så billig som mulig oppgradering. Jeg har 2000kr som jeg vil bruke, men dersom det kan fåes billigere er ikke det noe negativt. Alt er bedre enn det jeg kjøpte for fire år siden;) Dette skal altså ikke vær noen high end PC. Jeg trenger en ny strømforsyning, hovedkort, CPU og minne om det kan presses inn der. Jeg har noen minnemoduler alledere, men vil gjerne har mer. Ser jeg kan få minne veldig billig nå.

 

Jeg har allerede et kabinett jeg skal bruke, et AGP (ATI Radeon 9800 Pro) skjermkort, en S-ATA + diskettstasjon og CD-rom. Dette er det jeg skal bruke fortsatt. Jeg vil ha noe som er stillegående, og helst en strømforsyning hvor det er lett å rydde i kabler. Den jeg har nå var bare rot!

 

EDIT: Lagde ett lite forslag selv utifra anbefalingene på HW.no:

AMD Athlon 64 X2 4400+ sokkel AM2

Corsair VX 450W

Gigabyte GA-MA69G-S3H

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68719

Har jeg laget noe vettu her?:)

 

Så, fyr løs med gode forslag!:)

 

Mvh

Christian

Endret av Christian_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...