Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Panikk! Plutselig restart.


Anbefalte innlegg

Hei!

Plutselig kan PC-en min finne på å restarte seg sjølv. Først kjem det ein stygg pipe lyd, så restarta den seg.

 

Har asus M2N32 og køyrer 400w strømforsyning, og det anbefalast 600w. Men om det skulle vore grunnen er det rart det ikkje har skjedd før idag.

 

Noken som veit ka som kan vere grunnen?

 

Setter pris på all respons!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, om mappen Minidump ikke eksiterer lagrer den altså ingen Minidumper-bare for å være sikker på at du ikke får en blåskjerm som ikke kan lagres kan du jo gå inn på:

Systemegenskaper

Velg fanen Avansert

Under Oppstart og gjenoppretting velger du Innstillinger

Og Huk Bort Start på nytt automatisk og velg OK.

 

Ellers skyldes plutselige omstarter uten blåskjerm vanligvis overoppheting. Er det grunn til å mistenke overoppheting noen plass?

Lenke til kommentar
Ok, om mappen Minidump ikke eksiterer lagrer den altså ingen Minidumper-bare for å være sikker på at du ikke får en blåskjerm som ikke kan lagres kan du jo gå inn på:

Systemegenskaper

Velg fanen Avansert

Under Oppstart og gjenoppretting velger du Innstillinger

Og Huk Bort Start på nytt automatisk og velg OK.

 

Ellers skyldes plutselige omstarter uten blåskjerm vanligvis overoppheting. Er det grunn til å mistenke overoppheting noen plass?

 

Takk for svar :)

 

Kor finn eg systemegenskaper?

 

Stock ribba til cpuen ligger på rundt 40grader, hdd ligger på ca 31 og skjermkort på rundt 33.

 

Edit* fant det

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Hvis PC-en; neste gang dette problemet ikke restarter seg får du en blåskjerm. (Selv om du ikke kan se den)

 

Hvis den fremdeles restarter seg automatisk kan dette tyde på maskinvareproblemer.

Driver du på med noe spesielt når dette problemet inntreffer? Hvis det virker som det skjer veldig TILFELDIG (Det kan mao ikke fremtvinges) så peker også dette på maskinvareproblemer.

Lenke til kommentar
Hvis PC-en; neste gang dette problemet ikke restarter seg får du en blåskjerm. (Selv om du ikke kan se den)

 

Hvis den fremdeles restarter seg automatisk kan dette tyde på maskinvareproblemer.

Driver du på med noe spesielt når dette problemet inntreffer? Hvis det virker som det skjer veldig TILFELDIG (Det kan mao ikke fremtvinges) så peker også dette på maskinvareproblemer.

 

ja, det kan hende noke er gale med hovudkortet. Som du ser på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321030 er det eit par som hadde problem med minnedump

Lenke til kommentar
Vel, la oss ikke trekke forhastede slutninger, la oss først sjekke om den restarter seg selv automatisk neste gang.

Og det behøver heller ikke å være noe fysisk galt med maskinvaren det kan rett og slett bare være konfigurasjonen i BIOS feks, som er feil innstillt.

 

Ja, vi får vente å sjå ;)

Lenke til kommentar
Vel, la oss ikke trekke forhastede slutninger, la oss først sjekke om den restarter seg selv automatisk neste gang.

Og det behøver heller ikke å være noe fysisk galt med maskinvaren det kan rett og slett bare være konfigurasjonen i BIOS feks, som er feil innstillt.

 

Ja, vi får vente å sjå ;)

 

 

Men det varte jo ikkje så altfor lenge. No skjedde det igjen, og trur vi kan seie at lanet eg skal på imårra blir avlyst..

Lenke til kommentar
Nå er jeg spent...restartet den seg eller ikke?

 

ja, restarting. skjedde rett etter eg hadde skreve innlegget og. No kom det opp blåskjerm med tekst på.

 

sender inn hk'et til komplett igjen, og kjøper crosshair. enkelt og greit :)

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...